![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
128 litraisen sisustus
Valvoja: Moderaattorit
Aktiivinen hiilidioksidin levitys hoidettuna tuolla sisäsuodattimella (liukeneminen ei ehkä kaikkein parasta, joten sitä voisi parannella.
Nestemäistä hiiltä (seachem flourish exel) muutama millilitra joka viikko tai aina kun muista (tosin loppui justiin, pitänee hommata lisää).
3ml seachem flourish:sia joka viikko.
Ja lisäksi n. 10ml kaliumnitraattia joka viikko.
Pohjalle vuorostaan punasavipalloja, seachem pohjatabletteja, Sera florennette A pohjatabletteja sekä biolan kasviravinnetikkuja.
Pitää katsoa jos nuo letkut saisi tungettua vielä enemmän nurkkaan.

Nestemäistä hiiltä (seachem flourish exel) muutama millilitra joka viikko tai aina kun muista (tosin loppui justiin, pitänee hommata lisää).
3ml seachem flourish:sia joka viikko.
Ja lisäksi n. 10ml kaliumnitraattia joka viikko.
Pohjalle vuorostaan punasavipalloja, seachem pohjatabletteja, Sera florennette A pohjatabletteja sekä biolan kasviravinnetikkuja.
Pitää katsoa jos nuo letkut saisi tungettua vielä enemmän nurkkaan.

Laakerin sisustusehdotus: letkujen ympärille samanlainen sammalkerros? Sillä tavalla saat ne enempi piiloon, tosin kiinnittäminen saattaa aiheuttaa pientä päänvaivaa. Mitä virkaa nuo letkut muuten tuolla edes hoitavat, kellään muulla en tuommoisia ole nähnyt.
Upea allas tosiaan muuten. En vain ymmärrä miten joku saa noinkin pieneen altaaseen mahtumaan noin paljon. Minä kun laitan kasvit niin mitään muuta ei sovikaan.
Upea allas tosiaan muuten. En vain ymmärrä miten joku saa noinkin pieneen altaaseen mahtumaan noin paljon. Minä kun laitan kasvit niin mitään muuta ei sovikaan.
Ite pähkilin samaa, mutta kun pitää siivota suodatin, niin voi tulla mielenkiintoista sotkemista.laakeri kirjoitti:Laakerin sisustusehdotus: letkujen ympärille samanlainen sammalkerros? Sillä tavalla saat ne enempi piiloon, tosin kiinnittäminen saattaa aiheuttaa pientä päänvaivaa.

Jos olet kuullut sanan ulkosuodatin, niin saattaa välähtää eli ovat ulkosuodattimen letkut.laakeri kirjoitti: Mitä virkaa nuo letkut muuten tuolla edes hoitavat, kellään muulla en tuommoisia ole nähnyt.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: tas
- Sukupuoli: Nainen
Ja pyh, lähetät tekstisi suomeksi jollekulle, vaikkapa minulle, niin tuossa tuokiossa se on käännetty enklanniksi.
Terv. en-su-en -kielenkääntäjäksi pian valmistuva.
Ohjeiden ja kommenttienkin suomennos onnistuu myös tarvittaessa.
Ja hyvin pian nuo altaasi kyllä ovat AGA-tasoa, on siellä paljon vaatimattomampiakin nähty. Sinne kuvausta varten pitää tietty letkut poistaa, mutta senhän tiesitkin.
Niin ja en toki tahdo painostaa, mutta olisihan se mukava nähdä enemmänkin suomalaisia altaita tuossa kisassa.

Ja hyvin pian nuo altaasi kyllä ovat AGA-tasoa, on siellä paljon vaatimattomampiakin nähty. Sinne kuvausta varten pitää tietty letkut poistaa, mutta senhän tiesitkin.
Niin ja en toki tahdo painostaa, mutta olisihan se mukava nähdä enemmänkin suomalaisia altaita tuossa kisassa.
Kolme pientä kalallista kasviallasta
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
lehtis, osallistu ihmeessä AGA:n! Upeita altaita sinulla. Täälläkin yksi vapaaehtoinen kääntäjä jos tarvitset apua englannin kanssa, ammatilainen en ole mutta kieli kyllä sujuu
.
Noiden letkujen peittämiseen: Olisiko pala korkkipuuta tms ihan hullu idea? Sellainen kaareva pala pohjasta pintaa asti pystyssä, korkeutta siis altaan korkkeuden verran mutta leveyttä vain ~15 cm (tai sen verran kun nuo letkut yms. vaativat piiloutuakseen sen taakse). Luonnollinen ja kehyksen tms. alle kiilattuna helposti laitettava ja poistettava.
Nerdbar:lla oli altaassaan aikanaan korkkipuuta tekniikan näköesteena, aivan upean näköistä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Noiden letkujen peittämiseen: Olisiko pala korkkipuuta tms ihan hullu idea? Sellainen kaareva pala pohjasta pintaa asti pystyssä, korkeutta siis altaan korkkeuden verran mutta leveyttä vain ~15 cm (tai sen verran kun nuo letkut yms. vaativat piiloutuakseen sen taakse). Luonnollinen ja kehyksen tms. alle kiilattuna helposti laitettava ja poistettava.
Nerdbar:lla oli altaassaan aikanaan korkkipuuta tekniikan näköesteena, aivan upean näköistä.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Aikani kuluksi taas nappailin kuvia. Nyt kuva sekä koko akvaariosta, että sisustuksesta. Rihmaleväkin hävisi lähes kokonaan kun sain vaihdettua uuden kiljupullon ja muutenkin homma toimii hyvin. Pitäisi kohtapuoliin lyhentää punarotalaa ja eustralia stellattaa. Eustralia stellattakin on alkanu kasvamaan, vaikka pitkään olikin aika kituva.
-
- Junior Member
ihan pakko kysyä kun nyt olen omaa uutta allasta perustamassa, miten käsittelit noi kepit ? ja miten kiinnitit sammaleet niihin?
Mainitsit myös että käytit kasvelle jotan biolan lannoitetta? vai luinko väärin.. olen itse laittamassa punasavi-turve pohjaa voisiko sinne lisätä ihan jotain biolanin tikkuja ?
Mainitsit myös että käytit kasvelle jotan biolan lannoitetta? vai luinko väärin.. olen itse laittamassa punasavi-turve pohjaa voisiko sinne lisätä ihan jotain biolanin tikkuja ?
Keppejä ei ole käsitelty mitenkään. Sammal on vain sidottu ompelulangalla keppeihin ja kepit on sitten tökätty pohjaan.
Luit oikein. Käytän aitoa biolania eli biolan lannoitepuikkoja huonekasveille. Ovat toimineet hyvin eivätkä ole lisänneet levän kasvua. Jos uskallat, voit laittaa lannoite tikkuja sekaan.
Luit oikein. Käytän aitoa biolania eli biolan lannoitepuikkoja huonekasveille. Ovat toimineet hyvin eivätkä ole lisänneet levän kasvua. Jos uskallat, voit laittaa lannoite tikkuja sekaan.