Aamuvaaveja!

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Piipukka77
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 18:04, 24.10.2006
Paikkakunta: Luvia

Aamuvaaveja!

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

Aamulla sykähdyttävä näky altaassa,2 pientä platyn poikasta.

En tiedä millon lienee(ja kuka)syntyneet.

Yleensä istun joka aamu altaan edessä hartaasti tutkailen kalojen vointia,annan vähän ruokaa ja juttelen tossun(partis) kanssa kun se hyökkää siihen lasiin kiinni kun näkee mut.

Huomasin melkein heti ne vaavit ja juoksin vinttiin herättään ukkoa et nyt meillä on vaaveja!

Minkä kokosia ne on syntyessään,nyt ovat semmosia 1/2 senttiä pitkiä,ruskuaispussi näkyy vielä.mutta kauniin oransseja ovat!

Saa nähdä säilyykö ne elossa...
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Kirjoplatynen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 08:35, 01.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kirjoplatynen »

Miellä syntyessään ovat äidistä riippuen n. 0,5cm- 1,0cm mittaisia. Tosin omat kalani ovat kirjoplatyja jotka aikuisenakin ovat isompia ja solakampia kuin normiplatyt. Luulen kuitenkin että tuo syntymis koko on samaa luokkaa...

Jos ovat nyt oransseja saattavat aikuisena olla tumman oransseja tai vaalean oransseja, väri saattaa muuttua myös kupariseksi vauvan kasvaessa. Saattaa myös olla että niihin ilmestyy joitakin (esim. mustia) täpliä jotka eivät vielä vastasyntyneillä näy. Tämäkin riippuu siitä onko kummallakaan vanhemmista tai isovanhemmista niitä.

Jos haluat pelata varman päälle ja kasvattaa poikaset aikuisiksi niin kannattaa ostaa poikasallas. Niitä on erilaisia, itse suosin kahden ensimmäisen elinviikon aikana sellaista verkosta tehtyä altaan reunaan kiinnitettävää (saa viidelläkin eurolla). Sen jälkeen siirrän poikaset kasvamaan omaan akvaarioonsa.
Sinun kannattaa myös ostaa poikasruokaa jos päätät laittaa poikaset siihen verkkohäkkiin. Hyviä poikasruokia ovat esim. tetran mini ja baby.
platymamma
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 21:05, 05.10.2006
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja platymamma »

Onnea uudelle äipälle! Odota vaan kohta akvaariosi pursuaa platyja:) ne ovat kivoja kavereita. Aikuisena poikasia saattaa syntyä 40-60 kpl kerralla, joten eikun kasvattamaan jos intoa riittää.

Minulla on täysikasvuisiaa platymammoja noin 8, jokainen tekee 3 viikon välein poikueen, joten voit laskea palleroisten määrän :) Onneksi osa menee parempiin suihin...
Piipukka77
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 18:04, 24.10.2006
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

En ole nähnyt niitä kahta nyt lainkaan muutamaan päivään,luulen että inkkarien suuhun menivät.
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”