Vaihdoin juuri isompaan akvaarion ja haluaisin tehdä oikein tällä kertaa Minulla oli kerra miekkapyrstöjä mutta ne kuolivat kun olivat lisääntyneet kerran. Hengissä on yhä 25 cm pleko joka tiedän että on liian iso, ja partamonneja, jotka on liian paljon.
Akvaarion tiedot:
128 L , mitat 40cm x 40cm x 80 cm
Vesitesti on tekemättä
Kaloja josta olisin kinnostunut:
Hehkurasbora
Miekkapyrstö
Platy
Miljoonakala
Kääpiöpallokala
Taistelukala
Ihan ensiksi: osta vesitestit, ja ilmoita annetaan/ myydään- osastolle liian suuret/ ylimääräiset kalasi.
Noista mainitsemistasi lajeista sinun täytyy nyt sitten miettiä joku, mikä kiinnostaa eniten. Miekkapyrstö, platy ja miljoonakala menisivät vesiarvojen puolesta yhteen, mutta miekkapyrstöä ja platya ei suositella samaan altaaseen, koska ne risteytyvät keskenään. Miekkapyrstö kasvaa myös melkoisen isoksi, joten minä suosittelisin näistä platya ja millistä. Näille vesi täytyisi sitten kipsillä kovettaa sopivaksi.
Kääpiöpalloista minulla ei ole omia kokemuksia, mutta käsittääkseni ne saattavat äityä jyrsimään muita kaloja, eli näitä pidetään omassa lajialtaassaan.
Taistojen ja pikkurasboroiden yhteiselo kiinnostaisi minuakin. Ainakin taistelukala on värikäs ja mielenkiintoinen seurattava, varsinkin jos niitä on molempia sukupuolia niin että pääsee vähän jyvlle kutupuuhistakin... nämä sitten taas pehmeään vetee.
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.