Ensinnäkin.. miulla on 250 l akvaario..voit käydä katsomassa kuvan siitä www.irc-galleria.net ja sinne nimimerkkiin zi-ni.
Saa kommentoida akvaariotani vaikka ei se kyllä ole kauhean hyvä kuva.
Yhtenä päivänä vaihdoin vettä ja huomasin että akvaariossa ui ehkä 1 cm pituinen "mato" joka oli noin hiuksen paksuinen. Sen erotti aika huonosti. Olikohan se mahdollisesti loinen? voiko kaloille tulla siitä jotain oireita?
Sitten toinen ongelma.. Ostin 4 lehtikalaa noin 3 kuukautta sitten altaasta jossa oli sairas kala. (ei pitäisi ostaa) ja nyt 3 on kuollut. Muut eivät kasvaneet eivätkä syöneet hyvin mutta tämä hengissä olija on jo melko iso ja todella vilkas. Olen varma että se selviää! Niin pitäisikö minun ostaa sille kaveri tai kavereita kun en tiedä sen sukupuolta?
Pari ongelmaa
Valvoja: Moderaattorit
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Enimmäkseen nuo kaikenlaiset madot ja muut pikkuöttiäiset akvaariossa ovat täysin vaarattomia ja lähinnä mielenkiintoinen osa altaan eläimistöä. Tuo ohut muoto kuulostaisi minusta enemmän harvasukamadolta kuin laakamadolta, mutta vaarattomia yhtä kaikki.
Tosiaan kuten tiedätkin, kaloja ei koskaan kannattaisi ostaa altaista, joissa on sairaita tai kuolleita yksilöitä. Ja jos on epäilyksiä kalojensa terveydestä, uudet tulokkaat olisi hyvä karanteenata. Kolme kuukautta tosin lienee riittävän pitkä odotusaika, eli jos jäljelle jäänyt lehtikala vaikuttaa terveeltä, voit hankkia lisää kaloja.
Itse allas kaipaisi mielestäni lisää kasveja, sekä ihan esteettiseltä kannalta että kalojen piilopaikoiksi. Näenkö oikein, että se on tilanjakaja ja huone jatkuu sen toisella puolella?
Tosiaan kuten tiedätkin, kaloja ei koskaan kannattaisi ostaa altaista, joissa on sairaita tai kuolleita yksilöitä. Ja jos on epäilyksiä kalojensa terveydestä, uudet tulokkaat olisi hyvä karanteenata. Kolme kuukautta tosin lienee riittävän pitkä odotusaika, eli jos jäljelle jäänyt lehtikala vaikuttaa terveeltä, voit hankkia lisää kaloja.
Itse allas kaipaisi mielestäni lisää kasveja, sekä ihan esteettiseltä kannalta että kalojen piilopaikoiksi. Näenkö oikein, että se on tilanjakaja ja huone jatkuu sen toisella puolella?
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!