Resun-merkki

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

JKE
Senior Member
Senior Member
Viestit: 607
Liittynyt: 12:41, 26.09.2006

Viesti Kirjoittaja JKE »

Lisäys edelliseen: kuluttajavirasto auttaa, jos menee hankalaksi.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Soitin eilen kuluttajavirastoonkin ja lupasivat auttaa jos ei muu auta. Tossa on ihan resunin oma jalusta.

Oli tosiaan luojan lykky että oltiin kotona. Olis hajonnut siinä paljon muutakin kun vaa akvaario jos ois saanu itekseen sylkee vedet lattialle. Mieheni sai vielä pistorasiasta kauheat sätkyt oli pakko repiä johdot seinästä pois. Että oli todella rattosa yö sen vehkeen kanssa
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: resun cm1000

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

1976 kirjoitti:Uutena ostin ja pitäis olla kaikki aivan niinkuin kuuluisi olla mutta maahantuoja ja myyjä väittää että tästä 2mm heiton takia kyseinen allas on kulmastaan halki ja he eivät korvaa sitä ja vakuutusyhtiö ei korvaa koska se täytyisi olla kolhittu tai jotain muuta vastaavaa.
Mikä vakuutusyhtiö noin väittää? Meille on sanottu, että korvaavat äkillisen vahingon eli esim. jos lasit pamahtaa itsekseen rikki tai muutossa tipahtaa lattialle yms. En kyllä ymmärrä miten vakuutusyhtiö voisi tuota olla korvaamatta.
Ei normaalikuntoinen allas pamahda rikki tuollaisesta heitosta, jos se paine kohdistuu päätyyn tasaisesti ja altaan jalusta on suora.
Kannattaa soitella uudestaan sinne altaan myyneeseen liikkeeseen ja yrittää vielä kerran tuota korvausta. Riitauta asia, jos ei mene perille. Kyllä on myyjältä todella ala-arvoista palvelua.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Mulla oli myös tämän resun cm100o akvaariopaketin mukana myös sisäsuodatin (am-top professional at1000f) joka laukesi heti alkuunsa. Se ei pysyny kasassa ollenkaa. Heitin sen samantien romukoppaan ja ostin uuden ulkosuodattimen. Tuntuu että niihin laitetaa tosi huonot suodattimetkin mukaan.

Pohjolasta näin sanottiin että he eivät korvaa muuta kun jos on tullut vesivahinko tai muita aineellisia vahinkoja mutta itse akvaarioon ei saa mitään korvausta koska he olivat sitä mieltä että se on hajonnut jännityksen takia ja he korvaisivat sen jos olisi kolhittu sitä ja siinä näkyisi jäljet että se on kolhaisun takia haljennut.

Täytyy sanoo että alkaa oleen aikamoinen sarvi otsassa...
Mä en käsitä miten voi myyjä sanoa heti suoralta kädeltä noin kun ei ole ite edes nähny koko vehjettä. [}:)]
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

No jo on kummallinen kanta asiaan. Vaikka akvaario olisi hajonnut lasiin kohdistuneen jännityksen vuoksi niin eikös se mene tuon äkillisen vahingon piikkiin. Tarkastappas vakuutusehtosi ja jos siellä on maininta äkillisestä vahingosta niin soita sinne uudestaan.
Pyydä sitä myyjää käymään ja katsomaan allasta. Sittenhän tuo voi itse todeta mitä on tapahtunut.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

soitin akvaariokeskukseen ja kysyin sieltä onko niillä mitää tietoa kyseistä laitteista ja laitoin sähköpostissa kuvat menee siitä nii he lupas kattoo et voiko tää olla mahollista. Kun nyt sais jonkulaisen selkeen kuvan itelle et mitä siinä on tapahtunu, kun en mä nuista sillai tiiä nii kauheasti. Hankala alkaa tuommosia ihmisiä jotka on ikänsä nuien kans pelannu vastaa sanomaa mitää. Muuta ku sen mikä oma maalaisjärki sanoo. Onneks saa nyt ainaki toivottavasti puolueettoman kannan siihen asiaan. Kyllä nuita vehkeitä niin on kaikki haukkunu ja toisekseen tähän mennessä 3 neljästä akvaarioliikkeestä on sanonu et he ei enää niitä myy koska niistä on tullut niin paljon valituksia. Täytyy jos ei tuolta myyjältä saa mitää vastauksia niin täytyy alkaa soittelee sitte kuluttajavirastoon tai johonkin. Ja täytyy uudestaa selvittää se vakuutusyhtiön juttu.

------------------------

Että onnea vaan kaikille resun akvaarioiden omistajille, itse en ikinä enää osta mitään resunin vermeitä. Kyllä mulle riitti ihan tää kokemus näistä laitteista...
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1508
Liittynyt: 10:33, 19.07.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Kerrohan sitten miten kävi. Voithan vielä kysellä tuosta Juhani Tammelalta Porin akvaariokeskuksesta. Hän varmasti tietää paljon kun valmistaa esim. JuTa -akvaariot.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Eräältä myyjältä sain tälläisen vastauksen kun kytselin vähän apua: "Mikäli lasissa ei ole isku-jälkeä, on vika lasissa,sen jännitteessä, paksuudessa tms.
Järjestään tapaukset, joissa alusta on ollut kierossa / pettänyt, on pohjalasi haljennut, joskus pohjan lisäksi sivulasi..."
J-K
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 23:38, 31.03.2007
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja J-K »

Mielenkiinnolla olen seurannut tätä Resun-keskustelua, koska oman akvaarioni suodatin sattuu olemaan juuri kyseistä merkkiä. Tähän päivään mennessä kyseinen suodatin ei onneksi ole aiheuttanut vielä ongelmia ( koputan puuta ), joten näköjään on tuurista kiinni, minkälaista laatua kyseiseltä valmistajalta sattuu saamaan.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Joo niin tuntuu olevan tuurista kiinni. Torstaina juttelin myyjän kanssa ja nyt olen hänelle laittanut sähköpostissa kuvia ja tarkan selvityksen tapahtumasta. Nyt vaan odottelen heidän päätöstään siitä mitä he aikovat asian kanssa tehdä. Maahantuoja ei kuulemma tule tippaakaan vastaan. Se ei kuulemma voi olla tehdasvika. Saa nähdä kuinka käy...
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Miten voivat väittää että allas on 2 mm vinossa? Jos sinun altaassasi on Resunin oma jalusta niin eihän siinä ole edes säätöä? Ei ainakaan cm-1260 ollut mitään säätöjä, allasta ei enään ole.

Jos allas ei kestä 2 millin heittoa niin voisivat siellä tehtaalla tehdä siihen omaan jalustaansa sitten säädettävät jalat.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Sen akvaarion oma jalusta siinä on ja jalusta onkin aivan suora mutta lattia heittää sen 2mm. Kyllä mun mielestä sen täytyy tommonen heitto kestää. Ei siinä jalustassa mitään säätöjä ole. Mun käsittääkseni sitä heittoa saa olla 2cm tasasesti yhteen suuntaan. Ainakin nää keltä mä nyt oon kysellyt asioita ovat olleet sitä mieltä. En tiedä sitten kun en oo niin perehtynyt. Ihmettelen kyllä tota käytöstä kun eivät ole nähneet koko härveliä niin voivat suoralta kädeltä sanoa heti että ei ole heidän syynsä. Saa nähdä mielenkiinnolla odotan vastausta sieltä.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

No älä ainakaan periksi anna, ei helkutti tommonen 2 mm heitto voi vaikuttaa altaan hajoamiseen, jos vaikuttaa niin siinä paketissa on selvä valmistusvirhe, säätö puuttuu, tuskinpa Kiinassakaan niin suorat lattiat on että heittoa ei ole yhtään.
laura78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 18:58, 06.02.2003

Viesti Kirjoittaja laura78 »

En katsonut onko asiasta aloitettu uusi ketju, mutta minua kiinnostaisi saiko 1976 mistään korvauksia?
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Ties kuinka monennen puhelin soiton ja kyseyn ja mihinkään johtamattomien puheluiden jälkeen sain ystävällisen puhelin soiton aivan odottamattomalta taholta. Maahantuoja lupautui antamaan mulle uuden samanlaisen altaan tilalle. ( On sitten aivan eri asia uskallanko siihen enää vettä laittaa.) Olin aika yllättynyt koska myyjähän on aina ekana vastuussa. Myyjästä täytyy sanoa että aika uskomatonta käytöstä. Ja toisekseen selvisi että kyseinen allas oli vanha esittely kappale. Mutta en kyllä enää siltikään kauheammin luota näihin akvaarioihin. Mutta eihän ne näissä kait muuta voi kuin antaa vastaavan tuotteen rikkoutuneen tilalle. Kyseinen akvaario lähtee tutkittavaksi ja saa nyt nähdä mikä vika siitä löytyy.
Reetta J.
Junior Member
Junior Member
Viestit: 187
Liittynyt: 19:46, 05.08.2006
Paikkakunta: Alastaro

Viesti Kirjoittaja Reetta J. »

Mitä tulee vakuutusyhtiöiden korvauksiin niin...
Meillä vakuutukset iffissä ja soittelin sinne kuukausi pari takaperin ja kyselin että onko meillä ok vakuutus kun taloudessa on akvaario. No yllätys oli suuri, vakuutuksemme ei olisi kattanut vahinkoa jos allas itsekseen posahtaisi vaan ainoastaan siinä tapauksessa jos itse sen vahingossa hajotan (esim. imuroidessa kolhasen lasia). Ja me asutaan kerrostalossa niin pykälät/säännöt on vielä monimutkaisempi, kun ei ole kiinteistövakuutusta vaan irtaimistonvakuutus ja vastuuvakuutus ainoastaan. Ja se on nimenomaa tää perus vastuuvakuutus joka ei riitä siinä tapauksessa että allas hajoaa yksinään ollessaan...

Lyhyesti asiani on se, että kaikkien akvaarioiden omistajien kannattaa tarkistaa vakuutusyhtiöstä että millaisia vahinkoja vakuutuksenne loppupeleissä korvaa :roll:
Meillä tämä "lisävakuutus" joka nyt korvaa kaiken akvaarion hajoamiseen liittyvän tuli maksamaan vain 13 euroa per vuosi enemmän kuin aikaisempi vakuutus
Ei akvaariota tällä hetkellä, kotoa löytyy kolme koiraa, kaksi brasilianterrieriä ja yksi englanninkääpiöterrieri
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Joo olen itse myös huomannut saman asian että kannattaa kyllä vakuutus muuttaa sellaiseksi että se korvaa myös muut kuin ulkoiset tekijät, juuri nämä kolautkset yms. En itsekään edes tajunnut aiemmin kysyä edes mitään noista vakuutuksista että mitä ne korvaa. Olenpahan nyt monta asiaa viisaampi tuon vehkeen hajoamisen jälkeen ja edelleenkin "onnellinen" resun akvaarion omistaja. Voi olla että siihen kippoon ei kovin herkästi vettä laita... Saa nähdä, jos laitan niin tarkistan kyllä sen niin että se on millilleen suorassa joka suunnasta. Ja voi hyvinkin olla että ensimmäiset yöt valvoo sen vierellä että pysyykö se vesi siellä altaassa. Tarkkaan kyllä harkitsen ennen kuin vettä siihen laitan, kyllä tuon edellisen hajoaminen sen verran opetti varovaiseksi.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Tänään nyt sitten ilmaantui uusi resunin akvaario. Saa nähdä kuinka käy aion laittaa siihen vettä jossain vaiheessa. Kun nyt saan hommattua ensin kaikki hiekat yms. uudestaan. Mutta kyllä mittailen sen nyt aivan millilleen suoraan josko se sitten kestäisi. Toivotaan ainakin. Mutta täytyy sanoa että jos pieniki risaus kuuluu niin lähtee kyllä aika äkkiä vedet ulos siitä kiposta... Uskon ja toivon että se kestää, ei kyllä raaski uuttakaan ostaa tuon kokosena pöydän kanssa on vähän liian iso investointi näin yhtäkkiä.
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Hei 1976, en nyt jaksanut lukea uudelleen koko ketjua mainitsitko alkuun lattiasi rakenteesta. Vaikka laittaisit altaan vaateriin niin se puolen tonnin paino voi kyllä lattiaakin vääntää vinoon, mitä ei näe kuin ajan kanssa. Laitoin juuri itse pystyyn 300litraisen. Oli aikas tarkalleen vaaterissa tyhjänä ja mietiskelin että kunhan allas täytetään niin solumuovi varmasti sopivasti painuu niin että yläreuna tulee samalle tasolle kuin viereinen laatikosto jonka kanssa altaan suunniteltiin olevan linjassa. Kun muutama päivä meni niin sen viereisen lipaston yläreuna olikin melkein sentin ylempänä kuin altaan yläreuna! Pelästyin että nyt on lattia pettänyt ja allas tyhjättävä mutta se olikin se viereinen laatikosto noussut eli allas painanut lattialautoja sopivasti, mutta niin että allas on vieläkin vaaterissa. Edesmennyt 200litrainen puolestaan kallistui hieman lattian painumisen johdosta.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Lattia on betonia ja siinä ei akvaarion kohdalla ole mitää vikaa. Katsoin laittaessani sen paikalleen suorimman kohdan, koska muualla asunnossa tuntui olevan aikalaillakin heittoja. Vanha talo niin varmaankin pikkusen elää tuo lattia. Mutta nyt olen aika turvallisilla mielin koska kyseisestä akvaariosta löytyi ihan selvä syy halkeamiseen. Oikeassa alakulmassa listan alla oli aivan selvä iskeymä. Jota en ole huomannut ollenkaan. Todennäköisesti ollut siinä jo ostaessani sen. Toivotaan että tämä nykyinen kestää....
Paukkuuko kenenkään resunin akvaario? Mulla toi paukkuu jos siellä on valot päällä vähän aikaa ja jos se on ollut päällä jonkun aikaa ja valot sammuttaa niin alkaa kuulumaan kahta kauheampi napse. Voisko johtua lämpölaajentumasta pelkästään vai pitäskö olla huolissaan?
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Ei ole Resunin akvaario, mutta oma Giantin 317-litraiseni kyllä paukahtelee aina valojen sammuttamisen jälkeen. On se tehnyt sitä jo vuosia eikä ole vielä hajonnut, joten kai se on normaalia. :roll:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
SiriusAng
Member
Member
Viestit: 364
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Mulla on pari resunin sisäsuodatinta toinen on magi jokin, oli aikoinaan pallokaloilla 70 litraisessa. En muista, että olisi kenkutellut tms nyt on tosin ollut jo vuodenpäivät laatikossa.. joten kai se näin vähällä käytöllä kestää vielä vuosia. :mrgreen:

Toinen resun on vielä käytössä, mut en muista sen mallia enkä näköjään löydä sitä enää akvaario.com:in sivuiltakaan.. joku "1000", mut ei magi. Käynyt kertaalleen vaihdossa tasan vuoden käytön jälkeen. Maahantuojalle sanottava kiitokseksi, että vaihtoi tästä huolimatta laitteen uuteen.

Hah, mulla on sittenkin kolme niitä. Tuo yksi on se valutussuodatin jonka ostin lähinnä mielenkiinnosta kun olin varoissani. Ihan kivasti pelittänyt jo hmm.. kolmatta vuotta. Ihanan pitkä huoltoväli, muistaakseni kerran putsattu tukkeutumisen takia vuoden sisällä. Tosin ulkonäkö voisi olla vähän siistimpi.

Plussaa noissa kaikissa resuneissa on ollut kyllä helppo puhdistettavuus, ei tarvitse voimankäyttöä(fluval 4), milliasettelua(eheimin classic, seran ulkopönttö) tai kirota sitä kun kiitos hienonhiekan joku osa ei irtoa(eheim jokin, ei aquaball).

***
Resunin ruokinta-automaattiin en sen sijaan koske kuin tikulla, mökä lukemat on sitä luokkaa ettei todellakaan tarvitse käyttää muulloin kun poissaollessa.
1976
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:13, 17.04.2007
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja 1976 »

Nyt on sitten vihdoin ja viimein uskallettu laittaa vettä kyseiseen uuteen resun cm1000 akvaarioon. Vielä on ainakin vedet pysynyt akvaarion sisäpuolella...toivotaan että pysyy jatkossakin... Tällä kertaa laitoin sen niin millilleen suoraan ettei varmasti anakaan sen takia tule mitään ongelmia. Pauke on lakannut ei kuulu enää mitään ääniä, muuta kuin silloin kun valot laittaa päälle tai ottaa pois päältä. Edellisessä varmaan pauke kuului varmaan vaan lasirikon takia. Vieläkin olen "vähän" säikky tuon kanssaa... ainakin napsaus kuuluu, olen välittömästi altaan vieressä valmiina nappaamaan kiinni jos alkaa vettä sylkemään jostain päin. :D Ehkä kun jonkun aikaa menee niin voi hyvillä mielin jättää sen omiin olihinsa jos ei mitää ala tapahtumaan.
SiriusAng
Member
Member
Viestit: 364
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Nuin, nyt hajos resun-1000 sisäsuodatin. Ei vaan käynnisty enää. Valutussuodattimen pumppu siis jäljellä. :D
AG
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 14:11, 08.02.2007

Viesti Kirjoittaja AG »

Minulla on Resun-ulkosuodatin, ostin käytettynä muutama vuosi sitten ja on toiminut hyvin. Kotelo on pitänyt vaihtaa kerran, mutta se oli oma syyni kun tiputin maahan puhdistuksen yhteydessä ja halkesi. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”