En tiedä onko oikea paikka aiheelle, mutta tänne tämä nyt tuli.
Eli akvaario on 240litranen(120*45)
Kalastona sielä on:
3 avainkirjoahventa
6 kirsikkatetraa
6-9 keltabarbia
2 leväbarbia
1 taisto
1 partamonni
1 ?monni(n. 12-15cm)
1 joku ihme käärmekala??
Sitten muutama erittäin vanha neon- ja rubiinitetra, joita ei ole saatu kiinni silloin kun ne on vaihtanut kotia...
Ja partamonni ja leväbarbit on tosi vanhoja(joku 6-7v) ja ei varmaan elä enää kauaa.
Lämpö: 26C
Ph:laitan heti kun mittaan sen (illalla)
Gh: 5
Mitä itse olen lukenut kaikki kalat pitäisi sopia yhteen, mutta onkohan näin? Mitä pohjakaloja voisin ottaa tuohon vielä? Joitain monnisia olin ajatellut...?
Mitä pohjakaloja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Mies
Leväbarbit ja käärmekala ainakin pois. Monnista kannattaa ottaa selvää, että mikä se on. Jos se vaikka sattuu olemaan joku isopurje/tummaleväpleko.
Lisäksi keltabarbit vaihtaisin muutamaan kirsikkatetraan.
Tetrapavien jämät voit varmasti lahjoittaa pois.
Sitten pohjalle saattaisi sopia pieni monnisparvi.
Lisäksi keltabarbit vaihtaisin muutamaan kirsikkatetraan.
Tetrapavien jämät voit varmasti lahjoittaa pois.
Sitten pohjalle saattaisi sopia pieni monnisparvi.
-
- Starting Member
http://kapsi.fi/~skare/akvaario/helmipartamonni.html
tulikohan toi? Eli tuolta se siis näyttää...suurempi se kyllä on kuin 10 cm, mutta kumminkin...
En kyllä enää lähe noita leväbarbeja lahjottamaankaan niin vanhoja ne on
Voiko olla tuossa sen ajan kun elävät vai pitääkö 'poistaa'?. Yksi pieni tyhmä kysymys
Miksi keltabarbit(suosikkejani)pois?
Ja se pH on 7.
tulikohan toi? Eli tuolta se siis näyttää...suurempi se kyllä on kuin 10 cm, mutta kumminkin...
En kyllä enää lähe noita leväbarbeja lahjottamaankaan niin vanhoja ne on

Levikset ja partis saattavat hyvinkin elää vielä monia vuosia, partis varsinkin elää suht helposti yli 10-vuotiaaksi. Keltabarbeille allas saattaa olla vähän niukka, ja leviksille se on sitä varsinkin. Keltsut saattavat myös omalta osaltaan vähän rajoittaa pohjakalastoa, ovat aika ronskeja otteissaan niin kuin olet varmaan huomannut
Muistan joskus muksuna, kun keltsut luulivat altaaseen kotiutettuja albiinomonnisia ruuaksi, vähältä piti ettei niistä joku reppana ehtinyt päästä hengestään.

-
- Starting Member
Okei, kiitos olen tyytyväinen vastaukseen
. Laitoin nuo keltsut myyntiin ja lahjotan nuo levikset. Tosiaan nyt kun on noita muita aiheita lukenut niin joka paikassa suositellaan leviksiä suuriin akvoihin...Suurimmassaa osassa netti sivuja on min. rajana 100litraa eikä akvaariokaupan myyjätkään kerro...:S Noniin eli nyt lisää kirsikoita ja niitä monnisia. Mitkä sopisi tuohon? Helmimonnisia? Ne ois aika kivoja