Mentiinkö nyt ihan metsään kun laitettiin kasvit jo tässä vaiheessa altaaseen? Onko mitään keinoa saada rehut pysymään elossa?
Mentiinkö nyt metsään kypsytyksen kanssa?
Valvoja: Moderaattorit
Mentiinkö nyt metsään kypsytyksen kanssa?
Nyt päästiin lopultakin kypsyttämään tuota 128 litraista allasta, meidän ensimmäinen akvaario kyseessä (jos ei lasketa lapsuudenkodin n.60 l purnukoita) ja rupesin nyt miettimään, että tuliko tehtyä emämoka. Altaassa on hiekat, kannot, kasvit ja kierteisiä, sekä suodatin, lämmitin ja ilmastinkivi toiminnassa. Tetran Safe Starttia löytyy, samoin kalanruokaa ja vesitestejä.
Mentiinkö nyt ihan metsään kun laitettiin kasvit jo tässä vaiheessa altaaseen? Onko mitään keinoa saada rehut pysymään elossa?
Tänään on laitettu kaikki.
128 litrainen, ensimmäinen akvaario "aikuisiällä"
Mukana menossa myös avomies ja neljä koiraa
-
HomerXVI
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Re: Mentiinkö nyt metsään kypsytyksen kanssa?
Tietysti riippuu niiden kasvien kohtalo hiukan miten meinat kypsytellä sen.jos et lisää muuta kuin Safestarin ja kalat niin ei kait siinä kuinkaan käy.
-
Vesipeukalo
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mä myöskin toopena istutin kasvit samantien kun veden laskin, mutta ei niille kuinkaan käynyt (mulla ei edes ollut safestarttia, vaan mullalla kypsytin) 
Mulla on sellasia toopenkestäviä kuten anubiasta ja argentiinanvesiruttoa.
Mulla on sellasia toopenkestäviä kuten anubiasta ja argentiinanvesiruttoa.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Ite oon pistänyt aina heti kasvit altaaseen. Ei oo tullut mieleenkään että kasveille siitä olisi haittaa. Altaisiin oon pistänyt jotain tetran bakteerivalmistetta? Kasveja ei ole kuollut viellä tähän mennessä kun olen kypsytellyt altaita. Ne kasvit mitä oon laittanut altaaisiin on ollut nuita peruskasveja: vallisneria, karvalehti, melalehti..
Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
nurkassa pienen pieni 180l
-
Teemu Salonen
Ei ole kasveista mitään haittaa. Päinvastoin. Niiden mukanahan (varsinkin jos ovat istutettu ruukkuihin) tulee mukana sitä hyvää bakteeristoa, mitä sinne tarvitaan. Varsinkin jos olet vielä käyttänyt safe starttia ja se sattuu vielä toimimaankin, niin akvaariosihan on jo nyt valmis ostamaan kalat.
Kiitos vastauksista kaikille
Hyvä kuulla, ettei tässä ehkä mitään ihan peruuttamatonta ole tapahtunut 
128 litrainen, ensimmäinen akvaario "aikuisiällä"