Hunajarihmojen kanssa sopivia kaloja

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Emilia_1
Starting Member
Starting Member

Hunajarihmojen kanssa sopivia kaloja

Viesti Kirjoittaja Emilia_1 »

Elikkäs täällä tämmöinen poropeukalo yrittää miettiä että mitäs kaloja 100 l akvaan voisi laittaa hunajarihmapariskunnan kanssa. Olen seuraillut keskustelua täällä paljon, ja on tullut jo montaa lajia esille. Olen yrittänyt etsiä kaloja, joilla olisi samat vesiarvot kuin nuilla hunajilla, vaan tuntuu melko hankalalta tämmöiselle aloittelijalle. Pyytäisinkin nyt teiltä apua. :) Jotain värikästä kalaa tahtoisin parvikalaksi tuonne akvaan. Mitäs mieltä olette hehkurasborasta? Sopiiko se hunajien kanssa? Entä pohjakalaksi? Monessa keskustelussa tuli esiin piikkisilmä, millaisia kokemuksia siitä? Entäs kotilot? Sopivatko samoihin vesiarvohin hunisten kanssa? Vielä on siis akva tyhjillään, tahdon kunnon suunnitelman ennenkuin sitä alan täyttämään:)

Kiitos jo etukäteen vastauksista (tai linkeistä, joista löytäisin tietoa.. ) :)
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Hunajarihmojen kanssa sopivia kaloja

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ehkäpä en itse laittaisi hunajarihmakalaa ja rasboroita samaan, kun hunajarihmat pitävät aavistuksen verran lämpimämmästä vedestä. Piikkisilmät ovat sopivia ja itse ehkäpä suosittelisin kardinaalitetroja väriläiskäksi samaan altaaseen.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Catitus
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Catitus »

Yksi vaihtoehto vois olla esim.rusokiilakylkiparvi tai joku muu lämpimämmässä vedessä viihtyvä parvikala.
Mitäs me pienistä,
kun ei pienetkään meistä.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Kyllä hekurasboroita voi laittaa hunajarihmojen kanssa samaan akvaan, molemmat menee samoissa lämpötiloissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”