Purjemonninen kiinnostaa

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
quethania
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Purjemonninen kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja quethania »

Olen yrittänyt etsiä tältä palstalta tietoja purjemonnisista, mutta todella vähän mitään löytyy.

Mulla on sattumoisin yksi yksilö tuolla akvassani kuparimonnisten seurana ja hyvin tuokin sekalauma näyttää tulevan toimeen. Suunnitteilla on kylläkin ottaa Franckille mutama lajikumppani, ja nyt vaan kovasti kiinnostaisi tietää vähän enemmän juuri purjemonnisista. Tällä hetkellä näyttää, että tuo mun purjeeni on ainakin paljon suurempi noita kuparisia. Onko purjemonninen yleensäottaen suurempi monnislaji? Lisääntyykö se relposti/riesaksi asti? Mikään kovin vaativa tyyppi tuo ei ole. Oletteko samaa mieltä?

Kertokaahan kokemuksia lisää tästä ihastuttavasta lajista :D
Aakkosjärjestyksessä: Ahneet ensin!
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Re: Purjemonninen kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Laji kasvaa n. 7-8senttiseksija kuparimonniset taas 6-8senttisiksi, joten melkolailla samassa kokoluokassa mennään. Ko. monnisen viljely on melkoisen haastavaa kirjallisuuden mukaan jota siitä olen löytänyt.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
tiinu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiinu »

Minkälaista tietoa olet crisse_83 löytänyt aiheesta? Netistä kun pikaisesti googletin tässä lounastauolla, löysin lähinnä saman tyylisiä ohjeita kuin muidenkin monnisten kohdalla (vedenvaihdot, viileämpää vettä, pH 6,2 jne).

Eli joo, alkoi aihe kiinnostaa kun bongasin näitä tuossa paikallisessa akvaarioliikkeessä, olivat niin nättejä että rohmusin kuusipäisen parven mukaan näin alkajaisiksi.
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Viesti Kirjoittaja prboy »

crisse_83 kirjoitti:Laji kasvaa n. 7-8senttiseksija kuparimonniset taas 6-8senttisiksi, joten melkolailla samassa kokoluokassa mennään. Ko. monnisen viljely on melkoisen haastavaa kirjallisuuden mukaan jota siitä olen löytänyt.
Fuller & Evers kirjassa mitat ovat 6-7 cm (delphax) ja 6,6-7,5 (aeneus) eli tuo 8 cm aika tavalla yläkanttiin.
"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikinheimompi toista"

Eino Leino & Juice Leskinen
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

prboy kirjoitti:
crisse_83 kirjoitti:Laji kasvaa n. 7-8senttiseksija kuparimonniset taas 6-8senttisiksi, joten melkolailla samassa kokoluokassa mennään. Ko. monnisen viljely on melkoisen haastavaa kirjallisuuden mukaan jota siitä olen löytänyt.
Fuller & Evers kirjassa mitat ovat 6-7 cm (delphax) ja 6,6-7,5 (aeneus) eli tuo 8 cm aika tavalla yläkanttiin.
Heh, tuo 8cm on napattu äärimmäisarvoksi purjemonniselle omasta opuksestasi. Kuparimonnisen taisin tarkistaa akvaariokalat kirjasta (siitä uudesta). [;)]
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”