Seeprakirjoahven ja kestävä kasvisto-onko tällaista?
Valvoja: Moderaattorit
Seeprakirjoahven ja kestävä kasvisto-onko tällaista?
Pikaista apua tarvitaan, pelastan työkaverilta tuhoon tuomitun lajiakvaarion, noin 300litraa ja 5seepraa+vielä tunnistamaton pleko.(ei varmaan tarvi erikseen mainita,että tätä kokoa saa kommentoida,vaihdanko fisut isompaan...
) Olisivat joutuneet vessanpönttöön,ellen olisi "uhrautunut"
(tätä sanamuotoa aion käyttää selttäessäni vielä asiasta tietämättömälle avolleni...
Akvaariossa ei ollut mitään kasveja,mutta niistä niin paljon pitävänä tahtoisin silmäniloksi edes yhden-kaksi. Kestääkö mikään kasvi näiden mongstereiden kodissa,jos vaan saan "pultattua" kasvit kunnolla pohjaan etteivät pääse niitä ylös repimään? ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
miss-tetra
- Junior Member

- Viesti:
-
Sanna.Kaisa
- Junior Member

-
noel.runeberg
- Member

- Sukupuoli: Mies
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Jätti- ja tavallinen vallisneria on kestänyt ymmärtääkseni jopa kasvissyöjämalawien kanssa, samoin jaavansaniainen eri muotoineen (windelöv, narrow, tavallinen, punainen...).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Mulla tossa isommassa pytyssä majailee seeprapariskunta ja hyvinhän nuo kasvit menee..
Tällähetkellä ainakin altaasta löytyy rusomelalehteä, kurttumelalehteä, jonkin sortin ruttolaji, jaavansaniaista orginalina ja w:ä, sekä hapsurotalaa ja miekkakasveja..
En sitten tiedä ovatko nämä mun affenet jotenkin säyseitä, kun eivät ole koskaan kasveihin koskeneet tai muihin kaloihin.. Kerran kuteneet.. Muuna kalastona on partamonnit, leväbarbit, kirsikkabarbit ja tiikeribarbit..
Olen paljon lukenut ja aikoinaan minua on kyllä varoitett, että ovat kovia sisustamaan ja hätyyttelemään muita kaloja, mutta onneksi ongelmia ei ole ollut,, olihan ne pakko hommata, kun olivat niin nättejä
Sama homma on sinikirjoaffenten kanssa vanhempieni altaassa kotipuolessa,, hirmu kilttejä, vaikka kokoa onkin uroksella sen 20 cm,, muut kalat saa olla rauhassa ja kasvit samoten..
Tällähetkellä ainakin altaasta löytyy rusomelalehteä, kurttumelalehteä, jonkin sortin ruttolaji, jaavansaniaista orginalina ja w:ä, sekä hapsurotalaa ja miekkakasveja..
En sitten tiedä ovatko nämä mun affenet jotenkin säyseitä, kun eivät ole koskaan kasveihin koskeneet tai muihin kaloihin.. Kerran kuteneet.. Muuna kalastona on partamonnit, leväbarbit, kirsikkabarbit ja tiikeribarbit..
Olen paljon lukenut ja aikoinaan minua on kyllä varoitett, että ovat kovia sisustamaan ja hätyyttelemään muita kaloja, mutta onneksi ongelmia ei ole ollut,, olihan ne pakko hommata, kun olivat niin nättejä
Sama homma on sinikirjoaffenten kanssa vanhempieni altaassa kotipuolessa,, hirmu kilttejä, vaikka kokoa onkin uroksella sen 20 cm,, muut kalat saa olla rauhassa ja kasvit samoten..
Meidän 540 litrasessa seeprapari jättää kasvit rauhaan: Intianvesitähdikkikin kasvaa kohisten.. En ymmärrä ihmisten pelkoja kasvientuhoamisesta.. Edes saumakirjoahven ei koske kasveihin, mulla on kai käyny hyvä tuuri affenien kanssa.
Parempi pieniä kaloja liian isossa altaassa, kuin isoja kaloja liian pienessä.