Mikä parvi sopisi?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mikko78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 07:36, 15.05.2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Mikä parvi sopisi?

Viesti Kirjoittaja mikko78 »

Olen juuri perustanut kiekko/Pleko altaan 160 * 60 * 60 eli 576l. Kalasto tulee koostumaan seuraavista: Mango, Safiiri, Kultajuova, Appelsiini ja Krokotiiliplekot sekä n.6-8 kiekkoa, mutta joku näyttävä/hyödyllinen parvikala olisi haussa vielä noiden rinnalle. Täytyisi sopia tuohon lämpötilaan ja vähän enemmän voisi kokoakin tulla ettei ihan sintiksi jää.
Leväbarbit kiinnostais mutta olisiko parempia ajatuksia?
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Mites kunnollinen parvi kardinaalitetroja? :P
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Tai kuparitetroja?
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Leväbarbi ei ainakaan taida kestää kiekkojen ja plekojen korkeita lämpötiloja. :?

Jos parven ei tarvitse olla hyödyllinen, siis levää syövä, ainakin kardinaalitetra sopisi. Mikähän akvan lämpötilaksi mahtaa tulla, 28, 29, 30? Tuossa 28-29 asteen tienoilla menisi vielä timanttitetra ja varmaan moni muukin tetralaji. :)

Tai ehkä pohjalle parvi helmimonnisia?
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Mä en suosittelisi kardinaalitetraa kiekkoakvaan. Siinä on olemassa kuitenkin riski suuhun mahtumisesta :S
Sen sijaan korutetra, kirsikkatetra, pikkukirsikkatetra, sitruunatetra, timanttitetra tai joku muu vastaavan tyyppinen korkeaprofiilinen tetra kyllä sopisi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
mikko78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 07:36, 15.05.2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja mikko78 »

Noi tetrat ei juuri kiinnosta mutta täytyypi kuitenkin harkita... niin lämpötilaksi tulee 28C.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

safiiritetra?
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1473
Liittynyt: 17:43, 21.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Oletko varma, että haluat lämpötilaksi vain 28? minä, kun ensin meinasin kiekkoaltaaseen laittaa lämpötilaksi tuon lukeman niin ko harrastajat neuvoivat, että kerta tuo on kiekoille se minimi lämpötila niin sitä ei kannata laittaa. Siispä 30 on mielestäni sopiva.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
mikko78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 07:36, 15.05.2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja mikko78 »

Näin minulle suositeltiin jos tahdon muutakin elämää altaaseen niin tuo olis yleispätevä lämpötila. Kasvit eivät kuulemma tuossa 30 ja päälle enää kovinkaan hyvin voi, mut tiedä enää mitä uskoa? Parempi kai vaan itse kokeilla. Tietenkin nostan lämpötilaa jos olen varma että kaikki pärjäävät hyvin ehkä tuo 29 vois sit olla se ratkaisu, plekot nyt varmastikin pärjäilee.
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 611
Liittynyt: 17:27, 06.12.2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Kyllä meillä on leväbarbit kiekkolämmöissä porskutelleet ja tiedän monta muutakin paikkaa missä niitä pidetään yhdessä kiekkojen kanssa. Meillä lämpötila ~29 astetta.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

mikko78 kirjoitti:Kasvit eivät kuulemma tuossa 30 ja päälle enää kovinkaan hyvin voi, mut tiedä enää mitä uskoa?
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=41565
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=11981

Lukemista, lukemista. :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”