Rihmalevää parissa kasvissa

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 241
Liittynyt: 15:12, 08.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Rihmalevää parissa kasvissa

Viesti Kirjoittaja marikki »

Miekkakasvissa ja kierteisvallisneriassa on rihmalevää, muissa kasveissa ei. Kuinka herkästi tuo levä leviää, poikkeuksellista noissa molemmissa on se, että ne on ostettu toisilta akvaristeilta. Kasvit olivat puhtaannäköisiä ostaessani eli onko nyt vaan käynyt niin että nuo ovat parempaa kasvualustaa kuin muut ja siksi iskenyt niihin vai onko levä tullut kasvien mukana? Ja miten siitä pääsee eroon? 8O
Lemmikit, mukulat, miehet ja muut nurkissa pyörijät pidetään kurissa ja järjestyksessä.
Marikki
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 507
Liittynyt: 17:39, 22.01.2006
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Aijai, aluksi se näyttää voitettavalta, mutta katsotaan kuukauden päsätä kun levä on levinnyt kaikkialle.
Siis aika hankala päästä eroon, kerran erehdyin laittamaan olevinaan puhtaan kansvin (se oli siis akvaariosta jossa oli rihmalevää) ja se sitten artutti rihmalevän koko akvaarioon.
Hyviä keinoja saada pois on aktiivihiili (varsinkin jos ei sukarapuja) ja hiilari. Noilla ainakin itse olen päässyt eroon..
marikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 241
Liittynyt: 15:12, 08.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marikki »

-ozkuz- kirjoitti:Aijai, aluksi se näyttää voitettavalta, mutta katsotaan kuukauden päsätä kun levä on levinnyt kaikkialle.
Siis aika hankala päästä eroon, kerran erehdyin laittamaan olevinaan puhtaan kansvin (se oli siis akvaariosta jossa oli rihmalevää) ja se sitten artutti rihmalevän koko akvaarioon.
Hyviä keinoja saada pois on aktiivihiili (varsinkin jos ei sukarapuja) ja hiilari. Noilla ainakin itse olen päässyt eroon..
Mulla on hiilidioksidin levitys akvaariossa mutta ei järin tehokas (sen verran kuitenkin että pH laski 320l tankissa 7,1 ->6,8). Auttaisikohan nestemäinen hiili jos kuurina laittaisi vai pitäisikö vaan nypätä rehut pois. Mä vaan niin tykkään tosta vallisneriasta, se on mini twister...
Lemmikit, mukulat, miehet ja muut nurkissa pyörijät pidetään kurissa ja järjestyksessä.
Marikki
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”