Uudet 5kk ikäiset kiekkoni eivät syö!
Valvoja: Moderaattorit
Uudet 5kk ikäiset kiekkoni eivät syö!
Sain nämä pikkukiekot, mut muuton jälkeen ne ei syö. Siitä on nyt jo melkein viikko! Olen yrittänyt syöttää niille surviaisia (edellisen omistajan syöttämä sapuska). Olen kokeillut myös muikkumixiä, mut ei auta, ne on kaikki yhdessä nurkassa ja alkaa jo vähän näykkii toisiaan.
Auttakaa mua ennen kun ne kuolee.
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
Auttakaa mua ennen kun ne kuolee.
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
Eipä kannata vielä pahasti huolestua! Ei tuo melkein viikko ole kovinkaan paha...
Nuo kiekot tosin melko nuoria, mutta ei kuitenkaan tosiaan kannata yöuniaan menettää!
Eikä ne syömistarkoituksessa toisiaan näyki! Pikemminkin olisin ehkä tyytyväinen asiasta, koska kuvittelisin johtuvan parven nokkimisjärjestyksen selvittelystä.
Ei siis vielä kannata huolestua, kiekot nyt vaan on sellasia "nirppanokkia"![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nuo kiekot tosin melko nuoria, mutta ei kuitenkaan tosiaan kannata yöuniaan menettää!
Eikä ne syömistarkoituksessa toisiaan näyki! Pikemminkin olisin ehkä tyytyväinen asiasta, koska kuvittelisin johtuvan parven nokkimisjärjestyksen selvittelystä.
Ei siis vielä kannata huolestua, kiekot nyt vaan on sellasia "nirppanokkia"
Sulla ei ole muuta tehtävissä, kuin tarjota niille hyvät vesiarvot ja rauhallinen ympäristö kotiutua (tavallista himmeämpi valaistus). Jos ovat terveitä kaloja, niin kyllä ne syövät, kun tuntevat olonsa turvalliseksi ja nälkä kasvaa tarpeeksi suureksi. Toivottavasti tiedät tarkkaan, millaisista oloista kiekkosi ovat tulleet ja miten hyvin ovat siellä syöneet... 5kk eli taitavat kooltaan olla vielä aika pieniä?
Rauhassa vaan tekemättä mitään hätiköityä. Älä turhaan pilaa vettä tuputtamalla suuria määriä ruokaa, jos eivät kerran syö.
Rauhassa vaan tekemättä mitään hätiköityä. Älä turhaan pilaa vettä tuputtamalla suuria määriä ruokaa, jos eivät kerran syö.
* Huvinsa kullakin! *
Montako sulla niitä pikkuisia on? Jos ei ole kunnon porukkaa, niin varmasti ovatkin arkoja. Ovat kyllä lukemani ja kuulemani perusteella vielä aika pieniä muuttamaan uuteen kotiin... Omat kiekko"vauvat" tällä hetkellä 4-5 senttisiä ja ei vielä tulis mieleenkään luovuttaa eteenpäin
.
Nii ja pidä vesiarvoja silmällä. Kun alkavat syödä, niin tuo vedenvaihto kerta viikkoon voi altaan koosta ja muista tekijöistä riippuen on vähän niukka.
Nii ja pidä vesiarvoja silmällä. Kun alkavat syödä, niin tuo vedenvaihto kerta viikkoon voi altaan koosta ja muista tekijöistä riippuen on vähän niukka.
* Huvinsa kullakin! *
-
riksu70
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Noi on aivan liian pieniä. Minun kokemukseni on 5 cm poikaseta todella huonoja. Itse en osta yhtään alle 7 cm poikasta. Kokemusta on on!
Sydäntä nyt vaan kehiin ja valkosipulia sekaan ja survaria samaan mössöön ja pakkaseen,siitä lohkot pieniä paloja näille pennuille. Muutos toiseen kippoon on aina rasite pienokaisille.
Sydäntä nyt vaan kehiin ja valkosipulia sekaan ja survaria samaan mössöön ja pakkaseen,siitä lohkot pieniä paloja näille pennuille. Muutos toiseen kippoon on aina rasite pienokaisille.
Luvattoman pieniltä kuulostavat. Minulla myös huonoja kokemuksia alle viiden sentin kokoisista kiekoista yleensä jos saa puolet täysi kasvuisiksi niin hyvä. Nosta asteittain lämpöä 30-31 asteeseen ja odotukselle jos ovat terveitä alkavat kyllä syömään.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L