Ihanaa, poikasia!

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kastanja*
Junior Member
Junior Member

Ihanaa, poikasia!

Viesti Kirjoittaja kastanja* »

Oli sitten pakko alottaa vauva-keskustelu, kun olen niin hirmuisen innoissani etten oikein tiedä miten olisin! :mrgreen: Eilen siis siirsin tulisukarapuni 120-litraisesta altaastani omaan 60 litran akvaan omppujen seuraksi. Ilokseni huomasin rapuja hetken tutkailtuani, että kahdella niistä on mahanalus aivan täynnä munia! :D Ja niin kuin tuossa ei olisi riemua kerrakseen: voiko ihanammin päivä enää alkaa? Tänään kun menin uteliaana rapuallastani tutkailemaan, huomasin ihan vahingossa, että pohjan tuntumassa uiskenteli pienenpieni kalanen!!Hämmästykseni ei olisi voinut olla enää suurempi! Hieroin silmiäni ja tuijotin otusta silmät soikeina. 8O Todellakin, rapualtaassani on nyt myös kalavauva!Ilmeisesti se tuli rapujen mukana vahingossa isosta altaastani. Minulla ei ollut mitään tietoa siitä, että kalani ovat edes kuteneet, joten riemullani ei ole rajaa!!Ilmeisesti poikanen on kirsikkabarbien, koska naaraat ovat olleet jo jonkin aikaa aika pullean näköisiä..en kuitenkaan osannut unelmoidakaan, että ne onnistuisivat todella poikasia saamaan, sillä ainoa laji, minkä joskus vuosia sitten sain lisääntymään oli (tietysti) miljoonakala. Isosta altaasta en useiden minuuttien tarkkailun jälkeen löytänyt enempää kalavauvoja, mutta voivathan nuo olla piilossakin..eikä sen ole oikeastaan edes väliä onko siellä niitä enempää: olen niin onnellinen jo tuosta ainokaisesta kalavauvastani [;)]
Kaija K
Junior Member
Junior Member

Hei

Viesti Kirjoittaja Kaija K »

Mulle kävi samaten,kun siirsin jaavansammalkannon rapuvaarioon. Ilmestyi kuin tyhjästä kalanpoikasia, edelleenkään en tiedä ovatko neontetroja, kirsikkabareja, loistobarbeja vai keltabarbeja, aika näyttää. 8O
talo alkaa täyttyä akvoista.........
kastanja*
Junior Member
Junior Member

On tämä sitten jänskää..siitä on tosiaan semmoset 7 vuotta, kun mulla on viimeksi akvaario kunnolla ollu toiminnassa ja silloin oli niitä milliksiä..ja nyt kun sitten aloitin harrastuksen uudestaan muutama kuukausi takaperin, niin heti löytyy poikasia! :D
waterwoman
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja waterwoman »

Meille tuli tulisukarapuja pääsiäiseksi 22 litraseen ja seuraavalla viikolla olin ihan silmät pyöreänä kun kalanpoikanen ui rapualtaassa.No tietysti laitoin tekstiviestin että kiitos myös kalanpoikasesta ja siinä sitten pähkäiltiin mikä poikanen se mahtaa olla.
Heillä oli punapäätetroja jotka on vaikeita kudettaa ja siitäkös se riemu sitten syntyi ja lupasin että saavat vauvan takaisin kunhan kasvaa.
Vaan kun vaavi kasvoi niin selvisikin että se olikin toisesta omasta altaasta kasvien mukana tullut neonsateenkaaren muna.
Pettymys se tietysti oli mutta siinä mielessä riemu että onpahan nyt 1 OMA kotimainen sateenkaari kasvamassa. :mrgreen:
Eeti27
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Eeti27 »

Mun yksi platy on ollut jo monta kuukautta tosi pulleana ja sen "ihon?" alta näkyy jotain tummaa. Mutta eihän ole normaalia että se on noin kauan raskaana? mitä sille pitäisi tedä?
Nuori aloittelija 170l
Saa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Saa »

Asiasta kukkaruukkuun; miten pitkään kalat ovat yleensä "raskaana"? :|
Ja vähän neontetroista, ostaessani tetroja ainakin viidellä oli vatsat todella pulleana ja sieltä nakyi jotain palleroita ihan selvästi, siis vatsa ei ollu tasainen vaan sellaisilla "muhkuroilla"? nyt kaikki pulleat vatsat on hävinnyt..
Onko mahdollista että naarat olivat kutuvalmiit? Mihin mahdollisesti he tekisivät kutua? Mistä katsoa ja mitä tehdä JOS löydän kutua? Milloin mahdollisesti poikaset kuoriutuvat?
huh :roll:
kastanja*
Junior Member
Junior Member

UPEETA!!MAHTAVAA!!Olin just vetäytymässä yöpuulle, kun jäin tuijottelemaan tuota pikkuakvaani ja ihastelemaan kirsikkabarbivauvaani, joka kasvaa hirmuista vauhtia.. :D No, yhtäkkiä silmiini osuikin kalkkikiven rakosessa jokin:tulisukarapuvauva!!En voinu uskoa sitä todeksi!Ja nyt kun rupesin tarkkailemaan allasta pidempään ja oikeen etsimällä etsimään poikasia, niin löysin jo 9!!Olen aivan ilosta sekaisin ensimmäisistä tulisukarapupoikasistani!! :mrgreen: Ja niin kuin siinä ei olisi vielä aihetta onneen 3 aikuista sukarapuani on vielä aivan täynnä munia..oi tätä onnen päivää.. :D
Xia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Xia »

Onnea perheenlisäysten johdosta! :mrgreen:
"jokaisella naisella pitäisi olla minkki vaatekaapissa, jaguaari autotallissa, tiikeri sängyssä ja apina, joka maksaa kaiken"
70l seura-akva + 40l omppula
kastanja*
Junior Member
Junior Member

Xia kirjoitti:Onnea perheenlisäysten johdosta! :mrgreen:
Kiitoskiitos..en malta odottaa, että pääsen töistä allastani töllöttelemään ja rapusia laskemaan.. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”