Menimpä tuossa rautakauppaan kyselemään puhallushiekkaa ja sitä ei (tietenkään) ollut varastossa. Kun kyselin milloin mahdollisesti olisi tulossa lisää, vastaus oli "öö...emmää tiiä... torstaina". Olin että okei, tulempa sitten kyselemään, kiitos hei niin johan alkoikin ristikuulustelu: paljonko tarttet ja mihin käytät. SIIS MIHIN KÄYTÄN?? Ensimmäisen kysymyksen vielä ymmärrän, mutta kuuluuko kauppiaalle todella mihin hiekkani työnnän?? Jos esimerkiksi vaikkapa akvaarioliikkeeseen menee ostamaan uutta suodatinta, on myyjän tarkat kyselyt akvaariosta täysin tarpeellista. Mutta mihin hiekkani käytän???? Minä vaikka syön ne, jos haluan, se ei kauppiaalle kuulu! Herrajee
Eipä aikaakaan kun lampsin apteekkin ostamaan alunaa. Siellähän se vasta kolmannen asteen ristikuulustelu alkoikin! Ilmeisesti aluna vähän "vaarallisempaakin" ainetta, luulisin ainakin kyselyistä päätellen. "Mihin käytät"-kysymyksestä alkoi kaikkien apteekin työntekijöiden yhteinen supinurkka. Korviini kantautui mm. lauseita "käytetäänkö sitä akvaariokasvien desinfiointiin? emmää tiiä... ehkä... no ei kai.. voi sitä ehkä käyttääkin".
Lopulta parin minuutin supattelun jälkeen apteekkarit ilmeisesti päättivät, etten aio myrkyttää alunalla itseäni (tai muita) ja pääsimme asiassa eteenpäin. Vähän alunaa jopa löytyikin takavarastosta, mutta kun kyselin annostelutapaa (jotta olisin osannut ostaa sopivan määrän) niin apteekkari vain sanoi ettei tiedä. Siis ei tiedä..?? Eikö se ole niiden hommaa, tietää paljonko mitäkin saa laittaa mihinkin??? No, sovittiimpa niin että otan itse selvää ja menen myöhemmin sitä ostamaan. VOIKO OLLA TOTTA
Tämän jälkeen vielä menin kangaskauppaan, jonka tapahtumat voitte arvatakin, mutta eipä siitä enempää kun se ei ole akvaarioasia
No, vaadinko liikaa kauppiailta vai olenko oikeassa...?