Missä siis akvaarionne sijaitsee? Pohjapiirustukset, skissit ja valokuvat ovat erittäin erittäin tervetulleita. Oletko myöhemmin huomannut, että altaalle olisi ollut parempikin paikka -tekisitkö jotain toisin jos saisit rakentaa koko homman uudelleen?
Itse vasta suunnittelen akvaarion sijoitusta, ja mahdollisia paikkoja taloomme olen kartoittanut kolme. Kaikki ovat sellaisia, että akvaariota voi katsella olohuoneesta. Ensimmäinen vaihtoehto oli mielestäni kaikista "komein" paikka -talossamme muutenkin. Tällä hetkellä paikassa sijaitsee iso kirjahylly, jonka olisin siirtänyt vastakkaiselle olohuoneen seinälle. Tämän paikan ehdoton ongelma on kuitenkin lähellä sijaitseva takka, joka ajatuksen kutistikin heti alkuunsa. Takka metrin päässä akvaariosta ei liene kovinkaan viisasta...
Toinen paikka on vastakkaisella seinällä, missä tällä hetkellä sijaitsee televisio ja muut viihdelaitteet. Tässä akvaario olisi todella todella hienolla ja keskeisellä paikalla, mutta ongelma tuleekin sitten sen telkkarin kanssa. Fanaattisimmat voisivat sanoa, että heitä helkuttiin se telkkari, mutta toisaalta... Noh, sitä kyllä meillä katsotaan. Olohuoneen ikkunaseinälle (ikkunat kuvassa sinisellä) en sitä viitsisi sijoittaa, koska a)kaihtimia pitäis pitää aina kiinni ja b)tuntuis tyhmältä istua koko ajan selkä eteistä kohti. No mihin ihmeeseen mä sitten sen telkun laitan?! Ehkä tonne sijoituspaikka 1:n erkkeriin (jolloin taas ne ikkunat siinä...)? En mä vaan tiedä... Tämä paikka kyllä houkuttais akvaarion keskeisen sijainnin kannalta...
Kolmas vaihtoehto on tällä hetkellä siis käytännön syistä voimakkaimpana pinnalla: eli tonne hieman sivumpaan, mutta siitä sais tosi kätevästi vedettyä kaiken laitteiston tonne vessan puolelle. Vessassa on itseasiassa niin paljon tilaa, että voisin sijoittaa myös refun sinne nk.katselualtaaksi. Olis siinä kiva istua aamukakilla ja kattella elämää refussa

Mutta siis, laittakaa omia suunnitelmianne ja/tai nykyisiä asetelmianne, ja kommentoikaa ihan vapaasti mun suunnitelmia