Milloin miljoonakala puhkeaa väreihin?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nöpö
Junior Member
Junior Member

Milloin miljoonakala puhkeaa väreihin?

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

Missä vaiheessa miljoonakalan poikasista alkaa erottaa niiden tulevat värit, ja kauanko vie, että ne ovat täysikasvuisia?

Meidän ensimmäiset poikaset ovat syntyneet jo kuukausi sitten, ja ovat vieläkin harmaita.
Nyt mulla on alkanut epäilyttää, että jäävätköhän ne kokonaan värittömiksi :) Malttamattomuus pakkaa iskemään, kun haluais jo tietää millaisia väriyhdistelmiä tuolta vielä tupsahtaa. :mrgreen:

Platyn poikaset ovat ottaneet paljon nopeamman kasvuspurtin, ja ovat huomattavasti miljoonakaloja suurempia viipottajia.
nikkeli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nikkeli »

Kyllä niiden värien siinä ensimmäisen kuun aikana pitäisi alkaa näkyä. Ensin tulee kuitenkin tumman eri sävyt näkyviin ja sen jälkeen vasta nämä "oikeat" värit. Nyt en todellakaan muista tarkkaan. Pidin kyllä ensimmäisistä miljoonakalan poikasista tarkkaa kirjaa jotta sieltä vihkosestani näkisin. Pitää tarkistaa kun löydän vihon.
Nöpö
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

Ahaa... no sitten mulla on tuolla altaassa 12 harmaata miljoonakalaa! No kyllä mulla vielä uskoa on, että niihin jotain muutakin väriä ilmestyy joku kaunis päivä :mrgreen:

Tosiaan, toisiin on tullut jo enemmän tummia sävyjä. Toiset ovat melkein puoliksi tummia. Tuntuu noiden platypoikasten rinnalla, että nuo millikset ovat jämähtäneet tyystin kitukasvuisiksi. *jää odottelemaan kasvunihmettä*
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Milloin miljoonakala puhkeaa väreihin?

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Nostan vanhaa ketjua ylöspäin ja lisään kysymykseni vähän samasta aiheesta. Meillä tosin tumma väri oli poikasen pyrstössä jo syntyessä. Taitaa tulla äitinsä väreihin, se kun on musta/sininen.
Mutta tuosta sukupuolen tunnistamisesta olisin malttamattomana kysellyn, eli milloin sen aikaisintaan sieltä erottaa?
Kamu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Milloin miljoonakala puhkeaa väreihin?

Viesti Kirjoittaja Kamu »

Kyllä värien tulo ottaa aikansa :) Ensin tulee värit pyrstöön ja sitten kehoon. Naaraat ovat yleensä harmaita tai mustia ruumiinväriltään. Itsellä on yksi koiras satasessa minkä olen kasvattanut. Vuodenvaihteella ne syntyivät ja värien tulo loppui tuossa toukokuussa :D
100l pönttö ja 2 rakasta jämptiä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”