Kiitos jo etukäteen vastauksista (tai linkeistä, joista löytäisin tietoa.. )
Hunajarihmojen kanssa sopivia kaloja
Valvoja: Moderaattorit
Hunajarihmojen kanssa sopivia kaloja
Elikkäs täällä tämmöinen poropeukalo yrittää miettiä että mitäs kaloja 100 l akvaan voisi laittaa hunajarihmapariskunnan kanssa. Olen seuraillut keskustelua täällä paljon, ja on tullut jo montaa lajia esille. Olen yrittänyt etsiä kaloja, joilla olisi samat vesiarvot kuin nuilla hunajilla, vaan tuntuu melko hankalalta tämmöiselle aloittelijalle. Pyytäisinkin nyt teiltä apua.
Jotain värikästä kalaa tahtoisin parvikalaksi tuonne akvaan. Mitäs mieltä olette hehkurasborasta? Sopiiko se hunajien kanssa? Entä pohjakalaksi? Monessa keskustelussa tuli esiin piikkisilmä, millaisia kokemuksia siitä? Entäs kotilot? Sopivatko samoihin vesiarvohin hunisten kanssa? Vielä on siis akva tyhjillään, tahdon kunnon suunnitelman ennenkuin sitä alan täyttämään:)
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Hunajarihmojen kanssa sopivia kaloja
Ehkäpä en itse laittaisi hunajarihmakalaa ja rasboroita samaan, kun hunajarihmat pitävät aavistuksen verran lämpimämmästä vedestä. Piikkisilmät ovat sopivia ja itse ehkäpä suosittelisin kardinaalitetroja väriläiskäksi samaan altaaseen.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
Catitus
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Yksi vaihtoehto vois olla esim.rusokiilakylkiparvi tai joku muu lämpimämmässä vedessä viihtyvä parvikala.
Mitäs me pienistä,
kun ei pienetkään meistä.
kun ei pienetkään meistä.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Kyllä hekurasboroita voi laittaa hunajarihmojen kanssa samaan akvaan, molemmat menee samoissa lämpötiloissa.