"Jäkälää" sika top seal akvaariotaustaan

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vastarannan kiiski
Starting Member
Starting Member

"Jäkälää" sika top seal akvaariotaustaan

Viesti Kirjoittaja vastarannan kiiski »

Olen tekemässä taustaa 180l akvaarioon. Olen käynyt kuvaamassa malliksi mökin lähellä olevaa lohkeillutta luonnon kalliojyrkännettä. Haluaisin käyttää luonnonmallin värejä taustassa - toisin sanoen saada aikaiseksi jäkälän ja sammalen laikuttaman harmaan kallion. Uulatuotteen kolmesta valkoisesta pigmentistä yksikään ei käy nettisivujen mukaan semetille tai kalkille. Onko Sika top seal 107 luokiteltava sementtituotteeksi vai ennemminkin muovimaiseksi tuotteeksi? Onko kukaan kokeillut vaaleita sävyjä taustanteossa tai huomannut jonkun pigmentin olevan laadutaan sopimaton käytettäväksi sika top sealin kanssa. Olisin kovasti kiinnostunut kokemuksistanne.
Fisumamma
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Nyt en yhtään ymmärrä mistä voi olla kyse, voisitko laittaa linkin ko. sivulle tai lainata tekstiä. Onhan esim Uulan oman kalkkimaalin perusväri juuri valkoinen.
vastarannan kiiski
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja vastarannan kiiski »

Tässä on linkki Uulatuotteen nettisivuille ja taulukko eri pigmenttien soveltuvuudesta eri materiaaleille.

http://www.uula.fi/suomeksi/pigmentit.html

Soitin myös Uulatuotteelle, mutta Sika top seal on heille tuntematon materiaali, joten eivät osanneet sanoa mitään tarkempaa pigmenttien soveltuvuudesta.
Fisumamma
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Entäpä jos lähtisi selvittämään asiaa toisesta päästä eli kysyisi Uulasta miksi pigmentit ei sementin kanssa sovi. En tiedä auttaako mitään mutta muuta minä en ikävä kyllä keksi. Olen vain yllättynyt noista rajoituksista, joku selityshän niihin varmasti on.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Jos tuo tausta tulee akvaarion sisään, niin siinä ei kannata edes yrittää vaaleampia sävyjä.

Kas kun tausta levääntyy ja tummuu vedessä takuuvarmasti. Myöskään pinnan alla ei luonnossa esiinny jäkälää.

Mikäli tausta tulee vedenpinnan yläpuolelle, niin löytyy valkeita laasteja. Sune esimerkiksi käyttää niitä terraarioiden materiaalina. [;)]
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”