Intianvesitähdikin lehdet syödyn näköiset

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
iisku
Junior Member
Junior Member

Intianvesitähdikin lehdet syödyn näköiset

Viesti Kirjoittaja iisku »

Pari päivää sitten sain oikein mallikelpoisen tuuhean puskan intianvesitähdikkiä ja nyt näyttää osa lehdistä ihan repaleisille. Mulla kävi noin edellisten intianvesitähdikkien kanssa, silloin ne oli pumpun lähellä virtauksessa. Nykyisellä paikalla ei ole virtausta, ns. rauhallisempi pääty. Kaikki muut kasvit voi todella hyvin ja monnillakin on kurkkua kokoajan tarjolla. Ehdotuksia? En ala arvoja luettelemaan kun muilla kasveilla kaikki ok ja intianvesitähdikkikin viihtyi aikaisemmin tosi hyvin.
waterwoman
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja waterwoman »

Meillä samainen kasvi maistuu postitorvikotiloille joita on tullut kasvien oston
uhteydessä.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Riikkanna
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riikkanna »

Katsokaapa Sanna Vihavaisen juttu Aponogeton-lehdessä no. 4/2006:
http://www.aqua-web.org/aponogeton/Apon ... 4_2006.pdf

Kasvi osaa olla rasittava... mutta myös palkitseva! :roll:
emzei
Member
Member

Viesti Kirjoittaja emzei »

Puskan edellinen omistaja ilmottautuu... Harmi jos ei viihdy, miulla viihtyy sen verran hyvin että voin laittaa tuotakin lisää kun joskus viimesellä saan sen luvatun paketin lähetettyä!

Minulla tuossa altaassa on käytössä nestemäinen hiili ja lannote (taitaa olla floral pride merkiltään), molempia laitan ihan pikkusen lähestulkoon joka päivä. Jospa se rehu siitä virkistyy kunhan kotiutuu.
Uusioakvaristi, 240 l
iisku
Junior Member
Junior Member

Kuten mainittu mulla kävi edellisillekin intianvesitähdikeille noin. Mulla tulee hiilari omasta kiljupöntöstä ja kotiloita mulla ei juurikaan ole kun oon nyppiny niitä pois.
Helgaliini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Helgaliini »

Enpä tiedä onko tämä oikeaa tietoa, mutta muistan jostain lukeneeni, että intianvesitähdikki reikääntyy vanhassa/likaisessa vedessä. Omasta pehkostani ainakin olen huomannut ruskeareunaisien reikien ilmaantuvan heti jos vedenvaihtoväli pitenee.
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Juu samoilla linjoilla Helgaliinin kanssa, oma intianvesitähdikkipuskani on ihan ulkosuodattimen imuputken vieressä (peittämässä sitä) ja mikäli lehdille kerääntyy yhtään roskaa tai vesi on muuten vain vanhaa, niin reikiä alkaa ilmestyä ja lehdet alkavat myös kellastua sekä hapertua. Täytynee tuota omaakin puskaa siirtää vähän enempi virtaavaan paikkaan, jossa lehtien pinnat pysyvät puhtaina.
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
iisku
Junior Member
Junior Member

Tos artikkelis lukee et sitäkin on epäilty...veden likaisuutta. Pari viikkoa sitten tein suursiivouksen, mut sit jäiki vedenvaihtoväli vähä pitemmäksi...yli 10 pv. Rakas lemmikki kuoli ja tilalle tuli uusi termiitti niin ei ollu aikaa... Pitääpä laittaa vettä seisomaan ja vaihdella illalla. Vois vaikka ravinteitakin lisäillä ja siirtää hiilariletkun intianvesitähdikin päätyyn. Sain tuota PMDD:täkin vihdoin vähän aikaa sitten hankittua --> testaukseen!
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Meillä tuo reikiintyy välillä ja pudottaa lehdet. Sitten se taas yhtäkkiä alkaakin kasvaa vauhdilla ja taas näyttää, että kasvaa kohisten, vaikka oli enää yksi pikku ranka (siinä melkein yksi lehti) nyt niitä on kolme. Otapa sitten tuostakin rehusta selvää, yli neljä vuotta tässä ihmetellyt.
Vilpertti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Vilpertti »

Outoo kyllä. Mulla on 150w paahteen alla kulmassa nuo. Mattosuodattimen vieressä. Ei kyllä ole pudotellut lehtiä tai reikiintynyt. Kokoajan joutuu karsia. Hiilarit kolmesta kiljusta Tunzen levittimeen ja 1,5 kertainen pmdd.
---325---325---144---100---85---58---40---
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”