Aquaristikshop.com-tilaus kestää

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ikuinen aloittelija
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ikuinen aloittelija »

Nyt on paketti onnellisesti perillä ja suodatin pelaa. Nopeasti tuli uusi rikkoontuneen tilalle.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki Acuaristic.netille. Tavarat oli pakattu huolellisesti, kaikki ehjinä ja siisteinä. Kaikki tilatut tavarat oli toimitettu. Lähetyslista vastasi täysin tilattuja tuotteita. Toimitus alle kuukaudessa.

Täällä asioin toistekin.
April-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja April- »

Myydäänkö Aquaristik shopissa lääkkeitä?
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

-=Rami=-
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rsy »

Kuinkas 'ripeää' on Aquaristikshop.com:n toiminta nykyään? Vieläkö tilaukset roikkuu 'in work' tilassa vko tolkulla vai onko tilanne parantunut?

Mietin, että jokohan uskaltaisi, parin vuoden karanteenin jälkeen, kokeilla onneaan... :roll:

Aquaristic.net:llä kestää pari vkoa tilausnapin painamisesta siihen kun DHL:n hemmo kilauttaa kännyyn ja ehdottelee treffejä. A.net:ssä myös vastaillaan email tiedusteluihin.
-=Rami=-
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Minulla ovat vastanneet joka kerta A.shopissa sähköpostitiedusteluihin ja paketit tulleet n. 3-4viikon kuluessa tilauksesta. Välillä on toki jotain puuttunut, kuten esim. ruokapurkki, mutta ei mitään tärkeää kuten esim. suodatinta tms. ja ne ovat olleet pois laskusta.

A.netiltä tilasin viimeksi. Vastauksia odottelin sähköpostitiedusteluihin 2-4 päivää, tilauksen saapumista 1,5kuukautta. Kuukauden ajan tilaus oli tilassa "delivered" vaikka eivät olleet edes pakanneet sitä. DHL:lle olivat kyllä toimittaneet laskun mutteivat pakettia...
Loppujen lopuksi kun paketti saapui oli tilatun 2252 tilalla 2048!! Puuttui parit ruokapurkitkin jotka tosin oli laskutettu, samoin kuin tuosta 2048 oli otettu 2252 hinta... Niin ja ei muuten kyllä minkäälaista soittoa tai ilmoitusta tullut että "tultaisiin tää paketti tuomaan"... Ei muuten mutta olin ollut yön töissä joten saatoin aamulla tuossa yhdeksän maissa olla enemmän kuin räjähtäneen oloinen zombie repiessäni vaatteita niskaan ja lähtiessäni käymään pankkiautomaatilla.
Onneksi olin niin fiksu että avasin paketin lähetin nokan edessä ja täten saimme laittaa samantien palautukseen väärän tuotteen ja tehdä muutenkin ns. valituskirjelmän.
Oikea suodatin saapui kahdessa viikossa ja rahat hyvitettiin n. kuukauden kuluessa tililleni.

Omien kokemusteni perusteella tykkän enemmän A.shopista jos näistä kahdesta pitää valita, tosin seuraavalla kerralla ajttelin kokeilla esim. Aquadiskonttia tai jotain muuta firmaa jolta en oole vielä tilaillut jotta saisi lisää vertailua firmojen toimivuudesta (lähinnä nyt itselleen).
rsy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rsy »

crisse_83 kirjoitti:Niin ja ei muuten kyllä minkäälaista soittoa tai ilmoitusta tullut että "tultaisiin tää paketti tuomaan"...
No tämähän on tietty ihan kiinni siitä kuriirifirman (jolta DHL paikkakunnallasi palvelut ostanut) työvuorossa olevasta kuskista, että ajeleeko huvikseen ja yleensä turhaan oven taakse vai kilauttaako ensin.

Huono munkki sulla A.net:n kanssa... ja mulla A.shopin kanssa taannoin pariinkin otteeseen.
-=Rami=-
Advanced Member
Viesti:

Noh, tosiaan huviajeluksi olisi mennyt tuolla kuskilla jollen kotona olisi ollut...
Firma kun oli Porilainen josta tänne meille n. 25-30km. no mikäs siinnä jos tykkääpi ajella :roll: .
linnunlaulupuu
Starting Member
Starting Member

aquaristikshop.com: lähetys tuli perille

Viesti Kirjoittaja linnunlaulupuu »

Moikka

Haluanpa minäkin sanoa sanasen aquaristikshop.comista. Kokemukseni ovat hyviä.

Olin sinne ennen tilaustani sähköpostiyhteydessä ja kyselin mieltä askarruttavia asioita, ja sain hyvin vastauksia takaisin enkä ehtinyt edes odotella, että sieltä kuuluisi jotain takaisin. (tosin ainoana miinuksena voi pitää sitä, että tulkitsivat minut nimeni perusteella mieheksi ja puhuttelivat mieheksi, vaikka olen kyllä nainen, höh =) )

Tein tilauksen kahdesta eheim professional 2 suodattimesta, lämmittimestä, heijastimista, kasvilannoitteista, yms. pikkusälästä 24.2. (hox lauantai-iltana viikonloppu iltana) ja sain ne tänään 6.3. Jos ajatellaan ekasta arkipäivästä tilaustani, niin koko hommaan meni viikko ja yksi päivä. Maksoin luottokortilla etukäteen.

Kaikki mitä tilasin, oli paketissa, joku ylimääräinen purkkikin taisi olla. Tavarat oli hyvin pakattu, ja ainakin ulkoisesti katsottuna ehjiä. Vielä en ole ehtinyt esimerkiksi suodattimia kokeilla.

Kun pohdin Saksasta tai Suomesta hankkimista, suomen eduksi lueteltiin mm. suomenkieliset ohjeet suodattimelle. No sain ne myös Saksasta, että ei sen puoleen. Eli voin lukea ohjeet yhtälailla suomeksi.

Seurasin tilauksen etenemistä netin kautta, ja mielen meinasi jo vallata epätoivo, kun paketti oli nettitietojen mukaan notkunut jo useamman päivän samassa paikassa eikä edes vielä Suomen puolella. Tänään viimeksi katsoin paketin etenemistä eikä se ollut netin mukaan edennyt yhtään. Kokeilin jo Suomen postin puolelta, mutta ei! Varauduin siis odottamaan vielä piiiitkään, kunnes sitten ovikello soi ja postimies seisoi oven takana, ja kantoi paketin sisään. Eli kaikki kävi loppujaan sukkelasti.

Toki mietin Saksasta tilaamista myös eettiseltä kannalta, mutta pohjois-suomessa asuvana esimerkiksi proffa 2 (2028) olisi saanut Suomesta hintaan 260 - 330 euroa kpl. Saksasta alle 200 euroa/kpl. Ja kun kaksi tilasi, niin etu oli huomattava. Takuujutut ovat tietty sitten jos niiden kanssa joutuu pelaamaan, niin oma lukunsa, mutta Suomen puolelta edullisimmin olisi saanut Helsingistä, ja siinäkin tapauksessa suodattimen olisi joutunut toimittamaan satojen kilometrien päähän hoitoon.

No nyt on kokeiltu tätä Saksasta tilaamistakin. Yhtä kokemusta rikkaampana. Ja ainakin tässä vaiheessa tunnen tyytyväisyyttä kyseistä puljua kohtaan. Ilmoittelen sitten lisää onko ilon ja innostuksen hehkuni sammunut, vai kirkastunut ennestään kun olen kokeillut noita vehkeitä.
:D

On ne muuten komeita nuo Eheimin kaksosveljekset!
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

(tosin ainoana miinuksena voi pitää sitä, että tulkitsivat minut nimeni perusteella mieheksi ja puhuttelivat mieheksi, vaikka olen kyllä nainen, höh =) )
Itselläni tämä sama "ongelma"... Tosin sellaisen liikkeen kanssa joka ei liity akvaarioihin, Thomannin uutiskirjeen päällä lukee aina vaan Herra Crista Kortelainen ja aina tuo jaksaa avokkia naurattaa. Itse olen ko. firmaan laittanut useampaan kertaan palautetta vuosien aikana, jopa soittanutkin ja informoinut että olen kylläkin neiti...
Huvittavaksi asian tekee se että saksassakin käytetään samaa etunimeä... :roll:
Tamapu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tamapu »

Kokemukseni A:shopista:
Viime tilauksesta on aikaa parisen viikkoa. Tavara lähti tasanviikon päästä tilauksesta ja toisen viikon matkasi lähipostiin. Eli ihan kohtuullisen nopeaa toimintaa Saksan päässä. 1 tavara puuttui ja vastaava summa oli myös vähennetty Visalta.
Edellinen tilaus viimesyksynä oli tuplaten hitaampi. Pariviikkoa Saksassa ja toiset pari viikkoa matkalla (tullikin kiinnostui paketista ja tullin jälkeen oli "unohtunut" Tampereen (?) postiin).
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ilari70 »

Tilaus sisään 26.2, toimitus dhl:n terminaaliin kuunvaihteessa ja tänään näyttää lähteneen Suomea kohti!! On vissiin Guntherien pitänyt oikein urakalla ihmetellä uusia Juvelin kivitaustoja :mrgreen:
April-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja April- »

Aquaristik shopista tilattiin n. 7kg tuotteita. Hyvin oli pakattu ja postikulut eivät olleet päätä huimaavia. Tilaus tuli alle kolmessa viikossa ja kaikki mitä tilattiin oli mukana. Asioidaan siellä toistekkiin.
Ilari70
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ilari70 »

Yes, tänään tuli taustat postiin ja eikun asentelemaan.
Tuli näköjään ostettua yksi tausta liikaa eli jos kiinnostaa niin minulta löytyisi Juwelin rock tausta koossa 600x500 avaamattomassa paketissa.
Kyselyt yv.

http://www.juwel-aquarium.de/de/motivrc ... lsen57.htm
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Kyllä kotimaisistakin nettikaupoista tilatessa voi kestää. Ensi viikon alussa tilauksestani on kulunut kuukausi -ilman mitään erityistä yhteydenottoa myyjän taholta :| Processing, processing...
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Toivat mulle aquaristic.netistä väärän suodattimen, no homma selvis yhdellä tekstiviestillä & UPS:n kaveri tuli ihan ovelta hakeen takas.

Nyt sitten Eheim 2252:n kiinnitystelineen ruuvikiinnike kerta kaikkiaan jumissa, väkivalloin saa just ja just pyöriin. Vaara on että menee rikki, joku valuvika lienee. Toisaalta tyhmältä tuntuu saksaan asti lähtee tämmösen takia asioimaan.

Viimeksi ekan kerran maksoin ennakolla, kun tilaus ylitti kässimaksun rajat. Tulihan sieltä lopulta sähköpostipalautetta, mutta aloin jo hermostua...

Yksi ongelma aquaristic.netillä kyllä mielestäni on. Nimittäin noi UPS:n seurantatiedot eivät aina tule perille, ts. et saa mitään ennakkotietoa et saa ja sit joku vaan soittaa et paketti tulossa kun oot jossain hevon peessä. Kiirusta pitäny toisinaan.
Minä juon nyt kahvia!
Fisumamma
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Ensimmäinen tilaus tehty Aquaristikshopista ja alle kaksi viikkoa meni tilauksesta että tavarat oli perillä :D , ja siinä kuitenkin välissä pääsiäisen pyhätkin. Ripeää toimintaa mielestäni ja kaikki tilatut tavarat oli niin kuin piti.
salama66
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salama66 »

Tänään tuli lappu kotiin, paketti saapunut postiin! Tilasin 8.4 eli alle kaksiviikoa kesti tulla A.shopista. 187€ tuli maksamaan kaksi kappaletta 2217 classicia. Ei paha. :) Ja ensitilaajille huom. itselle oli ainakin yllätys että tulivat postin kautta, luulin että joku kuriirifirma tuo. Ja kun sitten sitä paketin kulkua alkaa metsästämään niin se A.shopin package numperi toimii suomen postissakin. Kätevää kun ei tarvinnut DHL:n sivuilta paketin kulkua seurailla.
taisturi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja taisturi »

:D Täällä tilaus on kestänyt ja kestänyt ja kestänyt! Ensin laittoivat mulle vielä sähköpostia, että en ole mukamas maksanut tilaustani ja siksi se perutaan. Vastasin heille ja laitoin kaikki maksukuittiliitteet yms. ja mitään ei koskaan kuulunut takaisinpäin. Tänään paloi pinna.

Minun mailini heille klo. 08:24:
"Ok...where the **** is my order? Why am i not getting any answers to my mail? Ship the damn products or give me my money back! If i won't get any answers, I'll contact the consumerbureau and they will contact you."

Heidän vastaus minulle klo. 13:21:
"Thank you for your mail. We have send the package today to you so you get it next days from your local poststation. Best regards Happy Diskus - e.Kfr."

Joskus sitä näköjään pitää kilahtaa kunnolla, että saa mitä haluaa! :) Happy happy Diskus!! :) Toivottavasti muilla sujuu tilaukset hieman mukavammin! :)
Indigo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Indigo »

Laitoin tilauksen viime viikon perjantaina myöhään illalla, nyt tuli sähköpostiin ilmoitus että tavarat on postitettu eli suht nopsaan kävi. Toivottavasti on kaikki tilatut tavarat paketissa, suodatin ja useampi purnukka sapuskaa.
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Aikaisemmin tuli tätä putiikkia kehuttua, mutta nyt loppui tilaaminen viimeisen sähläyksen kanssa. Oli ensiksi yllätys, että nyt perivät yli 15e toimitusmaksua jos postiennakkona tilaa. Noh, paketti tuli joku 3 viikkoa tilaamisen jälkeen serkkuni luo, kuski jätti paketin, mutta ei ottanut rahoja. Pakettia aukastessa huomattiin, että kolme tuotetta puuttui (yht. 30e niille hintaa ja olivat tilauksen yhteissumman huomioon nähden aika iso satsi. Jos olisimme saaneet tiedon, että näitä ei tule, olisimme voineet tilata tilalle jotain muuta) ja yhdessä lääkepurkissa oli pohjassa viilto ja purkki oli vuotanut. Mielenkiintoisinta viillossa oli se, että avatessa se ei ollut voinut tulla mitenkään.

Otettiin sitten yhteyttä Aquaristikshopiin, kerrottiin vuotaneesta purkista (ettemme maksa sitä, koska purkki oli niin tyhjentynyt + muut kastuneet), sanoin että olin pettynyt kun ei tullut ilmoitusta, ettei tiettyjä tuotteita saanut ja ettei kuljettaja ollut ottanut rahoja. Aikamme siinä säädettiin (ilmoitin, etten hyväksy mitään hyvityskuponkia, vaan haluan vuotaneen purkin hinnan pois kokonaan laskusta) ja saatiin lopulta uusi lasku, josta oli otettu vuotanut purkki pois sekä jostain syystä kaikki toimituskulut. Noh, eiköhän he siellä tienneet paremmin mitä tekivät, joten pistimme laskun maksuun ja pyysin ilmoittamaan, milloin on maksu tullut. Tuli seuraava viikko ja DHL:tä tuli lasku samasta paketista. Soitin sitten DHL:n toimistolle ja lupasivat selvitellä asiaa ja palata seuraavana päivänä asiaan. Soittoa ei koskaan kuullut, mutta viikkoa paria myöhemmin tuli Aquaristikshopista mailia, että rahat on tullut.

Jatkossa turvaudun kyllä suomalaisiin firmoihin, ihme säätämistä hirveillä kuluilla.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Bucket
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bucket »

aquaristikshop on ihan p*rseestä.

yks kerran tilaus kesti 3kk ennense saapui perille.

ja tämä kerta mä sain viallinen ulkosuodatin ja he kysyivät jos mä voi lähettä se takasin ja sitä me tein. se maksui 42€ postin kautta.. nyt he sanoovat että mä ei voi saada postimaksu takaisin..

mä kirojitin pitkän meilin ja kirjoitti EU:n Kuluttajasuojalain säännöt ja näin poispäin.

ja yllätys.. ei saannut mitään vastautta.

kolmas ja viimeinen kerran kun mä tilaan sieltä mitään.

vitt*tta kovasti
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Kannattaa rähistä sinne, jos ei muuten auta. Minulla toimi homma, kun muutin mailien sävyn ilkeämmäksi, sain vastaukset äkkiä sen jälkeen. Uhkasin lopettaa tilaamisen kokonaan ja kertoa eteenpäinkin, että homma on ihan p*rseestä.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Malys, huomasin saman. Sitten saa palvelua kun rupeaa kirjoittelemaan viimeisen päälle veemäisiä viestejä.
Kilttiin viestiin ei vastattu ollenkaan. Neutraaliin vastattiin viikon päästä ja veemäiseen välittömästi. Lupasin myös julistaa vähintään koko maailmalle miten hanurista kaupan palvelu on ja kaikki. :mrgreen:
Kolli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kolli »

Laitoin tilauksen sisään 4.1. Kahden viikon kuluttua tilaus oli edelleen "in work" -tilassa. Lähetin kohteliaan meilin saksaksi ja kysyin onko tilauksen kanssa joku ongelma.

Vastausta ei tullut, mutta kamat lähti samana iltana Suomea kohti. Kun viikon kuluttua hain kamat postista, selvisi, että kahdesta tilaamastani taustamodulista toinen puuttui. Oli loppunut varastosta kaavakkeen mukaan.

Koska modulit olivat tilauksen tärkein juttu, olisi ollut mukavaa jos a-shop olisi ilmoittanut, että tää puuttuu, odotetaanko vai pannaanko kamat vaan matkaan.

Kokonaan toinen tarina on sitten se, kun rondomatic alkoi jumittaa. Lähetin meiliä a-shoppiin ja kysyin mites takuun kanssa. Vastaus: "oletko muistanut vaihtaa laitteeseen paristot?". Lähetin heille kuvan töpselistä ja muuntajasta, "ongelma ratkaistu, kiitos". Loppujen lopuksi korjasin laitteen itse.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”