Kypsytysaineista kysymys

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jennic
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 08:41, 10.04.2008

Kypsytysaineista kysymys

Viesti Kirjoittaja jennic »

Laitettiin akvaario eilen kypsymään. Akvaarioliikkeestä myytiin minulle Sera aquatania ja Sera Nitriveciä kypsytysaineina, mutta kun aloin lukea palstaa, tuli epäilys että tiesikö myyjä lainkaan mitä myy... Toimivatko nämä aineet lainkaan käynnistyksessä? Onko kellään kokemuksia?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Hei,
Olen vertaillut kypsytysaineita.
http://www.aquahoito.info/suomi/kypsytys/vertailu.php
Kypsymistulokset ovat sivun alaosassa taulukossa. Mitä lyhyempi sarake, sitä nopeammin kypsytysaine toimi.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Merihelmi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 13:57, 23.03.2008
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Merihelmi »

Minä olen starttaillut akvaarioni 23.3. kyseisillä aineilla, eikä vieläkään kaloja altaassa... Kypsyminen alkanut siis erittäin hitaasti enkä vieläkään ole altaasta saanut nitraattipitoisuuksia, nitriitti kyllä on noussut. Ohjeen mukaan olen kuitenkin hirvensarvisuolaa ja kalanruokaa lisäillyt mutta en tiedä puuttuuko tuolta nyt sitten ne nitriittiä hapettavat bakteerit kokonaan vai onko tuo todella niin hidas prosessi ettei nitraattia vielä ole vaan muodostunut. Pohdin tässä juuri seuraavaa siirtoa.
akvavitix
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 15:11, 06.01.2008
Paikkakunta: Mustio

Viesti Kirjoittaja akvavitix »

Minä käytin 111na:n takuuymppiä sekä hirvensarvensuolaa ja ruokasoodaa myös. Aloitin 25.3. ja 9.4. oli valmis.

Suuret kiitokset 111na:lle ja tietysti kaikille muillekin tällä palstalla. Täältähän tuo kypsytys on tullut 'opiskeltua'.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”