Vihdoinkin monnisten kutu tuotti tulosta!

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nelo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 14:45, 18.12.2006
Viesti:

Vihdoinkin monnisten kutu tuotti tulosta!

Viesti Kirjoittaja Nelo »

Mulla on noi monniset nyt kolmeen kertaan kuteneet, ilman tulosta. Nyt sitten taas löytyi kutua ja kuten ennenkin, pelastin sen poikasaltaaseen. Poikasallas on sellainen verkkomallinen pääakvaarion sisällä. No, nyt toissapäivänä olin ajattelin sitten ottaa poikasaltaan pois kun ei siellä mitään elävää näkynyt. Nostaessani sitä ilmaan alkoi kuulua räpistelyä ja huomasin, että siellä on yksi ihan elävä monnisvauva!! :D

Nyt oon sitten seuraillut sitä ja ihan onnesani ollut. Saa nähdä saanko tuon kasvamaan aikuiseksi asti. Sitä en tiedä koska on kuoriutunut.
pleco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 14:24, 21.05.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pleco »

Mitäs monnisia sulla on?
Mun kuparimonniset kuti marraskuussa ja pelastin ne myös poikasaltaaseen kasveineen ( hiukan hiekkaa mukana) päineen.
Ensin lykkäsin kylläkin haavin sen kääpiökeihäslehden päälle mihin olivat kuteneet kun Loistobarbit meinas syödä ne. Sitten kiiruusti ostamaan poikashäkkiä.
Mulla tuli 7 "nuijapäätä",seuraava huomio oli 5 pikkuista kuprua ja lopulta 4 eri kokoista poikasta jotka laskin isoon akvaan. Yksi oli kuitenkin liian pieni kuten vähän pelkäsinkin ja se ei vissiin jaksanu taistella virtausta vastaan ja tapella ruoasta joten se hävisi.
Tuntui kestävän ikuisuuden ennenkuin ne oli tarpeeksi isoja muiden seuraan, kun se häkki ei nyt niin kaunis ole siinä riippuessa ja poikasruoka sotkee vettä niin paljon, mutta on nyt kiva katsoa "omien" poikasten tohinoita altaassa.
Ovat nyt noin 2-3cm.
Elämä on ihanaa
Dess
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 00:06, 03.11.2004
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Dess »

itselläni tuli tuossa helmikuussa 250munan rypäs joista kuoriutui 24 poikasta ja 14 on jäljellä(kuparialbiino). Himokkaita syömäreitä ja joudun ruokkimaan erikseen aikuiset mutta aina se poikaslauma sinne syöksähtää. hauskaa vilistystä :mrgreen: ja onnea uudelle äidille [;)] . Omat poikaseni on jo 4cm-5cm kokoluokkaa,teini-ikään pääsivät nämäkin. Pitäisi saada ne kiinni jotta voisin myydä ainakin 9poikasta mutta eivät ole oikein haavin kanssa ystäviä.
Nelo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 14:45, 18.12.2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nelo »

Kuparimonnisia on. Yksi niistä albiinoversio ja tuo poikanen on sen ja taviskuparin tulos.

Tänä aamuna koin kyllä kauhun hetkiä, kun akvaarioon oli valot syttynyt. Partis oli jotenkin onnistunut sinne poikasaltaaseen kiipeämään. :o Siis vaikka altaan yläreuna on pari senttiä veden yläpuolella! Sitten sen haavin sieltä pois ja vauva sai taas jatkaa eloaan yksiössään rauhassa. Olin jo ihan varma, että partis on syönyt sen. Ei onneksi! Kaveri on suunnilleen sentin mittainen nyt.
Nelo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 14:45, 18.12.2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nelo »

No joo, vaavi on kasvunut hyvää vauhtia, vaikkei erityistä poikasruokaa olekaan (ainoassa lähellä olevassa akvaarioliikkeessä ei ollut). On syönyt pohjatabuja murustettuna, sekä ihan hiutaleruokaa mahdollisimman hienoksi silputtuna ja syö myös levää jonkin verran poikasaltaan verkoista. On tällä hetkellä ehkä vajaat 1,5cm pitkä. Vielä en ole uskaltanut päästää muiden joukkoon. Minkä kokoisena muuten kannattaisi siirtää?

Välillä jo ihmettelin, kun poikanen näytti ihan täplämonniselta, mutta nyt on kuparin väritys selkeästi havaittavissa. Ei siis tästä ainakaan tule albiinoa. Mielenkiinnolla täällä seurailen tuon kehitystä. :)
Camron
Member
Member
Viestit: 295
Liittynyt: 21:52, 05.06.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Camron »

Mullakin nyt 4 kuparimonnista ja olisi kiva saada ne lisääntymään.. Tänään vasta ostin, ensimmäiset kalani.
Harrastus tauolla
RHODESIAN
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 17:26, 13.11.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Pääsiäisenä c. venezuelanus-monniset väänsivät kutua ja nyt kasvatus-altaassa polskii nelisenkymmentä pirteää poikasta :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”