Ratikkalinja 9

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rantanplan
Starting Member
Starting Member

Ratikkalinja 9

Viesti Kirjoittaja Rantanplan »

Huomio kaikki tulevan linjan 9 varrella asuvat !

Tulevien räjäytystöiden takia kyllä varmaankin kaikille jaettin kumijalat, joilla saa kompuutterin eristettyä noista pamauksista.

Tänään kumminkin huomasin pitkällisen seurannan jälkeen että mun kalastosta ainakin Kardinaalitetrat menee ihan shokkiin joka räjäytyksen jälkeen...
Ne ei uskalla tulla syömään, vaikka ihan varmasti ois nälkä...

Oon jo pitkään ihmetellyt että mitä mä oon tehnyt väärin, kunnes huomasin että noi räjäytykset, vaikkakin tällä hetkellä jo melkein kilometrin päässä, on tehneet noista kaloista ihan älyttömän säikkyjä.

En tiedä että miten tähän pitäisi varautua, mutta se on kumminkin selvää että kivi ja vesi johtaa ääntä erittäin hyvin...

Eikä tää koske pelkästään Ysiratikkaa, vaan kaikkia räjäytystyömaita

Millähän sais sen Tetrojen luottamuksen takaisin... 8O
Frustra poeticas fores compos sui pepulit.
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Vaikee tilanne, pikku kaloja varmaan pelottaa.
Vaikee sanoo mitään. :cry: :cry:
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Ratikkalinja 9

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Rantanplan kirjoitti:Tänään kumminkin huomasin pitkällisen seurannan jälkeen että mun kalastosta ainakin Kardinaalitetrat menee ihan shokkiin joka räjäytyksen jälkeen...
Ne ei uskalla tulla syömään, vaikka ihan varmasti ois nälkä...
Voi kökkö, kyllä osaa olla hanurista. Kyllä kait se tilanne siitä sitten taas kun tuo tietyömaa on ohi siellä, onneksi kalojen muisti ei kuulemani mukaan ihan hirveän hyvä ole, joten toivon mukaan unohtavat "remppa-ajan".
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Joopa, tossahan noi on nyt siirtymässä meidän kohdalle rakentaessaan kiskoja tuohon A. Kivenkadulle. Onneks en kyseisellä kadulla asu, mut ihan lähituntumassa kuitenkin. jotain hemmetin ryminää ja tärinää on havaittavissa täällä, mutta olen melko varma että se tulee tästä talosta 8O ja ei mitään havaintoa mistä toiminnasta se tulee. Pitänee talkkarin kanssa jutella jos sattuu näkemään.
Ryminä on lähes joka kerta identtinen ääneltään ja kestoltaan ja saattaa tulla mihin vuorokauden aikaan vaan ja useita kertoja, esim viime yönä tais rytistä kahden aikaan viimisen kerran.

En tiedä, voihan se olla että liittyy jotenkin tuohon kiskoprojektiin. Otan selkoa jos kykenen.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Rantanplan
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Rantanplan »

hemmetin ryminää ja tärinää
Sitähän se taitaa olla. 7-8 kovaa "kolahdusta", ihan kuin jotain isoa ja kovaa tavaraa kaatuisi lattialle. Kestää ehkä 4-5 sekuntia.
Ryminä on lähes joka kerta identtinen ääneltään ja kestoltaan ja saattaa tulla mihin vuorokauden aikaan vaan
Nähtävästi räjäytetään joku tietty pätkä kerrallaan.
Täällä oli sama juttu.
Öistä en tiedä mutta ainakin viikonloppuisin työmaa ei ole pysähdyksissä, vaan koneet kulkee joka päivä.

Itseasiassa kiskotyö ei aiheuttane niitä räjäytyksiä, vaan lämpö- tms putkien uusiminen sinne tulevien kiskojen alle.
Samaa reittiä kumminkin kulkevat.

Toivottavasti sun kalat ei hermostu niinkuin mulla kävi.
No, on ne jo pikkasen rohkaistuneet, kun ei oo viikkoon ammuskeltu ?
Toivottavasti Chisantha on oikeassa, ja Tetrat unohtaa tän sodan jossain vaiheessa... :)
Frustra poeticas fores compos sui pepulit.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Kaloissa en oo havainnut mitään muutoksia, kissoissa kyllä. (pelästyvät joka kerta)
Talkkariakaan ei oo näkynyt, tai jos on niin joko sillä tai mulla ei oo ollut aikaa rupatella. :roll:
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
pleco
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pleco »

Vieressä rakennustyömaa, valmis noin vuonna 2010-2012.
Asutaan noin 150 m päässä ja kolmannessa kerroksessa ja silti räjähdykset tuntuvat lattiassa.Onneksi ei ole ikkunoita sinne päin...

Paniikissa katselen akvaarioita mutta vesi ei ainakaan loisku eikä mun kalaset tunnu reagoivan mitenkään.
Toivottavasti mitään tähän mennessä isompaa räjäytystä ei tule.

Mitään varoituksia ei ole taloyhtiöltä tullut, joten a) joko näistä ei ole mitään vaaraa, b) kukaan ei ole ajatellut asiaa.

Huomasin juuri, että otsikossa puhuttiin ratikkalinja 9:stä, minä asun toisaalla Helsingissä, mutta kuitenkin...
Elämä on ihanaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”