Ph=8 lämpötila=23
Elikkä itse olen ajatellut:
Täplämonninen 6kpl
Miljoonakalat 12kpl
Mitä muita?
Kalastoa 120l
Valvoja: Moderaattorit
-
pikkuakvaariosta
- Member

Re: Kalastoa 120l
pH on suomalaisittain melko korkea, sopii toki miljoonakaloille, jotka lisääntyessään voivat täyttääkin akvan. Ehkä kannattaa aloittaa vain näillä, kokemuksen karttuessa pystyt sanomaan, haluatko tietyn maantieteellisen alueen kaloja, synnyttäviä tai kutevia, isoja tai pieniä...
-
Malys
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Onko mitattu hanavedestä tuo pH? Silloinhan se on tavallisesti korkea, mutta laskee akvaariossa hiilidioksidin ja alhaisen kH/gH:n (en vielä tänäkään päivänä muista, kumpi toimi puskurina pH:n laskemiselle) vuoksi.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
discusdream
- Junior Member

Mä asustelen Englannissa ja hanavesi on dH yli 16, kH 10 ja ph 7.8. Kypsymisen myötä pH on laskenu ainoastaan 0.4 yksikköä ja muu kovuus on ennallaan. En usko enää 4 kuukauden jälkeen enempää laskevan ellen ala injektoimaan hiilidioksidia akvaan. Joten en luule että Kadaverin akvaarion vesi muuttuu liiaksi miljiksille. Muttan muuten tietysti kannattaa miettiä kalastoa vesiarvojen mukaan. Täällä on melkein koko maa kovan veden aluetta ja käänteisosmoosi on suosittua. Melkein kaikki kalakaupat myy sitä 25 litran pöniköissä. Mutta muutenkin, monet harrastajat viljelee pehmeän veden kaloja kovemmassa vedessä, esim kiilakylkiä ja tetroja. Joten riippuu kalakannasta, eihän ne lisääntyisi jos eivät ole onnellisia. 
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Sulla KH on 10, Suomessa yleensä siinä 1-3 paikkeilla. Siinä on merkittävä ero puskuroinnissa. pH putoaa itsekseen helposti pykälällä kun KH on alhainen. Liiallisella hiilarin lisäyksellä pH voi mennä niin alas että kalat harrastaa kohta kuviokelluntaa.discusdream kirjoitti:Mä asustelen Englannissa ja hanavesi on dH yli 16, kH 10 ja ph 7.8. Kypsymisen myötä pH on laskenu ainoastaan 0.4 yksikköä ja muu kovuus on ennallaan. En usko enää 4 kuukauden jälkeen enempää laskevan ellen ala injektoimaan hiilidioksidia akvaan. Joten en luule että Kadaverin akvaarion vesi muuttuu liiaksi miljiksille.
KH:ta tärkeämpää Kadaverille olisi tietää veden kokonaiskovuus (GH). Milliksille veden GH:n pitäisi mielellään olla yli 10 joten tarkistapa mitä vesijohdosta tulee ja jos tulee liian pehmeää milliksille, tarkasta oletko valmis vaihtamaan kalastotoivetta tai vaihtoehtoisesti lisäämään jokaisen veden vaihdon yhteydessä kipsiä veteen.