Hei!
Saan tässä pian sukulaisilta akvaarion,joka on n.50-60 litraa.
Se on mun eka akvaario,ja siinä on mukana kakki nää suodattimet ja muut jutut.
Mutta en tiiä mitä kaloja sinne vois laittaa.
Siinä akvaariossa tulee mukana monni.
Haluaisin ainakin taistelukalan sinne.Olisikohan mahdollista?
Voisiko joku kertoa mitä kaloja sinne voisi laittaa
Etusijalla siis ainakin toi taistelukala.:)
Kiitos kaikille etukäteen! :)
Vastatkaa?:/
Kaloja 50-60 litraiseen akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
Kaloja 50-60 litraiseen akvaarioon?
Akvaariot on ihania!<3
Jos taiston haluat, niin sille kelpaa kaikenlainen pehmeässä ja hieman happamessa viihtyvä seura, elikkäs tetrat ja rasborat ainaskin.
Rasborat on kivoja pieniä elikoita
Esim. kääpiörasbora tai hehkurasbora. Tuon kokoiseen akvaarioon myös kivoja voisi olla ruso- tai hohtokiilakyljet. Kannattaa googlata vähän kuvia niistä, niin voisit nähdä joitain mieluisia
Monnisi on luultavasti vähän pienesswä purkissa, jos se on partamonni (niitä yleisimpiä), joten siitä kannattaa luopua. Jos haluat pohjalle jotain vilistämää, niin piikkisilmät ja pikku- ja kääpiömonniset on hyvä vaihtoehto.
Rasborat on kivoja pieniä elikoita
Monnisi on luultavasti vähän pienesswä purkissa, jos se on partamonni (niitä yleisimpiä), joten siitä kannattaa luopua. Jos haluat pohjalle jotain vilistämää, niin piikkisilmät ja pikku- ja kääpiömonniset on hyvä vaihtoehto.
Kiitti vastauksesta mollylady! :)
Olen hieman jo katsonut että pieni neontetraparvi ja taistelukala vois vaikka sopiakkin samaan akvaarioon.
Rasboroista en ole kuullutkaan.
----------------
Katsoin hieman kiilakylki-rasboroita.
Mitä mieltä olette,jos laittaisin sellaisen akvaarion jossa on neontetroja,kiilakylkiä,joku monni ja taistelukala? :)
Olen hieman jo katsonut että pieni neontetraparvi ja taistelukala vois vaikka sopiakkin samaan akvaarioon.
----------------
Katsoin hieman kiilakylki-rasboroita.
Mitä mieltä olette,jos laittaisin sellaisen akvaarion jossa on neontetroja,kiilakylkiä,joku monni ja taistelukala? :)
Akvaariot on ihania!<3
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Paitsi että tavalliset neontetrat ei sovi taiston kanssa johtuen lämpötilavaatimus eroista. Taistelukalan kanssa voisi kyllä ajatella laittavansa nippanappa sinineontetroja. Kardinaalitetra menee oikein hyvin taistelukalan kanssa, on todella samannäköinen kuin neontetra aavistuksen isompi vain. Tuon kokoiseen altaaseen suosittelisin ottamaan vain yhden lajin parvikaloja keski/pintaveteen (parven minimi 6, joillain lajeilla 10) ettei näytä sekavalta.Pinkkiiii kirjoitti:Kiitti vastauksesta mollylady!
Kalastoehdotus:
Taistelukalakoiras
10-16 kardinaalitetraa TAI rusokiilakylkeä
pohjalle 10-20kappaletta kääpiömonnisia
2-4nuolimonnia
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)