Mikä siis sopisi tuon gro-luxin kanssa?
Sopisiko perusputki, kylmä valkoinen tai esim. osramin skywhite.
Valotestissä en löytänyt gro-lux:in kanssa yhdistetyn kuin aquastarin, ja oli minun makuuni liian punertava.
Tällä hetkellä kaverina on nähtävästi perusputki,lämmin valkoinen, värit tulee kyllä hyvin esille, mutta kaipaisin hieman "raikkautta" lisää...
Sylvania gro-lux, mikä kaveriksi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulla on 84 litraisessa 2x15 w putket, tuon Sylvanian gro-luxin kanssa on toisena Osramin energy saver Cool White. Maksoi jotain rapiat kolme euroa. Oikein hyvin kasvaa kasvit tuolla yhdistelmällä ja allas on kirkkaasti valaistu. Yksinään tuo cool white on mielestäni melko vihreä, mutta tuohon groluxiin yhdistettynä ei ollenkaan huono, vaan raikas. Käy katsomassa mun www-linkistä tuon 84 l, niin näet miltä yhdistelmä näyttää. Ne kuvat, missä pohja on mustaa basalttia, ovat uusimpia.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
No tuo aquastar on minun tietääkseni saman kaltainen sävyltään kuin esim. Philipsin aquarelle, eli niitä tosi violetin värisiä putkia. Korjatkaa, jos olen väärässä. Jos en väärin muista, niin tuossa minun valaisimessa oli alun perin sen käytettynä ostaessani toisena putkena loppuun käytetty aquastar. Sen aikaa, mitä putki kesti, valo oli kyllä kaikkea muuta kuin raikas ja luonnollinen. Eli oman kokemukseni perusteella en suosittele sitä, jos pidit tuosta minulla nykyisin olevasta valosävyjen yhdistelmästä.
Kasvit näkyvät tykkäävän tuosta minun nykyisestä yhdistelmästä, esim. tiikerilumme on todella punainen tuossa valossa. Samoin pantterimiekkakasvi, joka toisessa akvaariossani kasvaa pelkästään vihreitä, korkeita ja punatäpläisiä lehtiä, tekee tässä kyseessä olevassa akvaariossa matalia, todella tumman violetinpunaisia lehtiä. Ostettaessa molemmat ozelot-miekkakasvit olivat vihreitä ja täysin saman kokoisia.
Kasvit näkyvät tykkäävän tuosta minun nykyisestä yhdistelmästä, esim. tiikerilumme on todella punainen tuossa valossa. Samoin pantterimiekkakasvi, joka toisessa akvaariossani kasvaa pelkästään vihreitä, korkeita ja punatäpläisiä lehtiä, tekee tässä kyseessä olevassa akvaariossa matalia, todella tumman violetinpunaisia lehtiä. Ostettaessa molemmat ozelot-miekkakasvit olivat vihreitä ja täysin saman kokoisia.