Kiekot vuorokauden reissussa

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

Kiekot vuorokauden reissussa

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Nyt kun vihdoinkin pääsen helsingin suurcityyn ajattelin poiketa siellä aljon kehutussa Kurjessa. Minut tuntien en sieltä osaa tyhjinkäsin pois lähtee, varsinki kun veronpalautuksetkin tulee just sopivasti :mrgreen: Nyt sit mietin, että jos sieltä pari kiekkoo mukaan nappaisin niin kuinkas sitte kun niiden tartteis selvitä vuorokausi tai reilu viel reissussa? Mikä ois paras tapa kuljettamiseen(saavi,sankko?)? Ilmastimen toki voin ottaa mukaan saa sen sit yöpaikassa laitettua pörisemään.
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
karihe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1532
Liittynyt: 17:08, 06.09.2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja karihe »

Soita Karille Kurkeen ja kerro tilanteesi niin luulen että häneltä järjestyy styroksilaatikko jossa voit kalasi kuljettaa. Tai ainakin saat ohjeet ammattlaiselta miten toimitaan. :D

Tuossa numero jos sinula ei sitä ole 09-823 5025
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Re: Kiekot vuorokauden reissussa

Viesti Kirjoittaja Morpho »

-Piia- kirjoitti:Nyt kun vihdoinkin pääsen helsingin suurcityyn ajattelin poiketa siellä aljon kehutussa Kurjessa. Minut tuntien en sieltä osaa tyhjinkäsin pois lähtee, varsinki kun veronpalautuksetkin tulee just sopivasti :mrgreen: Nyt sit mietin, että jos sieltä pari kiekkoo mukaan nappaisin niin kuinkas sitte kun niiden tartteis selvitä vuorokausi tai reilu viel reissussa? Mikä ois paras tapa kuljettamiseen(saavi,sankko?)? Ilmastimen toki voin ottaa mukaan saa sen sit yöpaikassa laitettua pörisemään.
Eiko sen pämppäämisen voisi järjestää perjantaiksi, niin voisi hakea kalat sitten lauantai aamuna Kurjesta :D.

Toisaalta muutama pieni kiekko kyllä pärjää hyvin styroxlaatikossa ilmastoinnin kanssa, kunhan lämpö ei laske kovin alas.
En kyllä tekisi samaa täyskasvuisen kiekkoparven kanssa.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

Re: Kiekot vuorokauden reissussa

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Morpho kirjoitti:Eiko sen pämppäämisen voisi järjestää perjantaiksi, niin voisi hakea kalat sitten lauantai aamuna Kurjesta :D.

Toisaalta muutama pieni kiekko kyllä pärjää hyvin styroxlaatikossa ilmastoinnin kanssa, kunhan lämpö ei laske kovin alas.
En kyllä tekisi samaa täyskasvuisen kiekkoparven kanssa.
No katsos kun ollaan menos lauantai aamuna voittaja näyttelyyn tsiikailemaan kuiste noi meitin rodun edustajat pärjää. mieluummin siis haen kalat sen jälkeen [;)] Sunnuntaina joudutaan poikkeemaan turkusessa ennen ku päästään kotio lähtemään eli vaikka tekisin kuin nii se on kaloilla vuorokauden ahtaanpaikan siedätyshoito :?
Mut jos otan tommottiis saavin ja ilmastimen ni kai ne siel pärjäis. Ei kuitenkaa kylmässä joudu olemaan ku sen hetken ku autosta sisälle viedään. Ja tietty ohan mulla tossa tommonen pikkuriikkinen lämmitinki jonka voi sit yöpaikas saaviin laittaa :roll:
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Viesti Kirjoittaja Morpho »

Tulevathan ne kiekot Kurkeenkin toiselta puolelta mailmaa pienessä pussissa, Brasiliasta tai jostain Malesiasta ja matka kestää usein vuorokauden.

Joten varmasti pärjäävät, lämmitin pitää säätää vain tarkasti etteivät kiehu.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Morpho kirjoitti:Tulevathan ne kiekot Kurkeenkin toiselta puolelta mailmaa pienessä pussissa, Brasiliasta tai jostain Malesiasta ja matka kestää usein vuorokauden.

Joten varmasti pärjäävät, lämmitin pitää säätää vain tarkasti etteivät kiehu.
Ei vaan oo järin mahtavia kokemuksia kiekkojen pussissa kuljettamisesta. Pussit oli alta aika yksikön tökitty reikiä täyteen. Siinä ku ne vuorokauden verran matkais reikäsessä pussissa nii veikkaanpa ettei sen jälkeen kauheesti ois kaloista iloo akvaariossa.
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Viesti Kirjoittaja Morpho »

-Piia- kirjoitti:
Morpho kirjoitti:Tulevathan ne kiekot Kurkeenkin toiselta puolelta mailmaa pienessä pussissa, Brasiliasta tai jostain Malesiasta ja matka kestää usein vuorokauden.

Joten varmasti pärjäävät, lämmitin pitää säätää vain tarkasti etteivät kiehu.
Ei vaan oo järin mahtavia kokemuksia kiekkojen pussissa kuljettamisesta. Pussit oli alta aika yksikön tökitty reikiä täyteen. Siinä ku ne vuorokauden verran matkais reikäsessä pussissa nii veikkaanpa ettei sen jälkeen kauheesti ois kaloista iloo akvaariossa.
En tiedä miten kiekot nykyään matkustavat Suomeen mutta noin oli ennen ja luultavasti huumattuina, mutta akvaarioliikkeissa ne yleensä pakataan kolmeen pussiin päällekkäin.

Mitä viet näyttelyyn muuten? Itse olen menossa Turokiin 24.11 katsomaan katteja. Kotona kalakaverina Bengali ja Korat tulossa tammikuussa.

Kuva
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
Pörriäinen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 161
Liittynyt: 15:41, 05.11.2007

Viesti Kirjoittaja Pörriäinen »

Mulla oli juuri samoja ajatuksia mielessä kun Kurjesta piti kaloja tuoda meille. Eli sanoivat, että pärjäävät lisähapen kanssa pussissa yhden vuorokauden. Lämmön kanssa pitää ollakin tarkkana, ettei mene liian kylmäksi olot :|

Kun isäntä haki monnisia 5 kpl, niillä kaikilla oli viikset kuluneet pois ja nyt ne ovat kaikilla kasvaneet kuntoon. Pelästyin niin kovasti kun kotiutin monniset, että miten tällaisia voidaan myydä, mutta onneksi kaikkien viikset kasvoi takaisin ja nyt kaikki ovat matkasta selvinneet hyvin. (Isäntä kun ei tiedä akvaarioista juuri mitään). Niin ja pakasteruoille laitoin mukaan kylmälaukun ja patruunoita, niin survaritkin olivat ihan jäisiä vielä matkan jäljiltä, olivat Kurjessa pakanneet ne hyvin tiiviisti vielä pahviin.
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Tarkotus oli viedä noista meitin koirista toi uros sinne, mut iski akuutti rahapula just sillon ku ois pitäny ilmottautua :? Siispä menen vaan kattelemaan mustaterrieri kehää. Onhan siellä sentään toi poitsun äipätti esiintymässä :D
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
urmutti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 144
Liittynyt: 19:27, 08.10.2006

Viesti Kirjoittaja urmutti »

Ompa Morpholla upea kissa! Perskit on omaa sydäntäni lähellä,mutta hän on kyllä järjettömän kaunis.
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Viesti Kirjoittaja Morpho »

urmutti kirjoitti:Ompa Morpholla upea kissa! Perskit on omaa sydäntäni lähellä,mutta hän on kyllä järjettömän kaunis.
Menee aika offiksi, mutta tässä tuoreempi...

http://i180.photobucket.com/albums/x229 ... 3278_1.jpg
Toisaalta, Jaqu on myös hyvin kiinnostunut kiekoista ja yrittää aina osallistua hoitotoimenpiteisiin.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Jaqulla mieletön turkki, ihana kattimaakari!
Kaaka81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 149
Liittynyt: 13:37, 14.03.2005
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaaka81 »

Minä meinasin myöskin käväistä Kurjessa pyörähtämässä veronpalautusrahoillani. Josko siltä löytyisi jotain kivaa blue diamondien seuraksi.

OT: Morpho
Sinulla on upea kissa!
Minä olen myös menossa Turokkiin (molemmiksi päiviksi), tämän meidän neidin kanssa...
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Olin Kurjessa piipahtamassa keskiviikkona ja Kari oli juuri lähdössä hakemaan kentältä kalalähetystä, jossa kuulemma myös kiekkoja. Eli kunhan karanteenista pääsevät, valikoimaa löytynee taas.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 23:55, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Kiitoksia tiedosta!
Kauanko karateenaavat tietääkö kukaan? Eli koska kannattaa lähteä ihastelemaan? :) Täällä myöskin tarkoitus hassata palautukset Kurjessa...

Ja minunkin puolesta Off Topiccina: Aivan upeita nuo bengalit!! Tuo turkki on jotain uskomatonta. Kisu&Fisu -immeisiä ollaan, joten taloudesta löytyy altaat sekä birmoja ja siperialaisia. :)
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
Morpho
Senior Member
Senior Member
Viestit: 857
Liittynyt: 15:42, 14.09.2006

Viesti Kirjoittaja Morpho »

Tiedän tapauksen jossa eräs tyyppi oli ostanut (markka-aikaan) n. 1500 markalla malawiahvenia ja kesken kotimatkan yllätti jano. Jäpä pisti kalat narikkaan ja meni kapakkaan ryypylle. Unohti fisut yöksi sinne ja seuraavana päivänä haki ne ja tietenkin vielä heitti hätäpäissään ne suoraan vastaperustettuun akvaarioon. Muutama taisi jäädä jopa henkiin.

Onneksi ei ilmeisesti enää touhuile akvaarioiden kanssa mutta ennen malaweja sillä oli kiekkoja ja taisi välillä olla jotakin papukaijojakin.
Jossain vaiheessa paikkakunnan eläinkauppias rupesi jarruttelemaan miehen touhuja. Mies oli jatkuvalla lääkityksellä ja välillä hoidossa.

Tämäkin on vähän off, mutta tuli mieleeni ja mietin että pussin hiilidioksiidin korkean määrän takia (ph), hidas sopeuttaminen uuteen veteen olisi saattanut pelastaa suurimman osan kaloista.
Itse laitan kalat aina sankoon matalaan veteen ja päästän 5mm silikoniletkulla akvaariosta sangon hitaasti (15min) täyteen.

kaaka81: kaunis on sinunkin kissasi, täytyypä katsoa näänkö sen livenä.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
jorge13
Junior Member
Junior Member
Viestit: 214
Liittynyt: 21:38, 27.07.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

Mabo kirjoitti:Olin Kurjessa piipahtamassa keskiviikkona ja Kari oli juuri lähdössä hakemaan kentältä kalalähetystä, jossa kuulemma myös kiekkoja. Eli kunhan karanteenista pääsevät, valikoimaa löytynee taas.

Viime lauantaina poikettiin TASsilaisten kanssa siellä ja sanoi tulevasta lähetyksestä, että n. 150 kpl kiekkoa pitäs tulla.
Ja olihan siellä silloin jo kiekkoja myyntialtaissa aikaslailla verrattuna toisiin kauppoihin.
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Mikä muuten on tuolla kurjessa on kiekkojen hintahaitari? Entä onko minkälaiset kasvivalikoimat?
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
karihe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1532
Liittynyt: 17:08, 06.09.2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja karihe »

Hintahaitari 30-150€ riippuen kiekosta, keskihinta siinä 55€. Kasveja löytyy kohtuulisesti riippuu siitä koska kasvilähetys on tullut viimeksi.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Kasvilähetys oli tullut juuri tällä viikolla.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

hmmm, no sen näkee sit parin viikon päästä mitä siel on jälellä :D
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”