Aqua-Web pelästyttää vasta-alkajan

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Teemu Salonen

Re: Aqua-Web pelästyttää vasta-alkajan

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Lisäksi kaipaan kovasti ennen niin vilkkaasti kirjoittaneita tietäjiä, kuten 111na, jarvij, Sam Salonen, Kaizu, Pehis, rain-, jne.
Off-topicics taitaa viittävaille. Mutta miten määritellään tietäjä? Onko tietäjä sellainen, joka on opiskellut yliopistossa kemiaa vuosikaudet? Vai onko tietäjä sellainen jolla on käytännön kokemusta vuosikaudet? Vai onko tietäjä sellainen joka on lukenut muutaman akvaariokirjan?
Mihin tietoon voi luottaa? Netti on turvoksissa tietoa. Mikä niistä on luotettavaa, mikä ei?
Edelleen olen sitä mieltä, että tänne palstalle eksynyt mahdollinen tuleva harrastaja joutuu todella epätietoiseen tilaan lukiessaan näitä juttuja ja kysellessään asioita akvaariokaupasta.
Vaitän itse olevani melkoinen tietäjä varsinkin tuon tekniikan osalta. Ensimmäiset kaupat kun olen akvaarioliikkeessä tehnyt jo 12 vuotiaana ja nähnyt sen jälkeen tekniikan kehitystä suuntaan ja toiseen. Siihen aikaan laadukkaimmat merkit olivat sicce ja sacem. Tänä päivänä niiden myynti on melko olematonta. Tällä hetkellä jyrää eheim, tetratec, fluval ja aqua-el. Katsotaan, mikä tilanne on vuoden kuluttua. Jokaisessa merkissä on omat hyvät ja huonot puolensa.
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Kyllähän täällä vielä paljon hyvää tietoa jaellaan ja on myös tosi viisaita harrastajiakin, mutta itse haluaisin oppia lisää ja esim. juuri 111na sai minut ymmärtämään typen kierrosta erään tuiki tärkeän asian. Kyllä vieläkin opin täällä lähes päivittäin jotain uuttakin, mutta "vanhoja konkareita" on silti ikävä.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Sakru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sakru »

Kirsikkatetra kirjoitti:Olen Ripa-Rapu vähän samaa mieltä kanssasi. Tuntee hirveätä syyllisyyden tuskaa tulla kertomaan jostakin menetyksestään kun pelkää että sataa sitä itseään. Ehkä sitä oppii ajan myötä olemaan niin, ettei kaikkia ota henkilökohtaisesti itseensä.

Ja se mikä harmittaa suunnattomasti on se ettei saa kysymyksiinsä (tyhmiinkin) vastauksia. Itse en vielä uskalla auttaa muita vasta-alkajia, vaikka itsellä akvaarioita on ollutkin jo vuodesta -87 tai jotain, enemmän ja vähemmän aktiivisesti.

Kirsikkatetran ja Ripa-Rapun kanssa samoilla linjoilla.. Olen päättänytkin olla kyselemättä mitään. :|
Kaikkea sitä jaksaa ihmetellä kun oikeen päätänsä vaivaa. =D
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Mun mielestä on jo viisautta sinällään, jos kysyy asioista joista ei tiedä. Mun mielestä kannattaa aina olla tiedonhaluinen, sillä tuskin kukaan nyt ihan kaikkitietävä on. Itsekin olen saanut rakentavaa palautetta, jos en ole jotakin asiaa tiennyt ja en ole suhtautunut asiaan loukkaantumalla. Kysyjän asennekin siis ratkaisee.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
weemano
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja weemano »

Itse olen niin paksa-akka että luen ohjeet ja sovellan niitä jo aiemmin hyväksi huomaamiini keinoihin. :D
Jos jokin tuntuu väärälle ja tiedän sen onnistuvan toisella tapaa, teen niinkuin kokemus on opettanut.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
KattiFisu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KattiFisu »

Taavetti kirjoitti:Välillä kaipaisin aiempaa tiukempaa linjaa viestien valvonnan osalta.
Musta täällä on tosi tiukka valvonta, ärsyttää välillä kun modeilla on aikaa korjata isoja kirjaimia ja välilyöntejä (sorry!!! 8-) ). Mutta täällä sen verran vähän porukkaa, että onnistuu tuokin. Henkilökohtaisesti tykkään enemmän sellaisesta meiningistä, että ketjuja saa avata suht vapaasti, eikä niitä heti lyödä lukkoon jos jossain on samaa aihetta käsitelty kuukausi sitten (anteeksi, vähän kärjistän). Ja että viesteistä sensuroidaan vaan esim. kirosanat, mutta muuten kukin kirjoittakoon tyylillään.

Joten mä en ainakaan halua yhtään tiukempaa valvontaa!

Mutta tää siis vaan mun mielipide, täällä mennään tän palstan säännöillä ja toimintatavoilla, ja hyvä niin!
Akvaariohistoriassa 600-litraa seuraa, jota kaipauksella muistellaan.
Mukana edelleen yli parikymmentä vuotta vanha 60-litrainen.
Suunnitteilla akvaterra kiinankelloille.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

weemano kirjoitti:luen ohjeet ja sovellan niitä jo aiemmin hyväksi huomaamiini keinoihin. :D
Toimii yleensä ruoanlaitossa ja jos ei toimi, menetys ei ole suuri. Akvaarion suhteen soveltamalla voi onnistua tekemään massamurhan hetkessä.
Taavetti kirjoitti:Välillä kaipaisin aiempaa tiukempaa linjaa viestien valvonnan osalta. Myynti-ilmoituksien turha kommentointi, liialliset Off-topic-keskustelujen aloittamiset ja jotkin "höpöhöpö"-vastaukset asiakeskusteluihin harmittavat, sillä sivut alkavat laadullisesti mennä huonompaan suuntaan.
Aika paljon lähtee viestejä poistoon päivän aikana. Lokista ei pysty sillain filtteröimään että näkis vaan poistetut, mutta kyllä niitä on kymmenittäin. Ihan kaikkea ei tule huomattua, että laittakaahan vaan ilmoituksia niin kyllä niitä sitten siivoillaan.

KattiFisu on hyvä ja noudattaa myös foorumin sääntöjä. Modet kyllä korjailee virheet jos ne siis ovat vahinkoja, mutta jatkuvista "virheistä" saattaa tulla pikkuisen sanomista.
Titro
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Titro »

KattiFisu kirjoitti:Musta täällä on tosi tiukka valvonta, ärsyttää välillä kun modeilla on aikaa korjata isoja kirjaimia ja välilyöntejä (sorry!!! 8-) ).
Myöskin viestiä syöttäessä on mahdollisuus elävöittää omia viestejään esim. pienentämällä tai suurentamalla kirjasinkokoa. Tämä ei kuitenkaan ole sallittua, ylläpito poistaa äkkiä "turhat" kuiskaukset. Mikä Gestapo määrittelee, että se on turha? Olisi sitten poistanut koko viestin, jos se ei miellyttänyt silmää.
Tämähän on keskustelupalsta ja keskusteluun kuuluu yleensä monenlaiset tavat ilmaista itseään. (tosin ylläpito varmaan kohta poistaa tuon alleviivaukseni). Me ihmiset olemme erilaisia ja ilmaisemme itseämme erilailla. Olen muutamalla muullakin keskustelupalstalla vieraillut, eikä näin korjausintoista ylläpitoa ole missään.
millia kirjoitti:KattiFisu on hyvä ja noudattaa myös foorumin sääntöjä. Modet kyllä korjailee virheet jos ne siis ovat vahinkoja, mutta jatkuvista "virheistä" saattaa tulla pikkuisen sanomista.
Yritin käydä tuossa linkissä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia tämän alueen lukemiseen
Ei oikeuksia lukea sääntöjä?
Juu. En häiriköi enää näin ahdasmielisessä foorumissa.
O: kiilakylkiä parven jatkoksi. Helmimonnisia ei tarvitsekaan, ne näyttävät huolehtivan parven kasvusta itse
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

En kyllä ihmettele laisinkaan että nuo pienellä präntillä kirjoitetut joutuvat aika ajoin poistolistalle. Esimerkiksi tässä jokunen aika sitten oikein mielenkiinnosta suurensin erään pienimmällä mahdollisella kirjasinkoolla kirjoitetun tekstin jonkun kirjoittajan viestin lopusta. Siinä luki "pellet!". Samasta ketjusta oli jo aikaisemmin poistettu ko. kirjoittajan aikaisempi viesti, jossa oli varmaan lukenut jotakin vastaavaa.

Mielestäni palstan moderointi on hyvinkin järjestelmällistä ja oikeudenmukaista. Itse tuskin jaksaisin palstaa näinkään paljon seurailla jos tänne saisi kirjoittaa mitä sattuu miten sattuu.

Jos jonkun tilapäisen bugin takia sääntöjä ei pääse lukemaan, siitä tuskin kannattaa kilahtaa. Mulla ainakin tuo linkki aukesi ihan normaalisti.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Titro kirjoitti:Yritin käydä tuossa linkissä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia tämän alueen lukemiseen
Ei oikeuksia lukea sääntöjä?
Vai niin. Linkki ei toiminut koska säännöt ovat näkyvillä nykyään jokaisen omissa asetuksissa kohdassa Yleiset -> Etusivu. Ei sitten näköjään pysty linkkaan siihen suoraan.
Titro kirjoitti:Juu. En häiriköi enää näin ahdasmielisessä foorumissa.
Miten niin enää? Sun täytyy ensin häiriköidä että saat sanoa noin. Käy tosiaan vilkaisemassa ne säännöt niin tiedät miten. :mrgreen: Hyvä vinkki pikaporttikieltoon on "Muiden käyttäjien huomioiminen" kappaleen neljäs kohta. [;)]

Ahdasmielinen? Miten? Tarkoitatko että ottaa aivoon kun joutuu sääntöjä noudattamaan, vaikka itse nimenomaan hyväksyi niitä noudattavansa tänne kirjautuessaan?
tiinu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiinu »

Heh, vai että ahdasmielinen... Ei minusta. Tämä on varmaan asiallisin keskustelupalsta, jolla käyn. Minun näkökulmastani on hassua, kun joillekin näyttäisi olevan yksinkertaisesti kovin vaikeaa hyväksyä kritiikkiä. Siltä tämä nimittäin vaikuttaa: useasti juuri ne, jotka palstan väittävät olevan "pelottava" ja ihmisten siellä "töykeitä", ovat juuri niitä, joille on kaiketi sanottu että joku juttu ei ole ok. Mitäs jos ottaisi sellaisen asenteen, että hyväksyy sen, ettei kaikkea kritiikkiä pidä ottaa henkilöön kohdistuvana, vaan tekemisiin.

Olen sanonut jo useamman kerran, mutta täällä melko aktiivisesti jo noin neljän vuoden ajan käyneenä olen ihan tyytyväinen. Suoranaista ilkeilyä tai vinoilua en ole kohdannut, neuvominen on ollut asiallista ja monesti jopa oikein ystävällistä.

Säännöthän sitten tällä palstalla eivät ole mitenkään kummoiset, ihan niiden pikaisella vilkaisulla ja maalaisjärjellä olen tähän asti pärjännyt ilman mitään kahnauksia.
Kirsikkatetra
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kirsikkatetra »

Mä en ymmärrä tuota osto-/myynti-ilmoituksiin kommentoimiskieltoa, mikä sen kiellon takana on? Ettei se nouse ylemmäs yhä uudelleen?
Se kun on minustakin hirmu kiva jos joku ymmärtää kysyä sellaista mikä itseäkin kiinnostaa ja se näkyy muuallakin kuin YV:llä asianomaisten kesken.

Tai se että joku ketju lukitaan, jos siitä on jo aiemmin keskusteltu. Jää monta mielenkiintoista keskustelua näkemättä, koska eihän niitä osaa haulla varta vasten hakea, ainakaan näin juniorina. Sitten taas jos tästä palstasta tehdään kovinkin kuiva, nuiva ja asiapitoinen, kuka täällä viihtyy?
Kukin taaplaa tyylillään
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Kirsikkatetra kirjoitti:Mä en ymmärrä tuota osto-/myynti-ilmoituksiin kommentoimiskieltoa, mikä sen kiellon takana on? Ettei se nouse ylemmäs yhä uudelleen?
Siksipä juuri ettei nouse ylemmäs vaan että kaikkien myynti-ilmoitukset olisivat samassa asemassa. Muuten siinä kärsii ne ketkä ei pääse jatkuvasti nostamaan ilmoitustaan tai tekevät kerrasta sellaisen ilmoituksen ettei ihan kaikkea tarvitse kysellä koko porukalla.
Kirsikkatetra kirjoitti:Sitten taas jos tästä palstasta tehdään kovinkin kuiva, nuiva ja asiapitoinen, kuka täällä viihtyy?
Esim. tämä keskustelu on luettu nyt 998 kertaa, että kai täällä joku muukin on käynyt kuin pelkät keskusteluun osallistuneet. Mä en nyt uudempaa löytänyt, mutta eiköhän ne ole taas kävijämäärät ja sivulataukset kasvaneet. Kai se jostain kertoo.
Kirsikkatetra kirjoitti:Tai se että joku ketju lukitaan, jos siitä on jo aiemmin keskusteltu. Jää monta mielenkiintoista keskustelua näkemättä, koska eihän niitä osaa haulla varta vasten hakea
:o Kysele vinkkejä tässä keskustelussa ja harjoittele. Kyllä se siitä, mutta sitten sulla on hetken päästä runsauden pula. Et sitten tuu siitä valittamaan, ethän? [;)] :D
Ripu-Rapu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ripu-Rapu »

tiinu kirjoitti:Heh, vai että ahdasmielinen... Ei minusta. Tämä on varmaan asiallisin keskustelupalsta, jolla käyn. Minun näkökulmastani on hassua, kun joillekin näyttäisi olevan yksinkertaisesti kovin vaikeaa hyväksyä kritiikkiä. Siltä tämä nimittäin vaikuttaa: useasti juuri ne, jotka palstan väittävät olevan "pelottava" ja ihmisten siellä "töykeitä", ovat juuri niitä, joille on kaiketi sanottu että joku juttu ei ole ok. Mitäs jos ottaisi sellaisen asenteen, että hyväksyy sen, ettei kaikkea kritiikkiä pidä ottaa henkilöön kohdistuvana, vaan tekemisiin.
Ihan pakko kommentoida, että aianskaan mulla ei tuo pelästys johtunut siit, että olisin saanut mitään ikävää kommenttia tai "arvostelua", olihan tämä keskustelu ihan peräti ensimäinen täällä koskaan aloittamani ja sitä ennen en ollutkaan täällä kirjoitellut mitään. Kunhan "kärpäsenä" katossa huomasin, että täältä oli monen muun vasta-alkajan ollut vaikea saada mitän "yksitajuista" vastausta, ilman että siihen olisi sisältynyt joku voimakas henk.koht. mielipide.

Ja korostetaan vielä, etä mä olen ehkä viimeisiä ihmisiä kieltämään mielipiteiden ja kokemusten jakamista, mutta pitäis saada joku asiallinen vastaus kans!! :D
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Minä en ymmärrä ollenkaan mitä täällä vingutaan pelottavasta foorumista tai tiukoista säännöistä tai gestapo-meinigistä. Pidän tästä foorumista nimenomaan sen asiapitoisuuden ja asiallisen linjan vuoksi, enkä voi sietää mitään teini-kieltä tai muuten vain huolimattomasti kirjoitettuja viestejä, joista ei ota tolkkua elävä erkkikään, että mistähän ongelmasta lopulta olikaan kysymys. Se vain on niin että jos foorumin linja/tyyli ei miellytä, niin voi vaihtaa foorumia. Tämä mielipiteeni ei kuitenkaan ole tarkoitettu ymmärrettäväksi niin että minua jotenkin haittaisi aloittelijat jotka usein kyselevät paljon kysymyksiä, ei suinkaan. Sitä vartenhan pitkälti foorumi on olemassakin. Vastailen itsekin oikein mielelläni kysymyksiin joihin osaan vastata, kunhan asia on esitetty foorumin sääntöjä ja yleistä linjaa noudattaen.
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Tieto lisää tuskaa, ja jotkut nyt vaan sattuvat olemaan herkkänahkaisempia! Myöskin kalat... [;)]
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Ripu-Rapu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ripu-Rapu »

Ihan pakko tätä aihetta vielä hämmentää oman herkkänahkaisuuteni osalta.
Nimittäin: Minun herkkänahkaisuuteni rajoittuu aika tasan siihen jos on kysymys eläinten hyvinvoinnista tai mun omista lapsista :D (jellonaemo mikä jellonaemo), joten siksi mua alkuun ärsytti se, että kun yritin tältä sivustolta nimenomaan hankkia tietoa siihen, miten hoidetaan akvaariota niin, että kalat voivat hyvin, sainkin lukea lähes poikkeuksetta toinen toisensa kumoavia "asiantuntijalausuntoja" :( .
Ja kaikki ohjeethan olivat tietenkin "niin maan perusteellisen tosia kuin olla ja pääsee". Kysymys ei ole minun omista esittämistäni kysymyksistä, mutta kysymysket olivat juuri sellaisia joihin itsekin kaipasin varmistusta/ tarkennusta.
Satun kuulumaan niihin, joille eläimien hyvinvointi on TÄRKEÄ asia, enkä ole "sisustaja-akvaristi", joka laittaa akvaarion vain omaa esteettistä silmää miellyttääkseen.

Olen saanut täällä todella hyviä vinkkejä ja todella toivon saavani niitä myös jatkossa, mutta musta on tyhmää, että esim. eri liikkeiden myyjät kiistelevät ei metodeista ketjuissa joissa vasta-alakajat haluavat yksinkertaisia vastauksia.

Ei tää vissiin tästä vatvomalla parane, mutta kun mulla on vaan vähän huono ulosanti (ja vissiin näin kirjoitetussa muodossa vähän teini jos ymmärsin oikein ja muhun viitattiin tuossa yhdessä ketjun viestissä) [:I]

-------------------------

Unohdin vielä kysyä, että helpottaisko teitä jos mä laittaisin erikseen aloituksen siitä kuinka hieno ja hyvä ja yleispätevä palsta tämä on (mikä sekin pitää paikaansa kyllä)?
Vastausten yleissävystä päätellen, "vanhat" käyttäjät saavat olla herkkänahkaisia sen suhteen miten tätä uudet käyttäjät arvostelevat (ottaisitte kritiikin rakentavana),
mutta uusilla käyttäjillä ei ole oikeutta arvostella "meidän täällä iät ja ajat henganneiden kaikkitietäjien" vastaustyyliä.
silluskooni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja silluskooni »

En voi muuta, kuin kumartaa ja kiittää tästä sivustosta.
Ja iso kiitos sille ystävälle, joka minut tänne neuvoi (vaikka uhkasinkin häntä, että joutuu ostamaan lapsilleni ja eläintarhalleni ruokaa, kun näiden sivujen takia akvaarioni ovat tänä kesänä lisääntyneet yhdestä kolmeen ja aloin [leikisti] suunnittelemaan velkaneuvontaa... rahaa kun on palanut rutosti!)

Olen tajunnut olleeni tosi tyhmä ja saanut loistavia neuvoja. Kiitos sen, nyt kalat ja kasvit kukoistaa ihan uudella lailla. Tappioitakin on tullut, mutta ne otan oppirahoista. Purkeissa alkaa olla, mitä myydä, kasvit tursuaa ja kalat lisääntyy. Työkaverit ostaa... So long, velkaneuvoja!

Aivan loistava saitti - kiitos kaikille tekijöille!
Sadar
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sadar »

Ripu-Rapu kirjoitti: --Snip--
mutta musta on tyhmää,että esim. eri liikkeiden myyjät kiistelevät ei metodeista ketjuissa joissa vasta-alakajat haluavat yksinkertaisia vastauksia...
--End snip--
Olisi ehkä hyvä jos kaupallista sidonnaisuuksista palstalla mainittaisiin, vaikkapa nikin yhteydessä. Toisin tiettyjen henkilöiden sidonnaisuudet kyllä tiedetään... :P

Kirjoittamalla asiallisesti ymmärrettävällä kielellä saa osakseen (ehkä) arvostusta ja myös asiallista kohtelua.
Minusta Aqua-Webin keskustelu on yleensä hyvää, eikä modet ole päästäneet läpi ainakaan pahimpia ylilyöntejä, mistä minä ainakin kiitän kauniisti.
Jos joku haluaa nähdä huonosti modatun keskustelupalstan, niin käyköön Tiede-lehden sivuilla, hrrrr... [}:)]

Mielestäni tällä palstalla saa ja pitää kysyä tyhmiä kysymyksiä, ja niihin tulee olla saatavilla asiallista ja sivistyneesti muotoiltua, perusteltuja mielipiteitä vastauksiksi.
Onko kohteliaisuuden ja selkeyden vaatiminen sekä kysymyksissä, että vastauksissa liioittelua?? 8O

Jos joku kysyy palstalla mielestänne tyhmiä ja siihen tekisi mieli vastata ilkeästi, niin pitäkää mielessänne,
että "Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä vastauksia".

--Sadar

---Tämä kirjoittaja on pienessä syyslenssussa ja saattaa siksi olla tavallista agressiivisempi--- :mrgreen:
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Isaac Asimov
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Ripu-Rapu kirjoitti:Unohdin vielä kysyä, että helpottaisko teitä jos mä laittaisin erikseen aloituksen siitä kuinka hieno ja hyvä ja yleispätevä palsta tämä on (mikä sekin pitää paikaansa kyllä)?
Älä suotta, kun vanhojakin ketjuja on.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... s#p3698215" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... t#p6718964" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... t#p6599202" onclick="window.open(this.href);return false;
Ripu-Rapu kirjoitti:Vastausten yleissävystä päätellen, "vanhat" käyttäjät saavat olla herkkänahkaisia sen suhteen miten tätä uudet käyttäjät arvostelevat (ottaisitte kritiikin rakentavana),
mutta uusilla käyttäjillä ei ole oikeutta arvostella "meidän täällä iät ja ajat henganneiden kaikkitietäjien" vastaustyyliä.
Hmpf, taitaa vaatia sen pari vuotta foorumilla roikkumista ennen kuin ymmärtää "vanhojen" palstalaisten motiivit. Tässä on vähän sama juttu kyseessä kuin jos digiboksista katsoo jokun sarjan ja kelaa siitä alkutekstit pois. Eli kun jonkun aloituksen on nähnyt sen 50 kertaa, niin alkaa pikkuhiljaa tajuta mitä sitten tapahtuu ja sitten ja sitten. Ja myös tajuaa mihin se yleensä päättyy. Omilla vastauksillaan jotenkin hakee sitä päätöstä keskustelulle. Saattaa kuulostaa herkkänahkaiselta suhtautumiselta, mutta oikeasti henk.koht. olen hieman kyllästynyt näihin n. 1-2 kk välein ilmestyviin ketjuihin joissa valitetaan ensin raa'asta kohtelusta, sitten otetaan mukaan foorumin taso ja moderointi ja lopuksi joku heittää että mene muualle jos ei kiinnosta, moititaan hieman sääntöjä jne. Halusin vaan oikotien onneen. Yleensähän nämä päättyvät siten että herkkänahkaisimmat nostaa kytkintä (palaavat kuitenkin usein kuukauden tai parin päästä jos vielä harrastavat akvaarioita) ja loput toteaa että on tää oikeesti ihan siedettävä foorumi.
Deicide
Elite Member
Elite Member

Ai " hakee päätöstä keskusteluille"? Tulee mieleen vain sana pirttihirmu "minä se olen joka viimeisen sanan sanoo"!! :mrgreen: Kyl mä haen ratkaisuja ongelmiin ja mieluummin pitkää jatkoa keskustelulle ja myöskin eriäviä mielipiteitä.Piste! :mrgreen: :mrgreen:
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Deicide kirjoitti:Kyl mä haen ratkaisuja ongelmiin ja mieluummin pitkää jatkoa keskustelulle ja myöskin eriäviä mielipiteitä.Piste! :mrgreen: :mrgreen:
Eih, taas. :roll: No, ei kait sitten muuta kuin knock yourself out niin kuin jenkki tähän toteaisi. 8-)
Deicide
Elite Member
Elite Member

Miten vaan! :mrgreen: Olisit lainanut myös oman tekstisi.
Chisantha
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Ripu-Rapu kirjoitti:ja vissiin näin kirjoitetussa muodossa vähän teini jos ymmärsin oikein ja muhun viitattiin tuossa yhdessä ketjun viestissä
En viitannut sinuun, vaan yleisesti ottaen kirjoitustyyliin joka minua ärsyttää, sinun ulosantisi on minusta miellyttävän selkeää ja ymmärrettävää. :) Ja samaa mieltä olen kanssasi siinä että kun kysyy vastausta yksinkertaiseen asiaan, niin on todellä typerää joutua lueskelemaan kinastelua/väittelyä mielipideasioista.
Mutta Sadar oikeastaan kiteytti omankin mielipiteeni ihan loistavasti, siitä pointsit kotiin kun en itse onnistunut ajatuksiani edellisessä viestissä sanoiksi pukemaan. :)
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
Amos
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Amos »

Vesiarvot! Gulp...

Kysymyksiin vastaaja : yleensä aloittelija, -eikun asiantuntija. Ahkera: valvojat. Asiasisältö: yleensä hyvä. Myynnissä: hyvää. Lahjoitetaan: partamonni. Ostetaan: halvalla.
Kalat sun muut: voi kun osaisi ajatella jäsennellysti. Off topic: off topic. Haku: ei vaikea, vaan mahdoton. Kyytiä: ei tahdo saada [;)]. Huumoria: rutkasti.

Ph: 6,5 No2: 0, No3: 10, GH: 4-7, KH: 6-10 (absoluuttinen värisilmä?). JBL tikkutesti, Prodac ph ja No2.
Onko uintikelpoinen partamonnille?

Aqua Webin säännöt on hyvät. Keskustelufoorumina ja tietolähteenä se on myös tarpeellinen. AW on yhtä hyvä kuin sen käyttäjät, mukaanlukien eri ylläpitäjät. Muutos omassa toiminnassa näkyy muutoksena palstan sisällössä. :mrgreen:
Myönteinen palaute yksityisesti sekä julkisesti. Negatiivista ei tarvita. Ehdotuksia kyllä.
1000, 100 ja 10 litraa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”