Kasvit uusiksi

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
acmima
Starting Member
Starting Member

Kasvit uusiksi

Viesti Kirjoittaja acmima »

Hei, Päätin että heitän kasviston altaaseen uusiksi, pitääkö kaivella hiekkapohja pohjia myöten, että saa kaikki juuristot pois, eli mätäneekö ne sinne aiheuttaen jotain... Vai riittääkö että vetää niin hyvin pois kun saa.

Kiitän vastauksista.
Kissanainen
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kissanainen »

Veikkaan, että mätänee. :roll:
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kasvit uusiksi...

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

acmima kirjoitti:Hei, Päätin että heitän kasviston altaaseen uusiksi, pitääkö kaivella hiekkapohja pohjia myöten, että saa kaikki juuristot pois, eli mätäneekö ne sinne aiheuttaen jotain... Vai riittääkö että vetää niin hyvin pois kun saa.
Mä ainakin olen vain nostanut kasvit ja juuret hiekasta mahdollisimman hyvin. Isommat juuristot on pitänyt kaivella ylös. Tuskin pienestä määrästä juuria on haittaa.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Jos altaassa on hiekkaa myllääviä kierteisiä ja istuttaa uudet kasvit "pohjaa hoitamaan", niin ei ne juuret siellä haittaa vaan lahoessaan jopa auttavat niitä uusia kasveja. Monissa ulkomaisten pohjalannoitteiden ohjeistuksissa kielletään mylläämästä pohjaa eli köynnöstävätkin kasvit vain napsaistaan tyvestä saksilla eikä juuria poisteta. Itsekin harrastin tätä aikoinaan eikä pohja pilaantunut. Mulla on kyllä ollut hiekassa aina kierteiset ja pohja ei ihan hienointa hiekkaa (0.8-1.2 mm).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”