Stokkan(Hki) karpit :(

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pekolje
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 18:09, 01.12.2005

Stokkan(Hki) karpit :(

Viesti Kirjoittaja pekolje »

Ovat vähentyneet altaasta,mutta muutamia ressukka siellä vielä ympyrää pyörii,pienessä pyöreässä altaassa,matalassa sameassa vedessä:(. Eikö asialle mahdeta mitään? Itse olen jo aiheesta antanut palautetta. Että näin Stockmannilla, "edellä kävijällä".

Eipä haluta paljoa sieltä lemmikkiosastolta enää mitään hakea,kun kalojen oloihin ei puututa ja muuten myytävätkin kalat ovat leväisissä ja ankeissa altaissa; yleensä ei mitään rekvisiittaa(vain hiekkaa ja vettä), ylikansoitusta kylläkin:(.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Stokkan(Hki) karpit :(

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

pekolje kirjoitti:ankeissa altaissa; yleensä ei mitään rekvisiittaa(vain hiekkaa ja vettä), ylikansoitusta kylläkin:(.
Kerroppa minulle missä akvaarioliikkeessä altaat olisivat sisustettu kaikkien kalojen tarpeiden mukaan ja altaissa ei olisi ylikansoitusta? Missä menee myyntialtaan ylikansoituksen raja?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
pekolje
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 18:09, 01.12.2005

Viesti Kirjoittaja pekolje »

Lähes kaikissa käymissäni liikkeissä asiat ovat kuitenkin paljon paremmin, esim. kasveja,kantoja ja kohtuullisesti kaloja. Ainakin oman ketjumme liikkeissä myös kalojen hyvinvointia ajatellaan. Ketjua en nyt lähde mainitsemaan,ettei mene oman mainostamiseksi. Stokkaa surkeammin en ole kaloja kuitenkaan nähnyt pidettävän:(. ja ne karpit...:(
JeepKimmo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 20:33, 15.03.2006
Akvaarioseurat: http://p1.foorumi.info/koijarit/
Paikkakunta: Vantaa, Tikkurila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JeepKimmo »

Itse olen kanssa kiinnittänyt huomion noihin laihoihin kärsivän näköisiin karppeihin, jotka ovat enemmänkin irvikuva karpista kuin oikean kalan näköisiä.
Oikein säälittää niiden puolesta :(
.: Elämä on :.
Jorma_L
Junior Member
Junior Member
Viestit: 153
Liittynyt: 08:17, 26.06.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsingistä vähän pohjoiseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorma_L »

Vähän alkuperäisen aiheen vierestä mutta olin syksyllä eräässä hotellissa Kiinassa ja siellä oli noin 15 karppia (10-15cm) sisäaltaassa.
Eräänä päivänä allasta siivottiin ja karppeja pidettiin ämpärissä monta tuntia (siis kaikki kalat yhdessä ämpärissä).
Siinä ainakin näki että vedessä oli happi vähissä. Kaikki haukkoivat ilmaa pää ulkona vedestä. Opastin vähän kaveria ja käskin laittamaan vauhtia hommaan ettei tee turhaa työtä. Jos kalat kuolee, niin mihin tarvitaan puhdasta allasta.
jessesa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 536
Liittynyt: 22:33, 04.01.2003
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Jorma_L kirjoitti:Opastin vähän kaveria ja käskin laittamaan vauhtia hommaan ettei tee turhaa työtä. Jos kalat kuolee, niin mihin tarvitaan puhdasta allasta.
Voihan aina hommata uudet kalat?

Siis tuo Stokan tilanne on ollut tuollainen jo pidemmän aikaa, eikö? Itse kun siellä kävin lemmikkiosastolla viimeksi about 2 vuotta sitten niin oli huonossa hoidossa/huono kuntoiseksi menneitä karppeja myös. Ja millaisiin oloihin ne karpit menevät jotka sieltä myydään. Varmasti pääsevät kaikki oikeanlaisiin olosuhteisiin. Tuota karppien myyntiä voisi kyllä rajoittaa lemmikkikaupoissa ihan rutkasti ellei kokonaan. Kultakaloista puhumattakaan. Mutta minkäs teet.
~~Anna~~
Junior Member
Junior Member
Viestit: 72
Liittynyt: 21:56, 17.11.2004
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja ~~Anna~~ »

Itse olen kans käynyt siellä pari kertaa vuodessa ja aina olen kiinnittänyt yhteen karppiin huomiota, ollut siellä monta kertaa..
~Ann
JeepKimmo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 20:33, 15.03.2006
Akvaarioseurat: http://p1.foorumi.info/koijarit/
Paikkakunta: Vantaa, Tikkurila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JeepKimmo »

Laitoin ihan mielenkiinnosta palautetta stockalle, katotaan mitä vastaavat. Tiedottaja, yhteiskuntavastuu, ANNA BJARLAND, titteli oli ainakin "vastuullinen" :mrgreen:
.: Elämä on :.
sttl
Senior Member
Senior Member
Viestit: 556
Liittynyt: 19:12, 28.08.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sttl »

"Laitoin ihan mielenkiinnosta palautetta stockalle, katotaan mitä vastaavat. Tiedottaja, yhteiskuntavastuu, ANNA BJARLAND, titteli oli ainakin "vastuullinen"

tämä on vanha aihe ja tuskin tuokaan hyödyttää. Karpit ovat olleet siellä niin kauan ko muistan,eli olisikohan jostain kun olin 10v. Eli tuskin katoavat ja tuskin ovat edes enään samat karpit kuin silloin. Siellä ne uivat ympyrää ja syövät kolikoita niin kauan kuin kupsahtavat...
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

sttl kirjoitti:"Laitoin ihan mielenkiinnosta palautetta stockalle, katotaan mitä vastaavat. Tiedottaja, yhteiskuntavastuu, ANNA BJARLAND, titteli oli ainakin "vastuullinen"

tämä on vanha aihe ja tuskin tuokaan hyödyttää. Karpit ovat olleet siellä niin kauan ko muistan,eli olisikohan jostain kun olin 10v. Eli tuskin katoavat ja tuskin ovat edes enään samat karpit kuin silloin. Siellä ne uivat ympyrää ja syövät kolikoita niin kauan kuin kupsahtavat...
Aina kannattaa yrittää! Jos tuosta tulee kymmenittäin palautetta, ja nimenomaan negatiivista ja asiallista palautetta, voi olla että karppeja ei enää parin vuoden päästä ole. Kyllä se asiakkaan mielipide vaikuttaa aika paljon.
Kovin moni jupisee kotioloissa, että voi kauhia kun olikin surkean näkösiä kaloja, muttenhän minä kehtaa sinne mitään sanoa. Kun tulisi tarpeeksi usein moitetta samasta asiasta, pitäisi asia ottaa huomioon. Asiakas kuitenkin pitää liikkeen pystyssä.
*laa la laa*
pekolje
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 18:09, 01.12.2005

Viesti Kirjoittaja pekolje »

Totta,aina kantsii yrittää.Kiitos sinulle. Stokkan kaltaisella lafkalla ei oikein olisi varaa moiseen negatiiviseen huomioon elävistä eläimistä ,varsinkaan kun elänten oloihin kiinnitetään jatkuvasti enemmän ja enemmän huomiota.

Nuo eivät siis ole myynnissä vaan ihmisten katseltavaksi:(. Kirjoittakaa pliis edes yksi rivi te muutkin, että "parantakaa karppien olosuhteista tai luopukaa niistä!". Osoite lienee nimi ja stockmann.fi.Kiitos kaikille...
jessesa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 536
Liittynyt: 22:33, 04.01.2003
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Aijaa onko siellä jossain altaassakin karppeja? Itselle tuli heti ensimmäisenä mieleen parin vuoden takainen vierailu kun katselin siellä myynnissä olevia surkeita karppeja. Ihmettelinkin että vieläkö ne samat karpit siellä pienessä myyntialtaassa lilluvat. :mrgreen: Pitäisi sisäistää asiat paremmin.

Kuulostaa huolestuttavalta.
JeepKimmo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 20:33, 15.03.2006
Akvaarioseurat: http://p1.foorumi.info/koijarit/
Paikkakunta: Vantaa, Tikkurila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JeepKimmo »

Kyllähän ainakin jotain sain aikaseks... Alla Stockan vastaus kyselyyni heidän altaan järkevyydestä. Nähtäväks vaan jää, tapahtuukos mitään 8O.

"Hei

Kiitos yhteydenotostanne ja palautteestanne, joka koski Stockmannin Helsingin tavaratalon karppiallasta. Palautteen johdosta rydymme selvittämään tilannetta yhdessä Helsingin Akvaariokeskuksen kanssa. Saatuamme luotettavat mittaustulokset ja alan asiantuntijoiden näkemykset käyttöömme voimme kertoa enemmän mahdollisista toimenpiteistä kalojen elinolojen parantamiseksi.

Ystävällisin terveisin
Anna Bjarland"
.: Elämä on :.
Pirtsakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 531
Liittynyt: 20:52, 22.05.2003
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

Tästäpä olisi hieno kuulla lisää, onko karppien oloissa tapahtunut parannusta?
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Ninotcka
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 17:46, 27.03.2003
Viesti:

Sama tilanne oli jo 10 v. sitten, josko nyt jo 'todempaa'...

Viesti Kirjoittaja Ninotcka »

Moi,

mikähänn lie tilanne nyt. Itse intoilin tismalleen samasta asiasta joskus 10 vuotta sitten kun omat karpit olivat pieniä ja harrastus kovasti pinnalla. Olin aivan pöyristynyt kun tilanne pääsi välillä tosi huonoksi ja iso vanha oranssi karppi (jos joku sen ajan vanha 'vakio-katselija' muistaa) oli tosi huonossa kunnossa, ihosamennusta jne. Silloisen purinan tuloksena karppi oli välillä poissa altaasta ilmeisesti jossain hoidossa, ja tuli vielä takaisin parempana, ja samoin saltaan luokse tuli ne kyltit, joissa kerrotaan lyhyesti karpista lajina ja sitten kiellot "älä kosketa, älä ruoki, älä heitä rahaa..." mutta kun siellä käy, aina ovat pienet tavaratalon vieraat innoissaan pakostakin kesyyntyneitä karppeja lääppimässä pikku käsillään. Lapsien innon ja ihastuksen sinällään ymmärtää, mutta vanhempien pitäisi huolehtia miten lapset voivat käyttäytyä.

Luulisi että imagotekijät ovat niin tärkeitä Suomen hienoimmalle ja arvostetuimmalle tavaratalolle, että ottaisivat tällaiset palautteet tosissaan, ainakin todempana kuin ennen - aikana ennen internetin keskustelupalstoja ja muita tehokkaita jokamiehenjournalismin välineitä.

Kiitos kaikille kalapoliiseille - asioilla kun pitäisi olla väliä, pienilläkin, ja varsinkin elävillä.

/Ninotcka
Olmi-Otus
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 07:21, 06.07.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Olmi-Otus »

Mä en ole nähnyt sitä karppiallasta Stockalla vähään aikaan, joten olisivatkohan poistaneet koko altaan?Ainakaan se ei ole enää samassa paikassa...
_Ansku_
Member
Member
Viestit: 300
Liittynyt: 11:33, 30.06.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: SLN

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Sitä ei taida enää olla, joskus kesällä -06 se vielä oli.
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Olin näkevinäni ihan tänävuonna.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”