Resun DM-400-akvaariopaketti - kokemuksia tekniikasta?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Resun DM-400-akvaariopaketti - kokemuksia tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja viken »

Eli onko jollakin kokemusta kyseisen akvaarion tekniikoista? Eniten ihmetyttää tuo valutussuodatin, että osaanko sellaista edes käyttää tai puhdistaa ja onkohan tuo lamppukin riitävän tehokas, että sillä jotain kasveja saisi menestymään. Olen harkitsemassa tälläisen akvaarion ostoa nettikaupasta kun tämä vastaa suuri sitä mitä olen hakenutkin. Ostamassa olen täältä: http://www.akvaario.com/kauppa/products.php?p=4aab7a ja täällä http://www.resun-china.com/mulu/e01.htm . Toivottavasti tämä nyt kuulu tänne ja kaikki kyseiseen altaaseen liittyvät hyvät ja huonot puolet on tervetulleita!
140l, 40l ja 20l tulossa
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Eikö kenelläkään tosiaankaan ole kokemuksia altaasta? Sopiikohan siihen nämä http://www.kalajuttu.fi/product_catalog.php?c=16 (TUO EKA) vaihtolampuiksi, jos tilaisi nämä samalla?
140l, 40l ja 20l tulossa
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

viken kirjoitti:Eikö kenelläkään tosiaankaan ole kokemuksia altaasta? Sopiikohan siihen nämä http://www.kalajuttu.fi/product_catalog.php?c=16 (TUO EKA) vaihtolampuiksi, jos tilaisi nämä samalla?
Ei taida sopia. Siinä on tietääkseni tavallinen energiansäästölamppu.

Minulla oli Resun CM-400 (joka oli luultavasti tämän uudemman edeltäjä). Tuosta altaasta minulla on aika huonoja kokemuksia. Valokansi oli huono.
Loisteputket menivät rikki muutaman kuukauden välein. Lopuksi se rupesi vuotamaan, ja sain tarpeekseni Resuneista. Resun-akvaarioita ei tähän taloon enää tule. :frown:
Suodatinsysteemi oli kyllä ihan hyvä tuossa akvaariossa. Se ei kyllä ollut tuollainen pohjasuodatusmalli niin kuin tuossa DM-400 on.
En tiedä oliko minulla vain huonoa tuuria, vai oliko akvaario susi jo syntyessään.
96l+38l+20l
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Miten tuo pohjasuodatus sittne toimii? Äh, olen tottunut vain näihin perus sisäsuodattimiin ja ilmapumpulla toimiviin.
140l, 40l ja 20l tulossa
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Resunista ei ole kuulunut mitään muuta kun huonoa palautetta.
Lisäksi hinta on mielestäni aika kova 35l:n akvaariolle vaikka siinä tekniikka mukana tuleekin. Ja lisäksi eläinsuojelulakikin taitaa mainita minimikooksi 40l... Juwelin rekord 60 allasta myydään täälläpäin hintaan 69€.
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Mitä tuota Resunin ketjua luin löytyihän sieltä positiivistäkin. Täälläpäin maksaa ihan perusmallinen 20l paketti heti 69€ ilman loisteputkea ja loisteputkell vissiin 79€ tai 89€. Ajattelin tuonne sukarapuja laittaa enkä kaloja.
140l, 40l ja 20l tulossa
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

viken kirjoitti:Miten tuo pohjasuodatus sittne toimii? Äh, olen tottunut vain näihin perus sisäsuodattimiin ja ilmapumpulla toimiviin.
Akvaarion pohjalla on sellainen ritilä, jonka läpi vesi suodattuu. Ritilän päällä on pohjamateriaali. Vesi pumpataan pohjalta ylös akvaarioon päälle. Siellä se valuu suodatinmateriaalin läpi ja palaa akvaarioon.
Pohjamateriaali ei saa olla kovin hienoa.
96l+38l+20l
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Just ajattelin sellasta ihanaa valkoista hienoa hiekkaa mitä oli akvaario liikkeessä. :frown: No en tiedä ostanko tuota ollenkaan jos se kerran on niin huono, mutta lisää kokemuksia vaan tulemaan. Täällä yhdessä liikkeessä oli tuollainen saman mallinen, vähän isompi (50l), erillaiset suodattimet ja jalusta yhteensä 236€ ja jalustaa en tarvitse joten sekin on vähän kalliinpi vaikka varmasti olisi laadukkaanpi.
140l, 40l ja 20l tulossa
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

En suosittele en. Resun on resun, ressukka siinä missä muutkin resunit.
Mutta jos kotipaikkakuntasi liikkeiden hintataso on noin kova kannattanee harkita tilaavansa jonkun muun liikkeen kautta akvaariopaketti. Pienen akvaariopaketin lähettäminenkään matkahuollolla ei ole mikään ongelma.

Joten ei muutakuin tarjouksia kyselemään.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Joo, ja kuitenkin voi olla, että tulee koko paketti pian kalliimmaksi kun laitteet menee rikki. Mnei muutnekin lopullisesti usko Resuun kun oma kohta vuoden vanha ilmapumppu vetää jo viimeisiään, mut saattaa olla että letkussa on jotain vikaa mut en oo viel tarkastanut kunnolla. Täytyy kiertää joskus Turun liikkeetkin läpi kunhan sinne päin menen (n. 40km). Tuollaista max. 120€ budjettia akvaarioon olen ajatellut mikä ei sisällä hiekkoja, kasveja sms.
140l, 40l ja 20l tulossa
pahkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pahkis »

Mulla on Resunin tuollainen paketti, tosin isompi. Lämmittimen hajoitin vahingossa itse, tosin eipä se termostaatti kovin tarkka siinä ollut kun oli säädetty 20 asteeseen, niin piti veden 26 asteisena. :(

Pohja ei mulla toiminut hienon hiekan kanssa, vaihdoin soraan, jolla toimi hyvin. Ja hieno hiekka menee siitä pohjan rei'istä läpi altaan pohjalle. :(

Itse tykkäsin siitä valutussuodattimesta, lorisi niin kotoisasti ja kalat tykkäs uida siinä "putouksen" alla. Tosin kiertovesipumppu ei lähde itsekseen päälle sähkökatkon jälkeen ja ongelmia se oli saada muutenkin nostamaan vettä, joka kerran siihen tarvittiin vähintään 2 ihmistä. Lopulta oma kiertovesipumppu pyöri liian kauan tyhjää kun emme olleet kotona ja se poltti itsensä loppuun. :(

Mutta allas itsessään on minusta hyvä, kunhan tekniikan uusii ennenpitkää. Kasvit minulla kyllä kukoistaa altaassa, vaikka alkuperäiset lamput onkin. :D :D
juuso77
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja juuso77 »

Meillä oli tuollainen paketti vuoden. Eipä siinä mitään teknistä vikaa ollut, minusta sen lämmitinkin toimi kohtuullisen hyvin verrattuna tuohon nykyiseen jägeriin, jonka oma asteikko näyttää mitä sattuu.

Pumpun käynnistymisessä ei ollut mitään ongelmia, eikä siten sähkökatkot sitä periaatteessa haitanneet.

Minusta se suodatusjärjestelmä ei ollut hyvä, kun se tosiaan rajaa sen pohjamateriaalin aika karkeaan soraan, vähänkin hienompi hiekka imeytyy pohjaritilän läpi ja lopulta tukkii sen puhumattakaan siitä, että mitä se itse pumppu pitää jatkuvasta hiekkapuhalluksesta...

Valo on riittämätön, siihen tosiaan menee energiansäästölamppu max 13W (merkinnnan mukaan) joskin me pidimme 15W lamppua, joka sekin mielestäni liian himmeä.

Paketin mukana tulee niin iso haavi, että sen sovittaminen sinne altaaseen tuottaa vaikeuksia :D
TiiraTetra
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja TiiraTetra »

Resun DM-400. Mitä tuosta voisi sanoa MADE IN CHINA

Kiinassa ei osata tehdä sähkövempaimia, ainakaan turvallisia ja toimivia.

Itselläni kokemusta yhdestä resusta ja pommi oli. Valutus suodatin on tehoton koska on massaltaan niin pienikokoinen ja valotekniikka syvältä.
Paketti toimi hurjat 6kk valohajosi,pumppukin levisi sitten myöhemmin.
En ainakaan voi suositella.

Arvosanaksi sanoisin 3 pistettä.

Ei enään resuja....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”