Voiko lehtikalan altaaseen laittaa pieniä tetroja? Netistä olen monesti lukenut, että ei saa yhdistää, mutta esim. Markku Varjon uusi akvaariokalat-kirja sanoo, että lehtikalan seuraan sopivat pienet tetrat.
Voinko laittaa hehkutetroja ja kardinaalitetroja lehtikalojen kanssa samaan akvaarioon? Entä pikkulehtikalan kanssa, onko näillä eroa? Olen kuullut että olisi kiltimpi, kuin tavallinen lehtikala.
Oletteko nähneet missään pääkaupunkiseudulla pikkulehtikaloja myynnissä?
Lehtikala tetrojen kanssa?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Paitsi puna-aavetetra on viileän veden kala toisin kuin lehtikala.Kalallinen kirjoitti:Itse laittaisin vain korkean mallisia tetroja, esim. puna-aavetetra.
Joillakin on täysikasvuisia kardinaalitetroja hyvällä menestyksellä lehtikalojen kanssa, toisilla ovat joutuneet syödyiksi.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Elite Member
Mun mielestä toi puna-aavetetrankin lämpötilasuositus oli uusimmassa Varjon kirjassa jo samoissa, tai lähes samoissa kuin musta-aaveenkin.
En suosittele kardinaalitetraa, enkä muitakaan puikulan mallisia tetroja. Keisaritetra, kulmatetra ymv. puikulat ovat jo sen verran suuria, että niitä voi lehtareiden seuraan laittaa.
Pikkulehtikala on aavistuksen pienisuisempi kuin tavallinen lehtikala ja sen seurassa on hehkutetroja, kardinaalitetroja ymv. kokoisia tetroja pidetty hyvällä menestyksellä.
Pikkulehtikaloja näytti olevan pari kappaletta jäljellä Leppävaariossa ainakin tänään poiketessani.
En suosittele kardinaalitetraa, enkä muitakaan puikulan mallisia tetroja. Keisaritetra, kulmatetra ymv. puikulat ovat jo sen verran suuria, että niitä voi lehtareiden seuraan laittaa.
Pikkulehtikala on aavistuksen pienisuisempi kuin tavallinen lehtikala ja sen seurassa on hehkutetroja, kardinaalitetroja ymv. kokoisia tetroja pidetty hyvällä menestyksellä.
Pikkulehtikaloja näytti olevan pari kappaletta jäljellä Leppävaariossa ainakin tänään poiketessani.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Minulla lehtikalojen kanssa ovat menneet monet tetrat ongelmitta: ainakin ruusu,- kardinaali,- mustaneontetroja.
Eli mielestäni voi laittaa, uusien tetrojen ostaminenkin/kotiutus on sujunut hyvin, siitä kirjoitin juuri tähän ketjuun:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=119569
Eli mielestäni voi laittaa, uusien tetrojen ostaminenkin/kotiutus on sujunut hyvin, siitä kirjoitin juuri tähän ketjuun:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=119569
Minullakin lehtikalat ja kardinaalitetrat ovat eläneet yhdessä ilman vaikeuksia, mutta jos kardinaalitetroja tmv. tetroja aikoo pitää lehtikalojen kanssa, kannattaa tetrat kasvattaa ensin täysikokoisiksi ennen kuin laittaa lehtikalat samaan akvaarioon, niin ei satu ikäviä yllätyksiä. Mutta tietysti kalatkin ovat yksilöitä, joten kookkaan ja/tai agressiivisen lehtikalan kanssa tetrojen kanssa saattaa käydä huonosti.