Samennus alkoi, niin kuin aina, että veden pintaan ilmestyi sellainen harmaa kalvo. En usko, että kalvo johtuu pintaveden kierron tehottomuudesta, sillä pintavesi kierää todella hyvin. Nyt vesi on alkanut samentua, mutta samennuksen huomaa ainoastaan, kun katsoo altaan toisesta päästä toiseen. Olin melkein viikon pois kotoa ja eron huomaa selvästi, kun vertaa veden kirkkautta viimeviikkoon, vaikka eilen vaihdettiin 40l vettä. Mitään lannoitusta akvaarioon ei vielä laiteta, mutta tänään on tarkoitus pistää seran florenette A pohjaravinne tabletteja vallisnerian taimille ja myöhemmin hiilidioksiidin levitys kun kasveja tulee enemmän. Jahka nyt edes uskallan tuonne mitään hankkia, jos tuo samennus on kerta taas tulollaan.
Muut perheen jäsenet ovat sitä mieltä, että samennusta ei ole. Onko tämä siis minun vainoharhaisuutta, vaikka omasta mielestäni samnnuksen tulon perkit ovat selvät? Tai ainakakin niin kaikki alkoi aikasemminkin.
Arvoja en ole tuosta altaasta vielä mitannut, mutta mittaan jos tilanne vielä pahentuu. Missä minä teen väärin kun samennus aina palaa vaikka tekisi mitä? Onko altaani kirottu?
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)