500l - suodatus ja valaistus

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Emmuh
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

500l - suodatus ja valaistus

Viesti Kirjoittaja Emmuh »

Olen jo jonkin aikaa himoinnut itselleni n. 500 litraista ja jonkin ajan kuluttua olisi ehkä mahdollista saadakin sellainen. Mutta kun olen suodattimien ym. hintoja lueskellut, niin huh huh.. ja kun laadukasta kuitenkin haluaisin :? Ja kiekoista olen haaveillut, joten tulisi olla hyvä suodatus.

Kävisikö siis mattosuodatin tällaiseen akvaarioon? Ja jos, niin mikähän pumppu olisi sopiva? Yksi-kaksi Eheim Compactia? Minkälainen matto? Karkea, keskikarkea vai hieno?

Entä sitten valaistus, kuinka monta ja minkä wattisia loisteputkia? Syvyys tulisi olemaan 50-60cm.

Kiitos niille, jotka jaksavat auttaa. :)
:: 360l ::
Teuski
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Pistetään tähän samaan:

Samoilla mitoilla olis akvaario ja suunnitelmissa valaistukseksi 2x58W loisteputket ja suodatukseen Eheim Classic 2217 ja sisäsuodattimeksi joku isompi aquaball.

Onko riittävää etelä-amerikkalaiselle seura-akvaariolle?
cube122
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cube122 »

Täällä on 550 kiekoilla, suodatuksena on 2215,2217 ja 2026 eli kolme ulko pönttöä. Suosittelen vähintään kahta ettei arvot kovin pahasti heittele kun niitä vuorotellen puhdistelee.

Valaistuksena on 3* Osram floraset 80W, Mielestäni riittää mainiosti.

Piti vielä sanoa, että letku sotkultakin välttyy kun yhdistelee nuo "rinnakkain"
Uutta matoa koukkuun...
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Minulla on mattosuodatin 550 litraisessa. Takaseinälle tai takanurkkaan päätymaton kokoinen mattosuodatin ja siihen eheim compact 1000 (tai vastaava) ja se on siinä.

Käy toki myös pari: http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/sisasuod.php
ja niihin eheim compact 600.
Ei maksa paljon ja biologista tehoa riittää. [;)] Mekaaniseksi karkea ja biologiseksi keskikarkea matto.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Minä valitsin MAXIMAL-ilmapumpulla toimivan hehtaaribiohidasvirtaussuodattimen! HIeno peli, oikein teknisen näköinen hökötys suodatintorneineen tuolla altaassa! Toimiiko? No liian varhaista sanoa... Mutta ainakin se on HIENOMMAN NÄKÖNEN kun mattosuodatin!

www.maximal.de - joku voisi käydä katsoon jos tuota sassanmaan kieltä ossoopi...
Minä juon nyt kahvia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”