Altaan rakennus neuvoja
Valvoja: Moderaattorit
-
sannakatja
- Junior Member

Altaan rakennus neuvoja
Eli meillä on lasivitriini, 125*60*60* ja ajattelimme tehdä siitä akvaarion, jos onnistuu
. Ympäriinsä menee lasit ja ylhäällä keskellä on metallinen poikkipuu. Siis kunnon kehikko ja metallilistat ja ym. Mutta entäpä lasit? Nyt siinä on n.4mm lasit. Voiko päälle tehdä tuplalasit vai olisko parempi ottaa pois ja laittaa kerralla joku 12mm lasi? Jos joku vois antaa pieniä tipsejä miten kannattais edetä... Isäntä tykkää rakennalla eikä vähästä sormi mene suuhun
.
Epäilen yritystä turhaksi. Lasivitriinin jalusta ei kestä sitä vesimassaa ja painoa mitä siitä tulee.
Ja ne 4mm lasit ainakin pois ja sitten ne 12mm tilalle.
Mutta suosittelen altaan ostoa akvaario liikeestä ja isäntä voisi sitten vaikka verhoilla alumiiniputkijalustan.
Mitähän vakuutusyhtiö sanoo jos lasivitriini aiheuttaa olohuoneeseen puolenmetrin aallon?
Ja ne 4mm lasit ainakin pois ja sitten ne 12mm tilalle.
Mutta suosittelen altaan ostoa akvaario liikeestä ja isäntä voisi sitten vaikka verhoilla alumiiniputkijalustan.
Mitähän vakuutusyhtiö sanoo jos lasivitriini aiheuttaa olohuoneeseen puolenmetrin aallon?
-
sannakatja
- Junior Member

Tuossa ei ole minkäänlaista jalustaa, sekin itse tehtävä. Ja meillä on ennestään 4 allasta joten vakuutukset on kyllä kunnossa!! Ei aina huvittais päästä helpolla ja ostaa valmista
. Me ollaan varmaan erilainen perhe, kun ollaan totuttu tekemään aika paljon itse ja se on vielä meistä hauskaa
. Ja nyt en tarkoita mitään kirjahyllyn lasivitriiniä vaan sellaisia mitä esim. näkee huoltsikoilla, esim. missä säilytetään sämpylät ym. Kuva olis varmaan hyvä..
-
aquamarina
- Advanced Member

No se muuttaa asiaa jos ei jalustaa ja kehikko muuten kuin akvaariossa .sannakatja kirjoitti:Tuossa ei ole minkäänlaista jalustaa, sekin itse tehtävä. Ja meillä on ennestään 4 allasta joten vakuutukset on kyllä kunnossa!! Ei aina huvittais päästä helpolla ja ostaa valmista. Me ollaan varmaan erilainen perhe, kun ollaan totuttu tekemään aika paljon itse ja se on vielä meistä hauskaa
. Ja nyt en tarkoita mitään kirjahyllyn lasivitriiniä vaan sellaisia mitä esim. näkee huoltsikoilla, esim. missä säilytetään sämpylät ym. Kuva olis varmaan hyvä..
Niin ei muuta kuin vanhat lasit pois ja 12mm tilalle voisi käyttää 8mm jos olisi vain 50cm korkea mutta kun 60cm niin aina 12mm ja pohjalle aina se 12mm.
Mukavaa ja viihtyisää rakentelua.
-
sannakatja
- Junior Member

-
aquamarina
- Advanced Member

En kyllä millään pahalla käyttänyt "viritys" sanaa. Huomasin vain, jälleen kerran, kun silikoneja vaihettiin, että se oli melkoista viritystä ja säätämistä. Ja aina kun itse alan jotain tekeen, niin kyllä siinä ainakin hermoja saa viritellä, ettei jätä urakkaa kesken. Että siinä mielessä itse tehden voi käyttää sanaa viritys, muuten kyllä olen sitä mieltä että, itse tehty on monesti parempikin kuin kaupasta haettu, myös akvaarioissa.
Miksei pohjalle voisi laittaa tuplalaseja, onhan ainakin varmistettu pohjan kestävyys. Kait sitten saa kuvia tms. sillä mielenkiinto, ainakin minulla, nousee ? Ja minkä kokoinen allas siitä tulee ?
Miksei pohjalle voisi laittaa tuplalaseja, onhan ainakin varmistettu pohjan kestävyys. Kait sitten saa kuvia tms. sillä mielenkiinto, ainakin minulla, nousee ? Ja minkä kokoinen allas siitä tulee ?
-
sannakatja
- Junior Member

-
sannakatja
- Junior Member