Asiantuntevaa porukkaa täällä meidän paikkakunnalla!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

toxic69
Member
Member

Asiantuntevaa porukkaa täällä meidän paikkakunnalla!

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Joo, akvaariota tässä ollaan hommaamassa ja tarvikkeita olen hyvää vauhtia katellut ja hommaillutkin.

Menimpä tuossa rautakauppaan kyselemään puhallushiekkaa ja sitä ei (tietenkään) ollut varastossa. Kun kyselin milloin mahdollisesti olisi tulossa lisää, vastaus oli "öö...emmää tiiä... torstaina". Olin että okei, tulempa sitten kyselemään, kiitos hei niin johan alkoikin ristikuulustelu: paljonko tarttet ja mihin käytät. SIIS MIHIN KÄYTÄN?? Ensimmäisen kysymyksen vielä ymmärrän, mutta kuuluuko kauppiaalle todella mihin hiekkani työnnän?? Jos esimerkiksi vaikkapa akvaarioliikkeeseen menee ostamaan uutta suodatinta, on myyjän tarkat kyselyt akvaariosta täysin tarpeellista. Mutta mihin hiekkani käytän???? Minä vaikka syön ne, jos haluan, se ei kauppiaalle kuulu! Herrajee :?

Eipä aikaakaan kun lampsin apteekkin ostamaan alunaa. Siellähän se vasta kolmannen asteen ristikuulustelu alkoikin! Ilmeisesti aluna vähän "vaarallisempaakin" ainetta, luulisin ainakin kyselyistä päätellen. "Mihin käytät"-kysymyksestä alkoi kaikkien apteekin työntekijöiden yhteinen supinurkka. Korviini kantautui mm. lauseita "käytetäänkö sitä akvaariokasvien desinfiointiin? emmää tiiä... ehkä... no ei kai.. voi sitä ehkä käyttääkin".
Lopulta parin minuutin supattelun jälkeen apteekkarit ilmeisesti päättivät, etten aio myrkyttää alunalla itseäni (tai muita) ja pääsimme asiassa eteenpäin. Vähän alunaa jopa löytyikin takavarastosta, mutta kun kyselin annostelutapaa (jotta olisin osannut ostaa sopivan määrän) niin apteekkari vain sanoi ettei tiedä. Siis ei tiedä..?? Eikö se ole niiden hommaa, tietää paljonko mitäkin saa laittaa mihinkin??? No, sovittiimpa niin että otan itse selvää ja menen myöhemmin sitä ostamaan. VOIKO OLLA TOTTA 8O

Tämän jälkeen vielä menin kangaskauppaan, jonka tapahtumat voitte arvatakin, mutta eipä siitä enempää kun se ei ole akvaarioasia :mrgreen:

No, vaadinko liikaa kauppiailta vai olenko oikeassa...? :)
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Tulipa tästä mieleen kun muutama vuosi sitten menin ostamaan miljoonakala naaraita paikallisesta liikkeestä. Myyjä sanoi ettei ole yhtään. No, minä niitä siinä kuitenkin näin ison parven akvaariossa ja tiedustelin josko ne olisivat myynnissä.
"Ne on kaikki uroksia, ei ole yhtään naarasta" sanoi myyjä.
No hmm, katsoin vielä uudestaan oliko silmäni niin pahasti valehdelleet. Ei, kyllä siinä oli iso parvi naaraita, joskin sinisillä pyrstöillä.
Sanoin sitten myyjälle että kyllähän tuossa on naaraita. Ei, uroksiksi niitä väitti, oli niin kovin värikkäät pyrstöt.
Sitten vielä vähän halveksien toisen asiakkaan kanssa naureskeli meikäläisen tietämykselle. Edelleen väitin niitä (100% naaraita, synnyttävistähän näkee vaikka pikkulapsi sukupuolet) naaraiksi, mutta myyjä oli toista mieltä.
Niinpä minä viimein sitten ilmoitin ottavani noita uroksia kun ei kerran akkoja ollut tarjolla.
Tunsin itseni vähän hölmöksi, vaikka enhän minä siinä käsittääkseni se tietämätön ollut....
Että en ihmettele jos jossain kultakala myydään 50 litraiseen....
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

Melkein uskaltaisin väittää, ettei alumiinikaliumsulfaatin prosenttisuus akvaariokasvien desinfioinnissa yleensä kuulu farmasian koulutusohjelmaan [;)]

Voisiko olla, että hiekkapuhallushiekkaa (tai -ainetta) on mm. useassa raekoossa, ja kauppias halusi varmistaa että tiedät mitä teet ja tiedät mitä haluat. Joissain paikoissa tuota voisi kutsua melkein vaikka asiakaspalveluksikin :roll:

Itse en ainakaan koe mitenkään ikävänä, että apteekit kyselevät ihmelitkujen käyttötarkoitusta, kun itsepintaisesti haluan milloin mitäkin ostaa. Aika helpolla henkilökunnan puhuu pyörryksiin, ja aina olen saanut sitä mitä olen ollut hakemassakin. -Tietävätpä sitten seuraavan akvaristin kohdalla, että mitä aineita voi tässäkin harrastuksessa tarvita. -En kuitenkaan oleta, että apteekkihenkilökunta tietäisi esimerkiksi että paljonko ammoniumpitoisuus täytyy kalattomassa kypsytyksessä olla..
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

No paljonko sen ammoniumpitoisuuden täytyy olla.? [;)]
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Mulle on käynyt alunan kanssa ihan samalla tavalla. Ja kalkkijauhon. Mitä ihmettä ne sillä tiedolla tekee mitä mä meinaan tehdä pussillisella liitujauhoa... Heittelen ohikulkijoiden päälle? Kalkitsen naamani? Hohhoijaa.. :roll:

Ja mielestäni harvinaisen typerää oli kun eilen vedin lahjakkaasti lipat kassajonossa, kun joku perhana oli roudannu sisälle hervottoman kokoisen lumipallon. Kassa kurkisti alas ja kysyi: kaaduitko sinä? Teki mieli vastata että: eeeen, mä tykkään makoilla kaupan lattialla. Siitä saa ihan uutta perspektiiviä elämään. Varsinkin näin talviseen aikaan kun kaikkialla on sulanutta lunta... Mumisin vain omiani ja kiitin vanhempaa herrasmiestä joka minut auttoi pystyyn.

Että sellaista.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Ei hei kannata alkaa väittelemään. Siitä tulee vaan molemmille paha mieli.
Kauppias kun jos ottaa sen kannan että hän on oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä, niin ei varmasti onnistu pään kääntäminen ilman kunnollista todistusaineistoa. Ei auta yhtään, vaikka tietäisit sata ja triljoona kertaa paremmin jostain asiasta.
Samalla periaatteella ostin meidän hienon lyhyteväisen taistelukalakoiraankin, kuin allablaze millisnaaraansa.

Rautakauppias nyt ei varmaan tarkoittanut, että haluaisi oikeasti tietää mihin hiekkasi käytät vaan halusi varmaan arvioida että tilaat oikean määrän hiekkaa kyseisen kohteen hiekkapuhallukseen. Vastaus kysymykseen paljonko ja mihin käytät on oikeasti, että "hiekka ei tule hiekkapuhalluskäyttöön". Sen jälkeen myyjää tuskin kiinnostaa esittää lisäkysymyksiä.

Apteekki onkin sitten hankalampi paikka. Innokkaat farmaseutit ovat sitä mieltä, että asiakas aikoo aina joko murhata itsensä tai jonkun muun...no, laastaria voi ostaa melko vapaasti. Siispä mukaan pitää ottaa mahdollisimman perusteelliset ohjeen kyseisen aineen käytöstä ja annostelusta. Kannattaa myös selittää mahdollisimman yksityiskohtaisesti siitä mihin ainetta käytetään ja miksi sitä käytetään ja mitä tapahtuu sitten jos sitä ei käytä tai jos ainetta annostelee väärin. Näin saadaan farmaseutti vakuuttuneeksi siitä, että et ehkä kuitenkaan ole niin vaarallinen murhaaja kuin ensisilmäyksellä voisi päätellä.
memma
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja memma »

jarvij kirjoitti:No paljonko sen ammoniumpitoisuuden täytyy olla.? [;)]
No olen aina aloittanut 5 mg/l pitoisuudella, ja alentanut sitten siitä nitriitin ja nitraatin näkyessä ettei mene sylttyyn koko systeemi. Jos on nykytietämyksen valossa ihan pielessä, niin lupaan sitten käydä kysymässä apteekin hyllyltä neuvoa [;)]
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Rautakauppias varmaan vain halusi varmistaa, että saat oikeanlaista hiekkaa oikean määrän. Tosin eihän se sille myyjälle kuulu mihin sen hiekan käytät. Noihin kauppoihin kyllä pääsee myyjäksi kuka tahansa ja sitten pitäisikin olla jo alan ammattilainen ja tietää kaikesta kaikki. Aika moni ihminen joka on kaupassa töissä ei alalle sovellu.

On vissiin apteekin henkilökunnasta kiinni tuo kyseleminen. Multa ei kyselty mitään kun kävin ostamassa ammoniakkia. Sanoin siinä heti kättelyssä, että tulee akvaarion typenkierron käynnistämiseen. Myivät sitten 30% ammoniakkia, joka on aika tujua tavaraa.
Viikon päästä kävin sitten uudestaan ja ostin alunaa ja vetyperoksidia. Silloin täti kyllä pyöräytti vähän silmiään mutta ihan kiltisti kyllä möivät kun kerroin mihin niitä tarvitsen.
Onhan nuo aikamoisia myrkkyjä, joten en yhtään ihmettele miksi niistä tentataan, että mihin niitä tarvitaan.
Jospas ne supattelijat olivat joitain opiskelijoita, jotka eivät ole edenneet opinnoissaan tarpeeksi pitkälle. Kuitenkin tuommoinen supattelu on hyvin ärsyttävää ja asiakasta loukkaavaa.
Itse olen tuota alunaa laittanut 1 tl litraan akvaarionlämpöistä vesijohtovettä.
Sandr@
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sandr@ »

Minulle myivät apteekissa ilman ihmeempiä kyselyitä. Tai kysyi täti sen verran tuosta alunasta, että mitä meinaan sillä tehdä, mutta kysymyksen tarkoitus oli selvittää oikea määrä. Olisin vielä ottanut ko. ainetta aika reippaan määrän, täti sitten opasti että en ehkä tarvitse ihan niin paljon.

Mutta noin yleisesti ottaen on aika hauskaa asioida mm. rautakaupassa.

"Tarvitsen..
..0,5 sinkittyä peltiä
..rappausverkkoa sekä siipiruuveja
..lecaharkkoja ja 24mm vesivaneria
..kolme kompostikehikkoa
..jonkinlaista johto- tai kaapelikourua
..läpivientikumeja ja ohutta silikoniletkua
..säkillisen lämmityspellettejä
..hirvensarvisuolaa"
jne.

"Ai mihinkö?
..rottahäkin pohjaksi
..no siihen rottahäkin häkkiosaan tietysti
..akvaarion alustaksi
..kaniaitauksen meinasin rakentaa
..suojaamaan sähköjohdot kanien hampailta
..hiilidioksidilevittimeen
..kanien vessalaatikon kuivikkeiksi
..akvaarion kypsyttämiseen"

Myyjien ilmeet ovat aika 8O tai :roll: .
justiina8
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Oletteko muuten kukaan hommanu apteekista niitä aineita siihen itse-sekoitettavaan lääkkeeseen? Ku olen yrittäny kiertää paikalliset apteekit, eikä missään ole niitä aineita.

Yhdessä paikassa olis sentään ollu sitä formaliinia...
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
Kiiki74
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Sandr@ kirjoitti: Myyjien ilmeet ovat aika 8O tai :roll: .
Minä saan lähinnä tommosia ilmeitä ihmisiltä, jotka eivät tiedä akvaarioharrastuksesta hölkäsen pöläystä. Ja välillä tietenkin tulee joskus innostuttua höpisemään nitraateilla ja nitriiteillä yms. moisilla kemiajutuilla. :mrgreen:
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Sandr@
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sandr@ »

Kiiki74 kirjoitti:Minä saan lähinnä tommosia ilmeitä ihmisiltä, jotka eivät tiedä akvaarioharrastuksesta hölkäsen pöläystä. Ja välillä tietenkin tulee joskus innostuttua höpisemään nitraateilla ja nitriiteillä yms. moisilla kemiajutuilla. :mrgreen:
Jep. Kiva ruveta selostamaan jostain akvan kypsyttämisestä, typpiyhdisteistä yms., kun joku pahaa-aavistamaton kysäisee jotain pientä tuosta uusimmasta altaasta (juurikin kypsymässä) :P

Avo on kans aika hauska, se saa päivittäin kuunnella selostuksia näistä akvaariojutuista. Yrittää sitten toistaa miun puheita uteliaille kavereilleenkin, kun ihmettelevät edelleenkin "tyhjää" allasta. Eihän avo kaikkea muista oikein, kun puolella korvalla kuuntelee. Enkä minä millään malta olla korjailematta 8-) "Ei, kun se oli se nitrAAtti, ei nitriitti..!"

Esittelin tänään äidilleni uutta itse virittämääni hiilarilevitintä.. Jostain syystä ei ollut ihan yhtä innostunut ja kiinnostunut asiasta kuin minä :mrgreen:
Kiiki74
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Sandr@ kirjoitti: Avo on kans aika hauska, se saa päivittäin kuunnella selostuksia näistä akvaariojutuista. Yrittää sitten toistaa miun puheita uteliaille kavereilleenkin, kun ihmettelevät edelleenkin "tyhjää" allasta. Eihän avo kaikkea muista oikein, kun puolella korvalla kuuntelee. Enkä minä millään malta olla korjailematta 8-) "Ei, kun se oli se nitrAAtti, ei nitriitti..!"

Esittelin tänään äidilleni uutta itse virittämääni hiilarilevitintä.. Jostain syystä ei ollut ihan yhtä innostunut ja kiinnostunut asiasta kuin minä :mrgreen:
Purskahdin nauruun täällä. :mrgreen: Aivan samat sävelet! Ja eikä taideta olla ainuita!
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Kiiki74 kirjoitti:
Sandr@ kirjoitti: Myyjien ilmeet ovat aika 8O tai :roll: .
Minä saan lähinnä tommosia ilmeitä ihmisiltä, jotka eivät tiedä akvaarioharrastuksesta hölkäsen pöläystä. Ja välillä tietenkin tulee joskus innostuttua höpisemään nitraateilla ja nitriiteillä yms. moisilla kemiajutuilla. :mrgreen:
Jeah! Meilläkin kaveriraukat saa aina jonkunlaisen pitkäveteisen kemiallisilla höpinöillä (olen myös innokas laborantti) höystetyn luennon. Ja toiset raukat olisivat vain halunneet jotain pientä kysyä akvaarioista. [;)]
Enpä ainakaan minä onnistu levittämään tätä akvaarioharrastuksen innostumista kehenkään, luulevat varmaan tylsäksi ja oudoksi salatieteilyksi koko hommaa. :roll:

Tosin poikaystävä on niin paljon joutunut kuuntelemaan näitä höpinöitä, että vaikka on kuinka yrittänyt suodattaa turhat lätinät, niin on se oppinut paljon kaikkea...ja alkanut puhua, että akvaariothan on kivoja. :D
En mä täällä ketään aivopese...

Niistä kaupan tädeistä ja -sedistä vielä sen varran, että kamalimpia ovat juurikin ne tapaukset, jotka alkavat vängätä jotain omiansa. Joskus kun on sellaistakin sattunut, että myyjä tietää paremmin mitä minä haluan, eikä millään haluaisi myydä minulle pyytämääni tuotetta, vaan jotain ihan muuta. Siinä on sitten kiva naama punaisena selittää, että kun minä nyt ihan tosissaan haluaisin...
Sitä myymisen salatiedettä. [;)]
I'm #1 so why try harder?
justiina8
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Kans kalakaupassa kans ihasteltiin oskareita, että on komeita... niin myyjä tohkeissaan selittään, että kuinka HÄN tilaa näitä kirjavampia, vaikka olevatki kalliimpia.. ku ne tavalliset on niin ei minkään-näkösiä!

Pikkusen huvitti.. ja puheesta ei meinannu tulla loppua!! :mrgreen:
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Hieman menee ohi aiheesta, mutta apteekista kuitenkin.
Olin tulossa polvileikkauksesta tässä muutama vuosi sitten ja pyysin taksia kurvaamaan apteekin pihaan. En tokkuraisena ollut tajunnut pyytää lääkäriltä särkylääkereseptiä ja niinpä päätin ostaa riittävästi Burana capsia sitten samalla reissulla kun täältä korvesta ei sitten apteekkiin viitsi enää vasiten lähteä.

Apteekin täti totesi, että sallittua on myydä vain paketti kerrallaan per asiakas, naurahti sitten ja totesi että "sovitaan niin että toinen paketti on menossa tuolle taksille ja onhan sinulla varmaan kotona muita perheenjäseniä joten saat ne kolme kerralla."

Oikeasti, kuka saa itseltään niillä hengen tai jaksaa edes niin monta tuollaista Burana capsia niellä että pääsee hengestään eroon ? Ja jos onkin niillä tuumannut päivänsä päättää niin kai sitä nyt osaa sitten käydä useammassa apteekissa hakemassa sen yhden sallitun pakkauksen kerralla ja saa sitten monta pakkausta tarpeeseensa.

Meidän lähin rautakauppa on niin fiksuilla myyjillä varustettu että eivät koskaan katso minua pitkään vaikka ostankin tavaroita tietämättä edes niiden oikeita nimiä.

Selitän käsilläni että "tälläistä näin" tarvitsen kun tahdon semmoisen (vimmatusti käsilläni mallaten että mihinkä olen sitä juttua vailla). Aina saan mitä olen vailla ja jos sellaista ei olekkaan, niin ehdottavat sitten vastaavanlaista.
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

No joo, vaan olisitte nähneet sen rautakaupan ukon, siis sen myyjän. Mulle ainakin jäi tosi töykeä kuva siitä, semmonen "ei meillä oo hiekkaa, häivy, no hae torstaina, mihin tarttet". Itse olisin myyjänä kysellyt vähän sievemmin että millaista hiekkaa neiti tarvitsee, ihan hienoa vai vähän suurempaa, ja minkähän verran. En kyllä kysyis että mihin käytät. 8O

Apteekissa tietenkin täytyy kysellä, ettei vahinkoja satu, mutta aivan pöyristyttävää ettei tiedä annostelua! Pussissakin oli varmaan puoli kiloa sitä alunaa jäljellä ja apteekkari mietti ettei mahda riittää mun desinfiointeihin. Huomenna kun menen ja ostan korkeintaan sen 100g niin taitaa akka ihmetellä. Lukivat jo jotain iänikuisen vanhan näköistä "niksikirjaa" jos siellä lukis alunan käyttötarkoituksia. :D Siinä vaiheessa alko jo naurattamaan. Vaan eipä löytynyt niksikirjasta apua.

No, ei kait siinä auta ku kouluttaa rautakauppiaat ja apteekkarit itse, jos kukaan muukaan ei niitä kouluta! :mrgreen:

Joo, tulipa vielä mieleen että samassa rautakaupassa sama myyjä on palvellut muitakin naispuolisia asiakkaita huonosti..

Ystäväni äiti, joka on metsäkonekoululla opettajana, oli menossa ostamaan sieltä koululle moottorisahoja. Myyjä sitten oli sillä tavalla että joo...pitääkö tollekki nyt näitä sahoja esitellä.. Olipa kuitenkin opastanut ystäväni äidin moottorisahojen luo ja alkanut esittelemään: "No meillä on tämmöisiä punaisia, sit on tämmöisiä kivoja sinisiä moottorisahoja..."
Ystäväni äiti oli vähän aikaa katsonut tyhmänä, sitten alkanut kyselemään oikeilla nimillä eri moottorisahojen tehoista ym. :D

Toivottavasti kauppias tuntenu itsensä maailman idiooteimmaksi myyjäksi, heh! :mrgreen:
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
kiekkoilija
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

Joo kyllä se rautakaupan setä minuakin katteli kieroon, kun kysyin että -mitkäs naulat on galvanoimattomia kun haluaisin nauat galvanoimattomina.
Palvelualtis ystävällinen myyjä kysyi sitten semmoiseen sävyyn että minkäs kokoisia nauloja se pikku-rouvan mies on pyytänyt tuomaan. Minä siihen vastasin että ei väliä anna halvimpia.
Myyjä ????? täytyyhän käyttötarkoituksen mukaiset naulat valita hinnasta viis. Kysyinkin sitten että no minkäs kokoisia herra myyjä suosittelee akvaariokasvien juurille upotettavaksi rautalannoitus tarkoituksiin?

Myyjä kaverit ainakin sai hyvät naurut...kuten muuten myös minäkin. :mrgreen:
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Teiltä taitaa puuttua katu-uskottavuutta... 8-)
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Se tuo Burana kuuluu niihin lääkkeisiin joita syödään sekaisin kaiken muun p....n kanssa. Itekkin olen törmännyt tuohon samaan kun piti koulun lääkekaappiin ostaa 3 pakettia Buranaa...nimet paperiin ja sillein!

Nuo alunan ostot sekä liitujauho kilpikonnille yms kasvivärjäyskemikalit herättää aina apteekeissa hienoisen häslingin...Että kun kesäisin ostan eetteriä ( listiäkseni perhosia tms öttiäisiä kokoelmiin)..sepä vasta tiukkaa puuhaa onkin.

Aikanaan ostin lipeää kasvivärjäystä varten ja piti poliisilta hakea ostolupa apteekkiin! Nimet paperiin ja sillein! Sitten löysin rautakaupasta "viemärin aukaisijaa", joka oli 99 %:sta lipeää eli natriumhydroksidia...ja kilon purkin sai rautakaupasta samalla hinnalla kuin 100 grammaa apteekista...

Onhan näitä... :mrgreen:
Viola & eläintarhantynkä
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Aiheesta tosi paljon ohi, mutta oikeasti itseä ainakin sieppaa miesmyyjien suhtautuminen naispuoliseen asiakkaaseen esim. juuri edellä mainitussa rautakaupassa saatikka sitten autoliikkeissä [}:)]

AAAARGH!

Muistan kun tuossa 2003 kesällä kiertelin autokauppoja tarkoituksenani hankkia farmari tai pieni maasturi, uusi tai alle 50 000 ajettu. Useammassa kuin yhdessä liikkeessä esittely aloitettiin jostain n. 200 000km mittarissa olevista autoista *huokaus*, tai tyylin golfista "tästä saa näppärästi pikkufarkun"... *plääh*
Litannia jonka myyjälle pälätin aina ensimmäiseksi meni suurinpiirtein näin:
-nimeni
-farkku tai pieni maasturi-> kerroin myös käyttötarpeen
-uusi tai alle 50 000km
- ei missään nimessä Opel, Saab, Skoda, Citroen, Mersu, BMW merkkisiä

Pohjanoteeraus kumminkin oli kun menin erääseen autoliikkeeseen, esittelin itseni ja kerroin millaista autoa olen etsimässä niin alettiin esittelemään Hiacea!! Pakettiautoa! Josta sitten siirryttiin pienehkön kommentointini jälkeen tutkailemaan myyjän johdattamana ja suuren suuria ylistyspuheita kuunnellen Opel Omegan luo. Hetken aikaa annoin myyjä pälättää enen kuin kysyin oliko hän kuunnellut minua lainkaan ja totesin myös että vaikka hiukseni ovat vaaleat, niin en ole aivoton kana. Kolmanneksi kysyin muistiko hän nimeni jolla esittelin itseni ja tiesikö hän minkä nimiseltä henkilöltä tuo hänen minulle kauppaamansa omega oli liikkeeseen vähän aikaa sitten tullut..? Tiesihän äijä sen, oikein näki kun aivoissa alkoi raksuttaa että hetki sama sukunimi, hmmm....
Koitti sitten myydä minulle isäni entistä autoa joka oli kaikkea muuta kuin farmari ja alle 50 000ajettu :mrgreen: .
kiekkoilija
Member
Member

No, crisse uskallanko veikata että herra ei kauppoja saanut kanssasia aikaiseksi :)
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kiekkoilija, ei saanut, ei :mrgreen: .
Tosin ei moni muukaan, todella nuivan suhtautumisensa takia naisasiakaaseen yksinään autokaupoilla. Ja ihan samat ongelmat oli 2005 kesällä kun lähdin taas vaihtamaan autoa, suhteellisen railakkaan kilometrien kertymisen takia.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

toxic69 kirjoitti:Apteekissa tietenkin täytyy kysellä, ettei vahinkoja satu, mutta aivan pöyristyttävää ettei tiedä annostelua!

[klip]

Lukivat jo jotain iänikuisen vanhan näköistä "niksikirjaa" jos siellä lukis alunan käyttötarkoituksia.
Mitenköhän kummassa apteekkari voisi tietää että millaisella annostuksella eläviä kasveja voi desinfioida jottei annostus ole liian vahva muttei liian heikkokaan, ts. tehoton? Jos tälläisiä asioita opetetaan farmasian opiskelijoille niin syön hattuni :mrgreen: . Muutenkin, ei niitä lääkkeitäkään osaa ulkoa edes lääkärit, niillä on Pharmaca Fennica.

Itse olen saanut Kotkassa sekä Kouvolassa hyvää palvelua K-Raudoissa. On kyselty käyttötarkoituksia ja ihmitelty sitä että miten kaikkea voikin tehdä itse. Usein ihmettelyt ovat olleet kovin positiivisia ja välillä melkein yltiökehuvia [:I] . Aina on tavarat kannettu autoon asti (vaikka miten sanon että kyllä minä pärjään ja osaan itsekkin) ja autettu etsimään vaikka mitä omituisuuksia hullulle akvaristille :mrgreen: . Hatunnosto K-Raudan mainioille asiakaspalvelioille, etenkin Kouvolan liikkeen eräälle mahtavan mukavalle nuorelle naiselle!
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
kiekkoilija
Member
Member

Niin tottahan tuo on että on niin myyjästä kiinni miten suhteutuu, mutta jotenkin vain tuonne rautakauppoihin ja autokauppoihin valikoituu monet sellaiset pöntöt. Toki hyviä myyjiäkin varmasti on ...ei vaan monesti törmää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”