Äkkiä apua, popcornit akvaariossa
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Äkkiä apua, popcornit akvaariossa
Poikaystäväni kaatoi suuttuessaan makeanveden akvaariooni kulhollisen popcorneja ja nyt vedessä on öljyä. Kiirehdin vaihtamaan yli puolet vedestä. Mitä teen? Miten saan öljyn pois?
Re: ÄkkiÄ Apua!!!
Hukkaa ny alkuun se idiootti poikaystävä.zoikka kirjoitti: MITÄ TEEN!? ?
-Gone fishing-
Mut voip olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu.Muistaakseni se oli niin että levität siihen pinnalle sivun ja varovasti reunaa pitkin nostat sen liu´uttamalla pois.Ja se lehti ei saanut lillua muistaakseni kovin kauaa siel,että se muste ei liukene veteen.
-----------------------
-----------------------
No voi dääm:( sit vaan äkkiä tonkiin pihalle lehtiroskista!zoikka kirjoitti:kyllä mä sitäkin jo tein mut sit loppu lehti. Mulla oli vain sellainen onneton mainos.
Pistä kuule ihan vaan ukko hoitamaan öljy pois!
Meillä jos miekkonen tekis tuollasta minun eläimille lentäs jätkä hyvinkin livakkaan ku leppäkeihäs..
Onneks ei uskalla, tietää että tulis tossunalla olon tilalle taivas alla olo. xD
Mistä mahto niin suuttua että piti muka kaloille alkaa kostamaan?
Kattovatko pahasti?
Meillä jos miekkonen tekis tuollasta minun eläimille lentäs jätkä hyvinkin livakkaan ku leppäkeihäs..
Onneks ei uskalla, tietää että tulis tossunalla olon tilalle taivas alla olo. xD
Mistä mahto niin suuttua että piti muka kaloille alkaa kostamaan?
Kattovatko pahasti?
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
Rasvanpoisto pinnalta kikka.
Yritän selittää,niin että saa tolkkua.
Upota akvaarioon joku purkki tai kannu pystyssä, siten että veden pinta juuri ja juuri ylittää purkin reunan, ja pintavesi rasvoineen valuu kannuun.
Itse käytän (entistä) muovista litran juomavesikannuamme.
Sitten tuuppaat lapon sinne kannuun, ja siitä letkulla ämpäriin. Sitten tasapainoillaan sen kannun kanssa niin, että vedenpinta siellä pysyy akvaarion pintaa alempana, jotta pintavesi valuu sinne, mutta ei pääse niin alas, että lappo hörppää ilmaa.
Putsaa pintaveden ihan kivasti kaikesta kelluvasta roskasta ja rasvasta.
Yritän selittää,niin että saa tolkkua.
Upota akvaarioon joku purkki tai kannu pystyssä, siten että veden pinta juuri ja juuri ylittää purkin reunan, ja pintavesi rasvoineen valuu kannuun.
Itse käytän (entistä) muovista litran juomavesikannuamme.
Sitten tuuppaat lapon sinne kannuun, ja siitä letkulla ämpäriin. Sitten tasapainoillaan sen kannun kanssa niin, että vedenpinta siellä pysyy akvaarion pintaa alempana, jotta pintavesi valuu sinne, mutta ei pääse niin alas, että lappo hörppää ilmaa.
Putsaa pintaveden ihan kivasti kaikesta kelluvasta roskasta ja rasvasta.
---------------------------------------------------------
Malawi 200L, seura 40L, koira, perhe...
Malawi 200L, seura 40L, koira, perhe...
-
- Junior Member
- Viesti:
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
Kyllä sitä nyt ollaa heti vaihdattamassa äijää jos nyt pikkuisen ruokkii kaloja hieman epätavallisella ruualla. .
Suolasta ei todellakaan ole mitään haittaa vedessä.. poppareissa on sitä niin vähän. Oikeastaan se toimii lääkkeenä...
Rasva pinnalla olisi hyvä saada pois.. joten jos on sanomalehti loppu niin parempaa on keittiörulla, nenäliina, kangas kuten pyyheliina tms.
Itse en käyttäisi lainkaan sitä sanomalehteä sillä siitä irtoaa aina sitä mustetta hieman. Noitten pehmeiden paperin kanssa kannattaa olla varovainen ettei ne hajoa akvaarioon.
Laske altaan pintaa muutama sentti ja pyyhi moneen kertaa altaan reunat.
Laita hapetus jos sulla on sellainen. Tai laita veden virtaus siten että se "rikkoo" pinnan.

Suolasta ei todellakaan ole mitään haittaa vedessä.. poppareissa on sitä niin vähän. Oikeastaan se toimii lääkkeenä...
Rasva pinnalla olisi hyvä saada pois.. joten jos on sanomalehti loppu niin parempaa on keittiörulla, nenäliina, kangas kuten pyyheliina tms.
Itse en käyttäisi lainkaan sitä sanomalehteä sillä siitä irtoaa aina sitä mustetta hieman. Noitten pehmeiden paperin kanssa kannattaa olla varovainen ettei ne hajoa akvaarioon.
Laske altaan pintaa muutama sentti ja pyyhi moneen kertaa altaan reunat.
Laita hapetus jos sulla on sellainen. Tai laita veden virtaus siten että se "rikkoo" pinnan.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Minä olen laittanut kiertoon yhden "ruokkijan", vaikka se ruokki ihan oikealla ruuallakin.
Heitti vaan kännispäissään koko puolen litran purkin altaaseen... Ja se oli oikeasti viimeinen pisara sitä suhdetta.
Ja ei ole kaduttanut! Uusi isäntä on löytynyt ja elämä näyttää taas ainakin hetken valoisaa puoltaan.

Ja ei ole kaduttanut! Uusi isäntä on löytynyt ja elämä näyttää taas ainakin hetken valoisaa puoltaan.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Meillä sama juttu.
Kissalle ja koiralle antaa kyllä ruuan, jos siitä erikseen sanon, mutta hamsterit ja akvat on mun heiniä. Toki avustaa vedenvaihdossa ja vuodenvaihteessa kun muutettiin, pakkasi fisukat muuttokuntoon.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net