Mulla siis kaks olkkarissa ja tarttisin jelppiä kuinka sijoittelen kalat.
128l tällä hetkellä kaks platya ja kaks millisrouvaa sekä 10 kardinaalikalaa pohjalla 5 täplämonnista ja yks leopardimonninen.(toinen kuoli)
98l miljoonakaloja ja poikasia ja kääpiörihmakala pariskunta, partamonni, pikkumonnisia 3 ja kääpiömonnisia 3, (ostin vahingossa kolme lisää väärää lajia sen takia vaan kolme molempia, verkkonuoliainen ja nuoli imumonninen.
Aika sopat siis.
Ajatuksena olis jotenki saada 128l lämpösemmille kaloille esim. taisto uros (ajatuksena ostaa) ja kääpiörihmat samaan ja noi synnyttävät platyt ja millikset samaan. Yritän nyt vähä kasvattaa poikasia et saisin sit ne urokset jättää ittelleni ja naaraat pois ku niin lisääntyvät.
Kummas olis parempi verkkonuoliaisen kasvaa...se myytiin mulle kotilonsyöjänä, mut eipä oo koskenu pahemmin ja ajaa välillä pikkumonnisia takaa.
Ajatus kalaston vaihdosta osittain myös otetaan vastaan.
Molemmissa englannin jokisoraa 128l kokonaan ja 98l puolet tavallista pienirakeista soraa ja puolet enkkua. Molemmissa sisäsuodattimet ja yks putkiset valot. Kasveina aika perus juttuja vedensuosikkia, vesisaniaista jaavansammalta yms...
kiitti jos joku antais vinkkejä mulle...
akva harrastajana oon ollu vasta reilun puolivuotta...
Kalat 128l ja 98l apua
Valvoja: Moderaattorit
Kalat 128l ja 98l apua
Elämä on...
-
srd
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Kalat 128l ja 98l apua
128l
kääpiörihmat
pikku-ja kääpiömonniset
nuolimonni
+
taistokoiras
monnisille parvet
nuolimonnille kavereita
joku kiva parvi, esim rusokiilakylki
l 26C ja pH 6,5-7
98l
kardinaalikalat
platyt
millikset
partis
täplämonniset
L24 ja pH 7-7,5
Leopardin ja nuoliaisen lahjoittaisin uuteen kotiin. Ja vaihtaisin hienon hiekan molempiin altaisiin.
kääpiörihmat
pikku-ja kääpiömonniset
nuolimonni
+
taistokoiras
monnisille parvet
nuolimonnille kavereita
joku kiva parvi, esim rusokiilakylki
l 26C ja pH 6,5-7
98l
kardinaalikalat
platyt
millikset
partis
täplämonniset
L24 ja pH 7-7,5
Leopardin ja nuoliaisen lahjoittaisin uuteen kotiin. Ja vaihtaisin hienon hiekan molempiin altaisiin.
-
srd
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Kalat 128l ja 98l apua
Äh... siis lämpötila tuossa 98l voisi olla n. 20C. Taas ei ajatus toiminut ihan loppuun asti illalla