Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Pari saniaista, melalehti C. "tropica, pari E. subulata miekkakasvin taimea, jättivesitähdikkiä, lisää spotteja, muutaman Juorun taimen vesiviljelyyn...
Ööh, ei nyt keksi mitä muuta ois tullu huutiksen jälkeen hankittua .
Tosin todennäköisesti altaiden koko ja määrä muuttuu....mm. 450-> 700litraan joten taas pääsee ostoksille .
Eilen tein tilauksen Akvaariotekniikalle, PMDD:tä ja partikselle pohjaevästä.
Sitä ennen n. kuukausi takaperin aika kalliin rehun.. jonka nimeä ei tietenkään enää muista!
Nostalgiakaan ei ole enää sitä, mitä se ennen oli.
Kävin k-raudasta hakeen hiekkaa ja menin sanomaan heti et se tulee akvaarioon kun se kysyi et kuin se pitäs olla ton kokosta...
Se pyörittelei hetken silmiään ja sanoi että et ole ainut jotka sitä täältä hakee mutta hän sanoutuu heti vastuusta irti jos sun kalas kuolee.
Sanoin sit et mulla on kyllä tarkotus pestä se hiekka ennekuin mä laitan sen altaaseen ni sit se hyväksy ajatuksen paremmin
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Helsingissä käydessä tuli tehtyä hiukan heräteostoksia
Uusimmat asukkaat ovat tulirihmakalapariskunta, pari uutta korurihmaa, parvi safiirirasboroita ja muutama kääpiönuoliainen. Lisäksi "läpikulkumatkalla" olleet kääpiörihmakalat kutivat karanteenialtaaseen, ja muutama poikanen jäi meille kasvamaan. En siis sittenkään saanut viedä yhtään akvaariota varastoon, vaikka hunajarihman poikaset lähtivätkin maailmalle
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Olin ostamassa faunattaresta juovaharjarapua, enkä tarkemmin vilkuillut kaupassa mitä se sitten sinne pussiin ahtoi, kun kerran itse olin jo yhden etulasilla kyyköttävän yksilön valinnut. Korkea hinta hiukan ihmetytti(18 €, kun harjarapu on sen ~6€), ja kotona sitten huomasin, että tuo on kyllä kaukana juovaharjaravusta. Harjarapu tuo kuitenkin näkyy olevan, tiedä sitten tarkemmin, kun kuitissakin lukenut tieteellinen nimi antoi googletuksessa aivan erinäköisiä rapuja kuin tuo. Ihan tyytyväisen oloisena se tuolla kyllä altaassa kykkii...
No niin, ei tarttenu eilen tyhjinkäsin tulla kotiin "kaupunkikierrokselta".
Mukaan tarttui kaksi piikkisilmää ja kasveja (joiden nimeä en tietenkään enää muista).Niitä etsimääni pintakasveja ja lummetta en nyt löytänyt mutta ehkä enskerralla
Tänään kävin Vaasassa ja sieltä lähti (harkitusti) mukaan:
- 2 avainkirjoahventa
- 2 isoa leväbarbia (noh, nämä nyt ei ollut niiiin harkittuja ostoksia, mutta sopivat mukavasti 6 päisen parven jatkoksi)
- Easy Carboa pullollinen
- Eheim 2217-suodattimeen pikku muoviosa (mikä lie nimeltään)
- punainen tiikerilumme
- Anubias Barteri (ei nana vaan isompi)
Hih, vaikka mitä=)
Tuossa tunti sitten kotiuduttiin kahden uuden altaan kanssa=)) Noh, muutamalla kympillä oli pakko taas saada kun oli niin halvat=) Nyt on meilläkin lopulta kunnon karanteenivati ja rapula taitaa toisesta tulla.
Päivällä ostin uuden lapon, vanha vuotaatihutti niin pahasti ja puolisen litraa Easy life -vedenparannusainetta.
Maanataina Tukholman Akvarielagretista tarttui mukaan superupeaeväinen topaasipleko, neljä pilkku/helmi-imunuliaista (myynnissä edellisellä nimellä, mutta ovat mielestäni toisia...) ja kaksi juovaimunuoliaista. Ja kaupanpäälle saadut kolme pottia rotala wallichiitä.
Ja kaikki kotiin hyvissä voimissa, kun joskus on juova kuoleentunut matkalla Helsingistä Espooseen...
Ostin pari aaltopiikkisilmää, joten nyt löytyy yhteensä neljän eri lajin matosia. Tosin toinen niistä oli kovin kiilapiikkisilmän näköinen, mutta ei ole vielä uskaltautunut esiin piilostaan jotta saisin varmistettua kumpi oli kyseessä.