900L allas vuotaa!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

justiina8
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 19:33, 13.08.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Kyllä mäki soittelin Tapiolaan, ku altaita laitettiin. Kyselin, et korvaako jos allas hajoaa. Kyllä kuulemma korvaa..Mutta nyt ei sitte.. eikä sillon olis mitään mahiksia saada korvauksia, jos silikoonit olis pettäny.
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

IF:ssä kyselin mitä korvaavat ja vähän jäi epäselväksi sisällön suhteen, mutta korvaavat jos sattuu jotain äkillistä ja ennalta arvaamatonta. Sitten keskusteltiin vähän silikoneista ja todettiin että ajan saatossa voivat alkaa vuotaa, mutta jos uusi allas alkaisi vuotaan saumoista, se ei olisi ennalta arvattavaa. En tiedä sitten oliko vain kyseisen virkailijan kanta asiaan vai mitä...
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

justiina8 kirjoitti:Akvaarion edellinen omistaja oli vaihdattanu silikoonit, koska kuulemma oli ollu merivesiakvana ja samalla laitattanu tukilasit pohjaan.
Tämä tapaus ei vieläkään avaudu minulle, vaikka olen jo runsaat kolme vuotta pitänyt meriallastakin. Miksi sen vuoksi tulisi mieleen vaihdattaa silikonit? Entä miksi ehjään altaaseen pitäisi laittaa tukilaseja pohjaan kahden käyttövuoden jälkeen?

Ei kyllä ihan kaupunkilaisjärjellä käsitä sitäkään miksi vuotava akvaario täytetään uudelleen vedellä lasten uima-altaaksi. Jos asunnossa on paikka täyttää allas uudelleen ja katsoa mistä se vuotaa niin luulisi että vuotopaikka olisi jo tiedossa ja korjaus menossa, ja jos ei ole paikkaa tsekkaukseen niin miksi ihmeessä altaassa on uudestaan vettä? Haloo.
Anza
Member
Member
Viestit: 431
Liittynyt: 18:33, 19.10.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

Vakuutusyhtiö vaan vaihtoon, mulla kävi Tapiolan kanssa just samanlailla - eivät korjanneet kun altaasta halkesi (tietysti yöllä) pohjalasi. Olisi kuulemma vaatinut just sen tuottamuksen, itsekseen hajoilleita ei korvata.
justiina8
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 19:33, 13.08.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

maisu kirjoitti: Tämä tapaus ei vieläkään avaudu minulle, vaikka olen jo runsaat kolme vuotta pitänyt meriallastakin. Miksi sen vuoksi tulisi mieleen vaihdattaa silikonit? Entä miksi ehjään altaaseen pitäisi laittaa tukilaseja pohjaan kahden käyttövuoden jälkeen?

Ei kyllä ihan kaupunkilaisjärjellä käsitä sitäkään miksi vuotava akvaario täytetään uudelleen vedellä lasten uima-altaaksi. Jos asunnossa on paikka täyttää allas uudelleen ja katsoa mistä se vuotaa niin luulisi että vuotopaikka olisi jo tiedossa ja korjaus menossa, ja jos ei ole paikkaa tsekkaukseen niin miksi ihmeessä altaassa on uudestaan vettä? Haloo.
Edellisen omistajan ajatuksia en pystynyt muutenkaan seuraamaan. Ei se koko totuutta kertonut, joka huomattiin jälkikäteen.

Ja tuo lasten uima-allas juttu.. :roll: Altaaseen laitettiin vain n.10 cm vettä. Allashan ei vuotanut solkenaan. Se tyhjennettiin kokonaan samantien, nostettiin palikoiden päälle ja paikallistettiin vuotokohta. Se uima-allasjuttu oli lähinnä oman mielentilan kevennystä. V**ututs oli niin kova, et piti keksiä jotain muutakin ajateltavaa.

Altaan silikooneja irrotellaan parasta aikaa....

Ja vakuutusyhtiöt pääsee kilpailemaan ens viikolla meidän vakuutuksista. :P
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
sos-84
Member
Member
Viestit: 415
Liittynyt: 17:19, 05.02.2006
Paikkakunta: P-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Hei, jos tarvit väliaikaismajoitusta joillekkin kaloille, täältä löytyy vajaalla miehityksellä 460l ja 84l altaat.
Isossa asuu plekoja ja monnisia, sekä pikkukirsikkatetraparvi. Pienessä sukarapuja ja monnisen poikasia.
Mitään korvausta en ole vailla majoituksesta! Oskareita tai plekoja en kuitenkaan mielellään majoita. :roll:
Laita vaikka yv.llä viestiä, jos kiinnostaa.
Taidan itsekkin alkaa maanataina soittelemaan vakuutusyhtiöön(tapiola meilläkin) ja kysellä noista vakuutuksista tarkemmin...
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Kuinka laaja tuo vakuutus oli?
Meillä on laaja kotivakuutus Tapiolassa, korvaakohan se samalla lailla eli yhtä huonosti?
jussit
Junior Member
Junior Member
Viestit: 68
Liittynyt: 12:08, 19.11.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jussit »

vuorimies kirjoitti:Kuinka laaja tuo vakuutus oli?
Meillä on laaja kotivakuutus Tapiolassa, korvaakohan se samalla lailla eli yhtä huonosti?
Minusta olisi lähinnä kummallista, jos vakuutusyhtiöltä saisi ammattitaidottoman silikonivaihdon vuoksi uuden akvaarion. Siitähän tässä taitaa pohjimmiltaan olla kyse..

Toivottavasti saatte laitettua itse paremmat silikonit altaaseen ja kalat pian takaisin kotiin.
- Jussi
JussiTre
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 16:56, 09.03.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JussiTre »

Elikkäs, Tapiola korvaa akvaarion kanssa tapahtuneet vahingot jos ne siis ovat vahinkoja. Eli vaikkapa imuroidessa kompastut ja altaan lasit hajoavat, sitten korvaavat.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:00, 10.04.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja naatti »

Eli: Jos jollakin alkaa allas vuotamaan itsestään, ota vasara ja lyö lasia, jotta saisit korvaukset :roll:
JussiTre
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 16:56, 09.03.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JussiTre »

Itse en tuota sanonut, jos vaikka vakuutusyhtiön vakoojat ovat täällä :D
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Minä kaipaan vakuutusyhtiöltä sitä, että se korvaisi ensisijaisesti ne vahingot, mitä mahdollinen akvaarion hajoaminen aiheuttaisi ympäristölleen.
Tämä tarkoittaa lähinnä sitä huonetta missä allas sijaitsee.
Minä pidän toissijaisena altaan korvausta.

Kauhuskenaarioni on siis sitä kokoluokkaa, että koko olkkari lainehtii ja parketit paukkuvat.
Jos Tapiola jo tuollaisessa pienemmässä tilanteessa nostaa kätensä pystyyn, niin taidanpa todellakin tarkistaa kotivakuutukseni.

Olen tässä vähän pienellä hirvityksellä ollut laittamassa pojan huoneeseen akvaariota.
Nythän ei tarvitse olla mitään hirvitystä kun tietää, että jos poika paukauttaa sen autolla hajalle, niin kyllä Tapiola ainakin tuon korvaa. Sehän on kuitenkin vahinko [;)]
justiina8
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 19:33, 13.08.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

jussit kirjoitti:
vuorimies kirjoitti:Kuinka laaja tuo vakuutus oli?
Meillä on laaja kotivakuutus Tapiolassa, korvaakohan se samalla lailla eli yhtä huonosti?
Minusta olisi lähinnä kummallista, jos vakuutusyhtiöltä saisi ammattitaidottoman silikonivaihdon vuoksi uuden akvaarion. Siitähän tässä taitaa pohjimmiltaan olla kyse..

Toivottavasti saatte laitettua itse paremmat silikonit altaaseen ja kalat pian takaisin kotiin.
Meillä on laajin irtaimiston vakuutus. Kotivakuutusta ei ole, koska asutaan vuokralla. Vaikka, jos lasi olisi haljennut itsestään, mitään korvauksia ei olis saatu. Kannattaa kysellä kotivakuutuksesta, korvaako sekään. Sehän on kuitenki eri asia, ku irtaimiston vakuutus.

Koska oletimme aluksi, että lasi on haljennut, kyselimme korvaako vakuutusyhtiö. Mutta nyt, kun tiedämme, silikonien vuotaneen, ei mitään asiaa enää vakuutusyhtiöön. Siinähän ei oo mitään epäselvää enää.

Mutta kuten ollaan tässä saatu tietoa, osa vakuutusyhtiöistä olisi korvannu uuden altaan rikkoontuneen tilalle (ei silikoni vaurioisen), vaikkakin sitä ei olis kukaan/mikään rikkonutkaan. Tapiolan kanssa asioidessa pitäis olla vaan niin härski, että rikkoo 'vahingossa' akvan... meikäläinenki ku rupeis tuota nostaan, niin äkkiä se putoo hyppysistä.

Ei kait siinä... haettiin kunnon mattoveitsiä, nahkahanskoja, partakoneen teriä ja isopropanoli odottaa kaapissa. Urakka on valmis alkamaan.
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Mulle kyllä sanottiin Tapiolasta kahden eri virkailijan suusta jopa, että laajin kotivakuutus korvaa akvaarioon aiheuttamat vesivahingot, jos vettä tulee lattialle ja vaikka itse olisi kolauttanut vahingossa rikki. Kuten korvaa myös vesisängyn tai astianpesukoneen rikkoutuessa, koska kyseessä on laajin vakuutus.

Eikös tuo akva ole rikki, jos silikonisauma on rikki. Pitäskö tässä soittaa ja vaatia kirjallisena tuo? Lukee kyllä vakuutusvihkosessakin, että laajin korvaa akvaaron aiheuttamat vesivahingot, eikä siinä ole rajattu mitenkään, että minkäsorttinen rikkoutuminen pitäisi olla kyseessä. Akvassahan on muutakin kuin se lasi, joten eikö sauman rikkoutuminen ole yhtäkuin akvan rikkoutuminen?
*laa la laa*
justiina8
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 19:33, 13.08.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Tittis kirjoitti:Mulle kyllä sanottiin Tapiolasta kahden eri virkailijan suusta jopa, että laajin kotivakuutus korvaa akvaarioon aiheuttamat vesivahingot, jos vettä tulee lattialle ja vaikka itse olisi kolauttanut vahingossa rikki. Kuten korvaa myös vesisängyn tai astianpesukoneen rikkoutuessa, koska kyseessä on laajin vakuutus.
Tottakait se korvaa muulle irtaimistolle aiheutuneet kustannukset, kuten lattian kuivatuksen ja korjauksen. Mutta ei itse akvaariota korvaa!
Eikös tuo akva ole rikki, jos silikonisauma on rikki. Pitäskö tässä soittaa ja vaatia kirjallisena tuo? Lukee kyllä vakuutusvihkosessakin, että laajin korvaa akvaaron aiheuttamat vesivahingot, eikä siinä ole rajattu mitenkään, että minkäsorttinen rikkoutuminen pitäisi olla kyseessä. Akvassahan on muutakin kuin se lasi, joten eikö sauman rikkoutuminen ole yhtäkuin akvan rikkoutuminen?
Tästä asiasta virkailija soitti vielä takakäteen, että silikoonin pettämistä Tapiola ei korvaa mitenkään. Ja jos nyt itse korjataan akvaario, pitäisi jonkun käydä tarkistamassa, että korjaus on tehty asiallisesti. Koska jos nyt korjauksen jälkeen akva rupee vuotamaan ja laskee vedet lattialle, vakuutus ei korvaa lattiaan/ muuhun irtaimistoon kohdistuneita vahinkoja.
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viestit: 201
Liittynyt: 19:10, 18.02.2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

Tapiolassa ainakin tunnetusti pitkät korvausajat.Ite oottelen jo 7kk:ta korvauksia katkenneesta nilkasta.Hyvät on vakuutukset ja nopeesti pitää maksaa sinne päin mut entä ku pitää saada jotain itellepäin??
Viimeksikin meni auton kanssa 4kk et tuli korvaukset vaikka selkeä juttu.
Pitää varmaan vaihtaa yhtiötä kohta ku menee kaiken maailman vakuutuksiin toistakymmentätuhatta euroa vuodessa.
justiina8
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 19:33, 13.08.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Tuossa ruettiin miehen kans yhdessä poistaan *lue hiki päässä kaivamaan* silikoneja. Aikas kinkkinen tehtävä, ku pitää kaivaa silikoni tukilasin ja sivulasin välistä. Meinasin jo saada jännetuppitulehduksen. Levähdetään Suomi-pelin ajan jäägeelit ranteessa.
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Helkutti. Ei taida olla ihan sellainen viikonloppu kuin suunnittelitte. :(
I'm #1 so why try harder?
justiina8
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 19:33, 13.08.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Onneksi ei suurempia suunnitelmia ollut. Ja kiitos trampoliinin... lapset ei oo koko ajan vinkumassa. Saa rauhassa rapata. [;)]

Nii.. kiitos sos-84... kalat ollaan saatu sijoitettua altaisiin. Muutama kirjoahvenpariskunta myytiin, niin ei ole niin täyttä. :P

Luulen tänä iltana menevän myöhäseen.
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Eikös ole rentouttavaa tämä "harrastaminen". :mrgreen:
* Huvinsa kullakin! *
sos-84
Member
Member
Viestit: 415
Liittynyt: 17:19, 05.02.2006
Paikkakunta: P-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

tumppa2 kirjoitti:Tapiolassa ainakin tunnetusti pitkät korvausajat.Ite oottelen jo 7kk:ta korvauksia katkenneesta nilkasta.Hyvät on vakuutukset ja nopeesti pitää maksaa sinne päin mut entä ku pitää saada jotain itellepäin??
Viimeksikin meni auton kanssa 4kk et tuli korvaukset vaikka selkeä juttu.
Pitää varmaan vaihtaa yhtiötä kohta ku menee kaiken maailman vakuutuksiin toistakymmentätuhatta euroa vuodessa.
Meillä on taas tapiolan kanssa sujunut korvausten saanti enemmän kuin nopeasti. Tai no itsellä ei vielä(onneksi) ole ihan omaa kokemusta, mutta isällä niitä maatilanhommissa on sattunut ja tapahtunut. Soitto tapiolaan ja korvausrahat on tullut jopa seuraavana päivänä tilille. Vanhemmilla on iän päivät ollut vakuutukset tapiolassa, sillä meillekkin tapiolasta vakuutukset otettiin, ku homma on kotimökillä aina pelannut tapiolan kans loistavasti.

Hyvä juttu Justiina8 et kalat on majoituksen löytänyt! Tsemppiä urakkaan! Ja melkein osanoton vois myös heittää sinne suuntaan, voin kuvitella mikä urakka teillä on, mulla meinas hermot loppua jo tuon 460 purkin silikonien vaihdossa... :roll:
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:00, 10.04.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja naatti »

Onneksi ei kuitenkaan käynyt vakavammin. Tuollaisen vesimäärän kanssa olisi voinut lattia tulvia, kun koko akvaario olisi pläsähtänyt yöllä rikki.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

naatti kirjoitti:Onneksi ei kuitenkaan käynyt vakavammin. Tuollaisen vesimäärän kanssa olisi voinut lattia tulvia, kun koko akvaario olisi pläsähtänyt yöllä rikki.
Jep. Aika pelottava ajatuskin. Kiva sitten hypätä sängystä ylös kattomaan, että mitäs mekkalaa tuolta kuuluu ja kastella varpaansa.. tai jotain.
No, kuitenkin, onni, ettei tosiaan alkanut kovempaa tahtia vuotaa.
I'm #1 so why try harder?
rangatanga
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 16:02, 08.06.2006
Paikkakunta: Etelä-Savon alue

Viesti Kirjoittaja rangatanga »

Jaahas, ketjun pikaisen lukemisen jälkeen täytyy itsekin soittaa Tapiolaan (just viime vuonna vaihdettiin vakuutusyhtiötä) ja pyytää ihan rautalangasta vääntämään mallia, mitä vakuutuksemme sanoo akvaarioista. Ei ole tullut mieleenkään aiemmin... Kaikkea tässä oppii ja opeteltavaa tulee lisää.

Sinällään tämän lyhyen ajan jälkeen olemme tyytyväisiä Tapiolaan. Tuossa joku aika sitten meillä hajosi 2,5v vanha tietokone. Soitin heille ja päätös tuli samantien ja korvauskin (yllättävän hyvä sellainen). :D
Emmää mittää tiiä.
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1413
Liittynyt: 12:02, 23.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Malys »

Minäkin olen Tapiolasta kahteen otteeseen kysynyt ja varmistanut (on laaja turva), niin kattaa akvaarion hajoamisesta aiheutuneet vahingot, mutta ei itse akvaariota.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”