Suodattimen kiinnitys
Valvoja: Moderaattorit
Suodattimen kiinnitys
Olenkohan ihan tyhmä, mutta ostin ensimmäisen akvaarioni ja siinä on Fluval 4 suodatin, minne ja miten se kiinnitetään? En uskalla sitä laittaa veteen ollenkaan kun en yhtään tiedä miten se tulee. Viitsisikö joku neuvoa kun en netistäkään löydä ohjetta.
Voisiko sitä ajatella laittaa vaan pärisemään sinne akvaarioon veden alle alkuun ilman et se ois imukupeilla kiinni. Laittaa kalat sinne ja sitten alkaa katselemaan niitä varaosia/ mahdollisia imukuppeja siihen ?
-----------------
löysin tällaisen ilmoituksen huuto netistä (suljettu kohde jo)... Vain kuukauden verran käytössä ollut, uudenveroinen Fluval 4 Plus -sisäsuodatin. Suodattaa 1000 litraa vettä tunnissa (teho 10 W), akvaarion suosituskoko max. 215 litraa. Suodattimessa on vielä lähes vuosi takuuta jäljellä (ostettu 14.6.05, 2 v takuu). Laitteen mukaan tulee imukuppi-kiinnitysteline, alkuperäiset suodatinpanokset, ohjeet mm. suomeksi ja takuutodistus. Ovh noin 85 eur.
Eli laitteeseen on saatavissa ilmeisesti jonkinlainen imukuppi-kiinnitysteline.
-----------------
löysin tällaisen ilmoituksen huuto netistä (suljettu kohde jo)... Vain kuukauden verran käytössä ollut, uudenveroinen Fluval 4 Plus -sisäsuodatin. Suodattaa 1000 litraa vettä tunnissa (teho 10 W), akvaarion suosituskoko max. 215 litraa. Suodattimessa on vielä lähes vuosi takuuta jäljellä (ostettu 14.6.05, 2 v takuu). Laitteen mukaan tulee imukuppi-kiinnitysteline, alkuperäiset suodatinpanokset, ohjeet mm. suomeksi ja takuutodistus. Ovh noin 85 eur.
Eli laitteeseen on saatavissa ilmeisesti jonkinlainen imukuppi-kiinnitysteline.
Fluvalin plus suodattimet ovat tuttuja täällä, ja niihin todella kuuluu pieni muovinen lätkä/ teline, joka tulee imukupeilla kiinni lasiin, ja siihen sitten kiinnitetään se itse suodatin. Fluvalin osia olen nähnyt myytävän joskus akvaarioliikkeissä, joten sieltä kyselemällä varmaankin selviää enemmän.
Mitä suodattimen käyttöön ilman imukuppikiinnitystä tulee, niin hetken pidin itse fluvalin plus 3 suodatinta siten, että nostin sen pohjasta irti ( kiven päälle) ja tuin sen varsin kömpelöllä virityksellä ( kiviä ja kantoja
) pystyasentoon. Kovalla virtauksella se tosin tempoi itsensä vapaaksi kivikahleistaan ja pyörähti muutaman kerran vaarallisen näköisesti altaassa. Mitä suodattimen johtoon tulee, niin vesisuojattuahan se on, ja ainakin itsellä suodattimet ovat altaissa niin paljon vedenpinnan alapuolella, että sähköjohtoa on veden alla sellaiset vajaa 5 cm. Hyvin pelittää. 
Mitä suodattimen käyttöön ilman imukuppikiinnitystä tulee, niin hetken pidin itse fluvalin plus 3 suodatinta siten, että nostin sen pohjasta irti ( kiven päälle) ja tuin sen varsin kömpelöllä virityksellä ( kiviä ja kantoja
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-