Juurakkojen kiinnitys

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aquar
Starting Member
Starting Member

Juurakkojen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja aquar »

Ostin tänään erikokoisia juurakonpalasia ja haluaisin rakentaa niistä jonkin hienon "rykelmän". Ongelmana on vain, että miten juurakot saisi parhaiten kiinnitettyä toisiinsa. Akvaariokauppiaat Puutorin akvassa ja Akvaariopisteessä suosittelivat molemmat silikoonausta. Toisaalta tässä keskustelussa puhutaan juurakkojen kiinnittämisestä nauloilla/ruuveilla.
Mikä olisi mielestänne paras keino?
Thomas29Hki
Member
Member

Re: Juurakkojen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

aquar kirjoitti:Ostin tänään erikokoisia juurakonpalasia ja haluaisin rakentaa niistä jonkin hienon "rykelmän". Ongelmana on vain, että miten juurakot saisi parhaiten kiinnitettyä toisiinsa. Akvaariokauppiaat Puutorin akvassa ja Akvaariopisteessä suosittelivat molemmat silikoonausta. Toisaalta tässä keskustelussa puhutaan juurakkojen kiinnittämisestä nauloilla/ruuveilla.
Mikä olisi mielestänne paras keino?
Naulat pitäisi olla ruostumatontaterästä tai sitten puutappeja. Nimittäin tavalliset naulat ruostuvat samaten kuin rautalanka. Itse olen kasannut s-kokoisia kantoja päällekkäin. Siinä tosin joutuu hieman käyttämään mielikuvitusta, mutta eivät ole vielä kaatuneet tai hajonneet akvaarioon. Mielestäni ei välttämättä tarvita mitään kiinnitystä toisiinsa, jos löydät sopivat vastakappaleet niin että pysyvät toistensa lomissa pystyssä. Siinä saa olla jo aika iso hauki joka saa kaadettua kannot.
plenty
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Voi kai tuota siimaa käyttää tähänkin tarkoitukseen. Itse tosin olen myös rakentanut kyhäelmäni ilman mitään kiinnityksiä, kun ovat vaan tarpeeksi vettyneitä. Hyvin pysyy paikoillaan,kun kuivalla maalla ensin koekasaa ja eipähän pääse kyllästymään, kun pystyy muotoa tarvittaessa muuttamaan.

Irralliset somisteet on myös helpompi tarvittaessa poistaa akvaariosta, jos vaikka joudut jossain vaiheessa yrittämään kaloja kiinni tms. [;)]
* Huvinsa kullakin! *
kasiko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kasiko »

Itse olen käyttänyt nippusiteitä, sopivasti kun laittaa siihen samaan jaavansammalta, niin nippis häviää aika äkkiä näkyvistä.
Hoc non credo; toga mea iterum surrepta est!
Ei voi olla totta! Togani on taas varastettu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”