Kysyttävää Nominal Actizoo -loisteputkesta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sarkka
Member
Member

Kysyttävää Nominal Actizoo -loisteputkesta

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Ostin ko. loisteputken ja nyt olen ihmeissäni, kun kyseisessä loisteputkessa on sytytin mukana, minkä takia ja onko se pakko vaihtaa, vaikka valaisimen sytytinasiat näyttäisivät olevan reilassa? Kyseessä on Giant-valaisin, jossa on kaksi loisteputkea. Ja jos se sytytin jostain syystä pitää vaihtaa, niin mistähän sellainen mahtaa löytyä ko. valaisimessa?
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

Valmistaja on vaan päättänyt pakata sytkän samaan tuubiin putken kanssa. Joissain lähteissä suositellaan sytytin vaihdettavaksi putken vaihdon yhteydessä. Sytytin löytyy valaisimesta sieltä putken 'alta' 'lampun kiinnikkeiden' vierestä.
-=Rami=-
Member

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Kiitos vastauksesta. Mä sitten vaihdoin sytyttimenkin samaan syssyyn, mutta säästin vanhankin hätävaraksi.
Ei voi muuta sanoa, että kyllä mä suolaisen hinnan tuosta putkesta maksoin. Koitin katsoa eri tavarataloista mm. Olarin ja Omenan Prismasta ja Sittarista, mutta en löytänyt mistään niistä aiemmin suosimaani Philipsin Aquarellea. Tuosta lampusta nyt kovasti sanotaan, että sen pitäisi ehkäistä levän kasvua. Kyllä sietääkin tuohon hintaan, totisesti.
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”