Mitä odotat akvaario-/eläinkaupalta?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Viestit: 551
- Liittynyt: 17:31, 11.12.2005
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Mitä odotat akvaario-/eläinkaupalta?
Mitä odotat eläinkaupalta?
Mikä saa sinut palaamaan takaisin samaan kauppaan, alkamaan jopa kanta-asiakkaaksi?
Oma haaveeni on aina ollut perustaa eläinkauppa ja olisi kiva kuulla, miten saisin juuri sinusta asiakkaan?
Mikä saa sinut palaamaan takaisin samaan kauppaan, alkamaan jopa kanta-asiakkaaksi?
Oma haaveeni on aina ollut perustaa eläinkauppa ja olisi kiva kuulla, miten saisin juuri sinusta asiakkaan?
-
- Senior Member
- Viestit: 695
- Liittynyt: 18:25, 01.10.2006
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Niska-Pietilä
- Viesti:
- Asiantunteva, hyvä palvelu (tiedän saavani kaloja, jotka varmasti sopivat akvaariooni)
- Mahdollisuus saada sellaisiakin kaloja, mitä myyntialtaissa ei sillä hetkellä ui tai muuta tavaraa (= tilataan)
- Voi asioida myös ostamatta
- Myyjä tuntee jo akvaarioni, eli ei tarvitse aina selittää kaikkea alusta alkaen, vaan lyhyt muistuttelutiivistelmä riittää (ei kaikkien asiakkaiden akvaarioita voi muistaa täysin)
- Siisti liike, eläimistä pidetään hyvä huoli
- hyvä hinta-laatusuhde
- Kanta-asiakasetuja
Tässä vain muutamia mainitakseni
- Mahdollisuus saada sellaisiakin kaloja, mitä myyntialtaissa ei sillä hetkellä ui tai muuta tavaraa (= tilataan)
- Voi asioida myös ostamatta
- Myyjä tuntee jo akvaarioni, eli ei tarvitse aina selittää kaikkea alusta alkaen, vaan lyhyt muistuttelutiivistelmä riittää (ei kaikkien asiakkaiden akvaarioita voi muistaa täysin)
- Siisti liike, eläimistä pidetään hyvä huoli
- hyvä hinta-laatusuhde
- Kanta-asiakasetuja
Tässä vain muutamia mainitakseni
-Siisti yleisilme ja järkevä järjestys liikkeessä antaa hyvän ensivaikutelman.
-Myyjä/myyjät ovat ajantasalla nykyisistä säännöistä ja suosituksista.
-osaavat kertoa tuotteesta muutakin kuin mitä pakkausselosteessa tahi muussa paperille printattuna näkyy (kun se asiakaskin todennäköisesti osaa lukea)
-eivät tuo julki millään eleellä tai ilmeellä käsitystään asiakkaasta, joka heidän mielestään kyselee tyhmiä tai ehdottelee täysin sopimattomia...kaloja siis
-ennen kuin myy mitään, kysyy mihin olosuhteisiin olisi menossa.
-kertoo omakohtaisia kokemuksia, mutta ei jaarittele niistä koko ajan.
-ei tuputa tiettyä tuotetta, vaan antaa valinnan mahdollisuuksia...kertoo rehellisesti sellaisestakin tuotteesta mitä hänellä ei ehkä juuri sillä hetkellä ole saatavana, mutta on kuulema hyvä.
-kertoo ehdot milloin voi tuotteen palauttaa tai miten korvataan jos jotain menee pieleen.
-on saatavilla yötä päivää ja antaa aina noin 80% alennukset
-Myyjä/myyjät ovat ajantasalla nykyisistä säännöistä ja suosituksista.
-osaavat kertoa tuotteesta muutakin kuin mitä pakkausselosteessa tahi muussa paperille printattuna näkyy (kun se asiakaskin todennäköisesti osaa lukea)
-eivät tuo julki millään eleellä tai ilmeellä käsitystään asiakkaasta, joka heidän mielestään kyselee tyhmiä tai ehdottelee täysin sopimattomia...kaloja siis
-ennen kuin myy mitään, kysyy mihin olosuhteisiin olisi menossa.
-kertoo omakohtaisia kokemuksia, mutta ei jaarittele niistä koko ajan.
-ei tuputa tiettyä tuotetta, vaan antaa valinnan mahdollisuuksia...kertoo rehellisesti sellaisestakin tuotteesta mitä hänellä ei ehkä juuri sillä hetkellä ole saatavana, mutta on kuulema hyvä.
-kertoo ehdot milloin voi tuotteen palauttaa tai miten korvataan jos jotain menee pieleen.
-on saatavilla yötä päivää ja antaa aina noin 80% alennukset
Elämä on ihanaa
Vielä lisäyksenä, että jos myyjällä on omaa kokemusta tuotteesta niin kertoo niistäkin.Kissanhiekka kirjoitti:-Siistit altaat
-Edullisuus
-Myy kaloja oikeisiin olosuhteisiin
-Tietää mitä myy
-Myös välillä erikoisuuksia kasvi- sekä eliöstöpuolella
-Ystävällinen henkilökunta
Siinä joitakin, jotka itelle tuli mieleen.
-
- Senior Member
- Viestit: 909
- Liittynyt: 16:26, 21.09.2006
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Rantasalmi
-hyvä palvelu
-asiantuntevuus ja mikä mukavampaa, omaa kokemusta myynnissä olevista tuotteista
-hyvä valikoima ja mahdollisuus tilata omien toiveiden mukaan
-edulliset hinnat (eli ei siis kiskota kaksinkertaista hintaa tuotteesta, jota myydään viereisessä liikkeessä huomattavasti halvemmalla)
-laatu
-valinnan varaa eri merkkien välillä
-kaupan siisti ulkoasu ja hyvinvoivat kalat. Erittäin mukavaa on mm. se, että jokaisessa kala-altaassa on ainakin se yksi puska tuomassa kaloille turvaa.
Mutta eniten painotan sitä asiakaspalvelua ja ystävällisyyttä. Monissa akvaarioliikkeissä olen asioinut, mutta vain muutamassa käyn ihan mielelläni. Niissä paikoissa on juuri mukavat ja asiansa osaavat myyjät, jotka eivät myy kaloja ihan mihin sattuu. Ja tosi kiva on kuulla myyjän omia kokemuksia eri tuotteista!
-asiantuntevuus ja mikä mukavampaa, omaa kokemusta myynnissä olevista tuotteista
-hyvä valikoima ja mahdollisuus tilata omien toiveiden mukaan
-edulliset hinnat (eli ei siis kiskota kaksinkertaista hintaa tuotteesta, jota myydään viereisessä liikkeessä huomattavasti halvemmalla)
-laatu
-valinnan varaa eri merkkien välillä
-kaupan siisti ulkoasu ja hyvinvoivat kalat. Erittäin mukavaa on mm. se, että jokaisessa kala-altaassa on ainakin se yksi puska tuomassa kaloille turvaa.
Mutta eniten painotan sitä asiakaspalvelua ja ystävällisyyttä. Monissa akvaarioliikkeissä olen asioinut, mutta vain muutamassa käyn ihan mielelläni. Niissä paikoissa on juuri mukavat ja asiansa osaavat myyjät, jotka eivät myy kaloja ihan mihin sattuu. Ja tosi kiva on kuulla myyjän omia kokemuksia eri tuotteista!
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
-
- Senior Member
- Viestit: 656
- Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
- Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry
Ei vähättele "kotitekoisia kalan ruokia" vaan puhuu asiallisesti myös niistä vaikka ei niistä ite nettoakkaan. Monipuolinen ja avarakatseinen näkemys harrastukseen . Yhtenä hyvän myös, että erikoistuotteiden tilaus "kuorman päälle" onnistaa jos vaan on saatavilla käytössä olevalta tukulta.
Itseäni on myös palvellut hyvin Itä-Suomen Lemmikkikeskus antamalla yksityisille "tilauksen" heillä ei-myynnissä olevista kaloista. Homma pelaa noin. Ja tietysti rehellistä vastausta eikä liian isoja kaloja pieniin altaisiin...asiantuntemus yms... jotka on jo mainittu edellisissä viesteissä....
Itseäni on myös palvellut hyvin Itä-Suomen Lemmikkikeskus antamalla yksityisille "tilauksen" heillä ei-myynnissä olevista kaloista. Homma pelaa noin. Ja tietysti rehellistä vastausta eikä liian isoja kaloja pieniin altaisiin...asiantuntemus yms... jotka on jo mainittu edellisissä viesteissä....
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
-
- Senior Member
- Viestit: 552
- Liittynyt: 07:58, 10.02.2007
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Myyjän tulee tänä päivänä olla todellinen asiakastuntija. Asiakas ei muuta käyttäytymistapaansa akvaariokauppaan tullessaan, vaan myyjän tulee mukautua joka asiakkaan palveluun eri lailla, eri asiakkaille puhutaan asioista eri tavalla, toiset tykkää lörpötellä pitkät tovit kuin taas toiset vain ilmoittavat ostavansa tuon ja tuon, kiitos ja näkemiin. Siis asiakaslähtöisyys ja asiakkaiden käyttäytymismalli-tuntemus on tämän päivän sana, jolla saadaan palveltua asiakas kuin asiakas jotta hän tuntee itsensä tervetulleeksi uudelleen.
Yhdyn myös noihin edellisiin, mutta tätä ei ainakaan kukaan vielä vaatinut akvaariokaupalta.
Yhdyn myös noihin edellisiin, mutta tätä ei ainakaan kukaan vielä vaatinut akvaariokaupalta.
Minulle merkitsee todella paljon asiakaspalvelu ja asiantuntemus. Toinen ehdottoman tärkeä seikka on se, että kasvit, kalat ja akvaariot yleensäkin näyttävät hyvinvoivilta. Itse kun en vielä mikään asiantuntija ole, joten toivoisin että myyjä osaa neuvoa ja valistaa minua kiperissä pulmissa ja siis rehellisyys, ettei myyjä suosittele aivan vääränlaisia kaloja akvaariooni tai muuta (tähän törmätty ihan liian usein). Laaja valikoima on plussaa toki myös.
Jos nämä seikat ovat kunnossa, ei hieman kalliimmat hinnat niinkään haittaa
Jos nämä seikat ovat kunnossa, ei hieman kalliimmat hinnat niinkään haittaa
Hyvä ja asiantunteva palvelu Itse tuskailen parhaillaan tuon palvelun kanssa... Olen hankkimassa uutta allasta (700-1000l) ja nämä meidän paikalliset kauppiaat eivät vaivaudu edes kertomaan että mihin hintaan heiltä sellaisen paketin saa.... Taidan tilata altaani Helsingistä tänne itä-suomeen kun ei täällä kerta olla kiinnostuneita kaupanteosta!
-
- Advanced Member
- Viestit: 1451
- Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
- Paikkakunta: oulu/Kempele
Asiakaspalvelu on tärkeää ja asioista tietävää henkilökunta (virallisia asinatuntijoita tuskin kaupan tiskin takaa löytyy). Itse olen myös pitänyt paikallisen liikkeen toiminnasta, eli jos haen jotain tiettyä kalaa tai tavaraa, niin ottavat yhteystiedot ylös ja soittavat kun tulee tai kun tekevät tilausta, jos olen ehtinyt löytää jostain muualta.
-
- Senior Member
- Viestit: 574
- Liittynyt: 18:41, 08.04.2006
- Paikkakunta: Myyrmäki (juu se on Vantaalla)
- Viesti:
Oikeastaan minusta hyvässä liikkeessä on seuraavat jutut kohdillaan:
-hyvä asiakaspalvelu ja ammattitaito myyjillä
-iso kasviallas ( KALATON!)
-hyvä valikoima akvaariota ja tekniikkaa (jos ei liiketilaan mahdu, niin isot katalogit seinille joista voi sitten tilata liikkeen kautta tekniikkaa kuten lamppuja).
-isot kalavalikoimat (tottakai)
-siistit altaat kaloilla (siltä ei voi välttyä että joskus on kuollut kala akvaariossa, mutta jos tästä asiakas huomauttaa niin heti mennään ottamaan pois.)
-selkeät kyltit akvaarioissa, että mitä kaloja altaissa on, mihin hintaan ja mihin vesiloihin ne menevät (esmes. GH=6-10 pH=7-8, 23-25c). Näitä kunnon lappuja näkee tosi harvoin ja se oikein itseänikin ärsyttää vaikka aina otankin etukäteen selville mihin oloihin kalat sopivat.
Että zilleen..nyt ei tule mieleen muuta.
-hyvä asiakaspalvelu ja ammattitaito myyjillä
-iso kasviallas ( KALATON!)
-hyvä valikoima akvaariota ja tekniikkaa (jos ei liiketilaan mahdu, niin isot katalogit seinille joista voi sitten tilata liikkeen kautta tekniikkaa kuten lamppuja).
-isot kalavalikoimat (tottakai)
-siistit altaat kaloilla (siltä ei voi välttyä että joskus on kuollut kala akvaariossa, mutta jos tästä asiakas huomauttaa niin heti mennään ottamaan pois.)
-selkeät kyltit akvaarioissa, että mitä kaloja altaissa on, mihin hintaan ja mihin vesiloihin ne menevät (esmes. GH=6-10 pH=7-8, 23-25c). Näitä kunnon lappuja näkee tosi harvoin ja se oikein itseänikin ärsyttää vaikka aina otankin etukäteen selville mihin oloihin kalat sopivat.
Että zilleen..nyt ei tule mieleen muuta.
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.