Olen törmännyt täällä usein sellaiseen asiaan, ettei Juwelin (ja joidenkin muiden) akvaarioiden alla saisi olla mitään pehmikettä.
Ostin noin puolitoistavuotta sitten käytettynä Juwelin Rio 240 l. Mukana tuli myyjän puusepällä teettämä hyllystö. Heillä oli akvan alla retkipatja ja niinpä minäkin laitoin sellaisen.
Ostaessani toisen Juwelin + kaapiston (vision 260 l) sain ohjekirjasetkin tietysti mukaan ja niinhän niissä luki ettei mitään pehmikettä akvaarion alle saa laittaa.
Sitten kysymys: Miksi ei? Onko vain niin, että sitä ei tarvita vai voiko siitä patjasta olla nyt jotain haittaa?
Lisäksi olen hankkinut käytetyn 128 litraisen, jossa on alumiinikehikko jalustana. En ole laittanut mitään levyä jalustan ja akvaarion väliin. Olisko ollut pakko? Ja miksi? Olen nähnyt kuvia, joissa suuremmatkin altaat ovat vain kehikon päällä ilman mitään levyjä.
Juwel Rio/240 l + retkipatja alla?
Valvoja: Moderaattorit
-
memppa
- Starting Member

Juwel Rio/240 l + retkipatja alla?
260 l, 6 kissaa + coton de tulear Rulle
-
Kalallinen
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
-
memppa
- Starting Member

Eikös se kuitenkin ole hieman tyhjän päällä, vaikka alla olisikin levy. Pohjalasihan ei kuitenkaan joudu alla olevan levyn kanssa kosketuksiin, vaan vain akvaarion listat, kuten en nyt ovat kosketuksissa jalustaan. Siksipä ihmettelenkin, mitä hyötyä levystä voisi olla
260 l, 6 kissaa + coton de tulear Rulle