maisu kirjoitti:
Yksi aspekti tässä korallien hyllymyynnissä on se että piirit ovat pienet ja ihmiset käsittämättömän häijyjä. Jos sanoo ostaneensa myyntialtaasta korallin, vanhemmat harrastajat ilmoittavat heti tietävänsä heti mikä koralliyksilö on kyseessä ja luettelevat esim. IRCissä puolenkymmentä syytä miksi sitä ei olisi pitänyt ostaa. Sitten kun kukaan ei uskalla sanoa ääneen ostaneensa näitä, eivät muutkaan osta.
Mielestäni selitin jo termin "kuolevat altaaseen" tuossa edellä.
Joillain on aina tapana takertua/tulkita toisten sanomisia ja itse keskustelun aihe/luonne muuttuu. Onhan totta että täällä foorumilla ei voi tulkita jos joku heittää jonkin "sanonnan". Puhuttu teksti on tottakai eri asia kuin kirjoitettu mutta kuitenkin....
Pitäis itsekin olla vaan hiljaa niin ei tulisi annettu aihetta...
maisu kirjoitti:... mutta kun sama vääristely nyt jatkuu Mikaelilta niin pakkohan tämä on korjata.
Asiaan kommentointi on siis vääristelyä - mielenkiintoista!
Se on vääristelyä että lainaat minun tekstiäni leikaten kommentoimani lainauksen pois ja annat ymmärtää että olisin kirjoittanut täsmälleen päinvastaisessa merkityksessä kuin tein.
Jouko kirjoitti:
Nettikauppa ja sen ylläpito kuntoon! Vaikka sen kautta ei tilauksia niinkään tulisi, se auttaisi pitkämatkalaisia vähän suunnittelemaan ostoksiaan ja tekemään sen hakureissunsa. Ja yleensä siinä tulee vielä tehtyä muutama heräteostos.
Jouko kirjoitti:
Nettikauppa ja sen ylläpito kuntoon! Vaikka sen kautta ei tilauksia niinkään tulisi, se auttaisi pitkämatkalaisia vähän suunnittelemaan ostoksiaan ja tekemään sen hakureissunsa. Ja yleensä siinä tulee vielä tehtyä muutama heräteostos.
tuolla on TM pro reef suolaa ja muutakin merivesi tavaraa.
Ei löydy haulla "meri", "suola", "reef" eikä "TM"
Kirjoita Petrille sähköpostia, nettikaupassa ei vielä ole merivesikamoja mutta niitä löytyy. Petri on aikonut tehdä listan kunhan kiireiltä kerkeää, kaikkea saa myös tilaamalla.
maisu kirjoitti:
Se on vääristelyä että lainaat minun tekstiäni leikaten kommentoimani lainauksen pois ja annat ymmärtää että olisin kirjoittanut täsmälleen päinvastaisessa merkityksessä kuin tein.
Höpö Höpö...
Tämähän on keskustelupalsta ja jokainen voi rullata keskustelua taaksepäin saadakseen kokonaiskuvan käydystä keskustelusta. Muutenhan jokaisen pitäisi lainauksissaan ottaa mukaan koko ketju. Hyvä keskustelutapa ei vaadi mitään useamman kommentin lainauksia. Ja vääristelystä syyttäminen on täysin naurettavaa. Sinunkin pitää joka toisessa ketjussa kiukutella täysin epäolennaisista asioista.
Jorg kirjoitti:Nytkin on ongelma että suolat on loppu(lähes) ja korallihiekkaa ei saa mistään=allasta ei saa käyntiin. Toivottavasti tavaraa tulee seuraavaan lähetykseen.
Suola lähes loppu = jokunen sataa kiloa vielä varastossa, ja lisää tulossa
Korallihiekkatilanteelle en voi mitään muuta kun odottaa, tilattu on jo aikoja sitten
Ja Jorg, oikein hyviä juttuja kirjoittelet, saatiin taas paljon "rakentavaa" keskustelua ja säpinää aikaseksi, kuten varmaan olet huomannut
@K.S
No niin...TM pro suola on lopussa. Olisi pitänyt TAAS olla täsmällisempi...
Hiekalle et voi mitään. Totesin vaan että se on loppu. Tarkoitus ei ollut syyttää/syyllistää kauppiasta.
Mä taidan pitää turpani kiinni taas muutaman päivän... JOKU taas kommentoi minun sanomisiani ja jutun luonne muuttuu...TAAS....
Jorg kirjoitti:@K.S
No niin...TM pro suola on lopussa. Olisi pitänyt TAAS olla täsmällisempi...
Hiekalle et voi mitään. Totesin vaan että se on loppu. Tarkoitus ei ollut syyttää/syyllistää kauppiasta.
Mä taidan pitää turpani kiinni taas muutaman päivän... JOKU taas kommentoi minun sanomisiani ja jutun luonne muuttuu...TAAS....
TM pro on loppumassa, ei lopussa, mutta lisää on tulossa
patu kirjoitti:
Kirjoita Petrille sähköpostia, nettikaupassa ei vielä ole merivesikamoja mutta niitä löytyy. Petri on aikonut tehdä listan kunhan kiireiltä kerkeää, kaikkea saa myös tilaamalla.
Aivan niin, mutta pointtina oli se että mikä on sellainen nettikauppa jossa asiakas kyselee sähköpostilla tai puhelimella mitä teillä on ja mitä maksaa?
Mihin me tätä internettiä tarvitaan, onhan meillä tämä viidakkorumpu.
patu kirjoitti:
Aivan niin, mutta pointtina oli se että mikä on sellainen nettikauppa jossa asiakas kyselee sähköpostilla tai puhelimella mitä teillä on ja mitä maksaa?
Sitäpä saat miettiä Aapelin akvaario on myös ihan fyysinen liike jos et jaksa soittaa tai kirjottaa niin käy henkkohtasesti paikan päällä.
Aikaisemmin mainitsinkin että sivustojen teko on kesken, eiköhän se riitä syyksi.
Jouko kirjoitti:
No höh, savumerkeilläkös tämänkin tiedon sait.
Ei vaiskaan, ainahan kauppiaalta kannattaa kysellä voisko jotain erityistä saada vaikkapa tilaamalla. Tietävät kyllä tasan tarkkaan hintatason maailmalla, eli osaavat hinnotella sen mukaan. Ja tinkaaminenhan on se kaupanteon suola.
Aika harvakseen lähtee nykyään enään saksaan tilausta meikäläiseltä. Rädyn Sepon sanoin: paska maa...
Joku finninaamainen teinix saa idean että kauppiaalla pitää olla intenet-kauppa.
Siispä väsäämme sen ja kauppias on ylpeä kun meiltä voi ostaa myös netin kautta (sehän on päivän sana). Teinix saa muutaman huntin ja kauppias on tyytyväinen.
Jonkun ajan kuluttua ihmetellään miksi ihmiset tilaavat Saksasta (olkoonkin paska maa, S.R. ei heitä enää keihästä) kun meillekin vasta vuosi sitten laitettiin osa tuotteista myyntiin webshoppiin.
Tehdäänkö nykyisin kaikki vaan roiskis paiskis ja sekin vaan puoleen väliin. Tulee mieleen entiset ajat (joille aika lailla naurettiin ) tuossa itänaapurissa jossa ainoa kauppa missä ei ollut tyhjiä hyllyjä oli hyllykauppa.
Enpä ole koskaan vielä törmännyt täysin valmiiseen nettikauppaan, aina niihin tulee lisää tuotteita myyntiin. Mutta onneksi kaikilla on vapaus valita mistä tavaran ostaa.
Yksi strategia on tietysti lisätä sinne kauppaan tämän tyyppinen teksti: "Meiltä löydät [...]merkit, kuten:[...]. On täysin mahdotonta meidän resursseilla saada edes murto-osan valikoimasta näkyviin nettikauppaan, joten on tärkeä, että otat rohkeasti yhteyttä!".
Tuo kyllä vuorostaan poikii kyselyjä, joihin pitäisi olla resursseja vastata
Mutta hei, annetaan nyt kumminkin kauppiaille valtuus valita, hakevatko he asiakkaita paikallisesti vai maan laajuisesti, pienestä piiristä vaiko kaikista harrastajista. Onhan se omalla tavallaan jaloa, jos myynnin maksimointi ei ole toiminnan tavoitteena (mikä ei tosin välttämättä palvele itse harrastusta...).
maisu kirjoitti:
Yksi aspekti tässä korallien hyllymyynnissä on se että piirit ovat pienet ja ihmiset käsittämättömän häijyjä. Jos sanoo ostaneensa myyntialtaasta korallin, vanhemmat harrastajat ilmoittavat heti tietävänsä heti mikä koralliyksilö on kyseessä ja luettelevat esim. IRCissä puolenkymmentä syytä miksi sitä ei olisi pitänyt ostaa. Sitten kun kukaan ei uskalla sanoa ääneen ostaneensa näitä, eivät muutkaan osta.
Ihme hommaa
Jos toi on sitä "merivesi sisäpiiriä" niin mä en halua sisäpiiriin...
En voi ensinnäkään ymmärtää moista kaytöstä, enkä toiseksikaan voisi vähempää välittää. Mitä ihmettä se kuuluu asianosaiselle jos hönen koralliensa ostopaikasta jauhetaan p**kaa jossain hikisessä ircissä? Sitten kun päästään siihen vaiheeseen, että koralleja ostellaan, niin enkai mä niitä muita varten ostele, vaan ihan omaksi ilokseni? Selän takana puhujia löytyy aina -jokaisen oma valinta miten niihin sitten suhtautuu...
maisu kirjoitti:
Ihme hommaa
Jos toi on sitä "merivesi sisäpiiriä" niin mä en halua sisäpiiriin...
En voi ensinnäkään ymmärtää moista kaytöstä, enkä toiseksikaan voisi vähempää välittää. Mitä ihmettä se kuuluu asianosaiselle jos hönen koralliensa ostopaikasta jauhetaan p**kaa jossain hikisessä ircissä? Sitten kun päästään siihen vaiheeseen, että koralleja ostellaan, niin enkai mä niitä muita varten ostele, vaan ihan omaksi ilokseni? Selän takana puhujia löytyy aina -jokaisen oma valinta miten niihin sitten suhtautuu...
iso5817: Tämä on vaan yhden harrastajan mieleipide, enkä usko että tällaista oikesti tapahtuu 'sisäpiiirissä'. En ole itse ainakaan koskaan moista havainnut, vaikka 'sisäpiirin' melko hyvin tunnenkin. Enkä myöskään käsitä miksi jollain olisi syytä non toimia. Omat kokemukseni tästä 'sisäpiiristä' ovat varsin päinvastaisia. Aloittelijoita neuvotaan mielellään, otetaan vaikkapa ihan kotiin kyläilemään ja kerrotaan omasta systeemistä sekä lahjoitetaan frageja.
Että tervetuloa vaan mukavan harrastuksen ja hyvän yhteishengen omaavan harrastajaporukan piiriin!
Olen KatjaN:n kanssa juuri samaa mieltä, kun aloitin merivesiharrastuksen uudelleen 18 vuoden tauon jälkeen niin kaikki oli tietenki muuttunu täysin, oli tullunna kaiken maailman ballinkia ja tekniikkaa hurunmycket.
Juurikin tämä "sisäpiiri" on jaksanut neuvoa minuakin alkuvaikeuksissa, pään kokoisia fragejakin sain ilmaiseksi Tampereelta , Kiitos Tatu.
Useiden harrastajien kanssa tulee jopa turistua puhelimessa pitkät tovit, osa näistä ystävistä ei ole vielä saanut edes kasvoja
En ainakaan voi sanoa ketään tiukkapipoiseksi, oma käytöskin voi vaikuttaa siihen tiukkapipoisuuteen.
Itselläni myöskin samanlaiset kokemukset vanhemmista harrastajista, Kimi mukaanlukien vaikka kauppias onkin, pelkkää positiivista ja kannustavaa. Oma käännynnäisyyteni yli kahdenkymmenen makeavesivuoden jälkeen meripuolelle on sujunut kivuttomasti, enkä ole kokenut mainittua ilkeilyä tai muuta vastaavaa. Tietoa on saanut kun on tarvinnut ja apuakin usein, monesti käsittämättömiin vuorokauden aikoihin, mutta on jotenkin tullut sellainen käsitys, että tämän harrastuksen parissa ei niin paljon katsota kelloa, kun on jokin asia ratkottavana.
Mutta ehkäpä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan...