Eilen akvaarion vettä vaihtaessa huomasin, että kaunis ja suuri viuhkalehtipuska on KADONNUT. Istutin sen noin 2 viikkoa sitten, varmaan 20 tuuheaa versoa samaan kohtaan. Nyt se kohta on sitten täysin tyhjä, ei edes matalia versoja näkyvissä. Tarkistin myös jaavansaniaisen taustan, ei ollut siirtynyt sinnekään ja noin ison tukon luulisi jo kiiinnittävän huomion pinnakin kelluessa.
Sitten kasveja tarkemmin katsoessa, myös karkeakarvalehti ja vedensuosikki ovat vähentyneet, molempia kasveja on yksi verso jäljellä. Vedensuosikki on ollut minulla jo pidempään ja menestynyt tähän asti hyvin. Viuhkalehti ja karkeakarvalehti olivat uusia kasveja.
Platyt tietysti syövät myös vihreää, mutta en usko niiden nyt innostuneen liikaa, kun muutakin ruokaa on ollut saatavilla. Altaassa on myös partamonni, joka on ainakin tähän asti antanut kasvien olla rauhassa. Postitorvikotiloarmeija siellä on myös. Mihin kasvit mahtavat kadota?
Kasveja katoaa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla ilmeni sama ongelma kun uudelleensisustin 50-litraisen altaani. Vaihdoin sinne mustan soran hiekan sijasta ja laitoin pohjahiekan alle ravinnekerroksen. Alkuun kaikki hyvin mutta kuukauden päästä ovat alkaneet kaikki köynnösmäiset kasvit sulamaan pois, myöskin glosso. Ainut köynnöstävä joka siellä on pärjännyt hengissä on pikkurasvalehti ja pennilehti. Outoa. Kasvit eivät vain ole viihtyneet siellä. Olen myös ostanut aika monta uutta puskaa joita en ole siirtänyt muista omista altaistani eivätkä nekään ole kestäneet. Melalehdet porskuttaa. Yksi osasyy on myös varmasti hieman heikompi valaistus, mutta luulisi kasvien vain kituuttavan eikä täysin sulavan..