Tehtiin eilen kaverin kanssa sisustuksen vaihdos tuonne miun seura-akvaarioon. Iso kanto siis kahden pienen tilalle ja vähän harvennusta kasvistoon. Pelkäsin ihan hirveästi, että jokin menisi vikaan: Vesiarvot lähtisivät heittelemään, kalat kuolisivat tai iskisi hirmuinen levä-invaasio. Tänä aamuna ryntäsinkin melkein heti herättyäni akvaarion eteen tarkistamaan tilanteen. Kaikki kalat ehjiä ja tallessa, yllättävän aktiivisia kaikki.
Mutta entäs sitten myöhemmin tänään. Tänä päivänä olin ensimmäistä kertaa ikinä tyytyväinen siihen, että otimme silloin alussa juuri noita intiaaninsulkia tuonne keskivesistöön. Nyt iltaruuan antaessani pystyin vain haukkomaan henkeäni, kun näin inkkariparven melkeimpä etulasissa ja kaikkein kauneimmissa väreissään.

Ensinnäkin, nuo kalat eivät koskaan ole olleet etulasin tuntumassa, koska ovat vähän arkoja. Toisekseen, sisustus ei ole koskaan ollut sellainen, jossa inkkareiden värit olisivat päässeet esille (liian vaaleaa siis).
Inkkarit näyttivät aivan mielettömiltä! Evät olivat keltaisemmat kuin koskaan ja kyljet eivät olleet enää tylsän harmaat, vaan upean vihreänsävyiset. Nyt tuon uuden sisustuksen myötä myös niiden parvikäyttäytyminen on päässyt paremmin esille: Kuinka kauniisti ne lipuivatkaan ohuena rimpsuna kannon ohi etulasia pitkin uudelle ruokintapaikalleen.

Mieletöntä...
Minä kun vielä pelkäsin, että tuosta sisustuksesta tulee ihan fiasko. Kanto näytti alussa ihan liian suurelta, vesi oli sameaa ja kasvit ihan solmussa toistensa kanssa. Nyt kuitenkin suodatin on tehnyt urakkansa ja puhdistanut veden. Silmä alkaa tottua jo kantoon ja kalatkin viihtyvät yllättävän hyvin. Kuten jo mainistinkin, värit ovat aikaisempaa paremmat ja kaikki ovat aktiivisempia kuin ennen. Jopa partis näyttäytyi valoisan aikaan useita kertoja!
Tänään tunsin hetkellisesti, että nyt tuossa minun akvaariossa on ainesta sellaiseen upeaan, komeaan ja kauniiseen akvaarioon, jossa kalat ja kasvit pääsevät kaikki olemaan edukseen.
Ja kommentteja sisustukseen voi laittaa mulle vaikka YV:llä. Kuvat löytyy kotisivuiltani kuvagalleriasta (kuvan laatu hyvin heikko, yritän ottaa tänä iltana paremman, kun alkaa olla ulkona pimeämpää). Kommentit olisivat hyvin kaivattuja ja arvostettuja!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.