Saksasta kasveja muun tilauksen mukana?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hansu
Starting Member
Starting Member

Saksasta kasveja muun tilauksen mukana?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Koitin haulla, mutta joko olen aivan onneton tuon hakukoneen suhteen (ei olisi ihme :roll: ) tai sitten ei kukaan ole tätä aiemmin kysynyt... [;)]

Eli toimittavatko Saksasta kasvejakin, jos tilailet muuta kamaa? Viimeksi ainakaan ei tullut, mutta ei myöskään selitystä miksi ei. Oletin jotenkin että ovat ''pilaantuvaa'' kamaa... Mutta toisaalta esim. aquaristikshopin sivuilta en löytänyt kuin maininnan kasvien palautuksen mahdottomuudesta, jos ostaja olisikin tyytymätön tuotteeseen. Vedottiin juuri tähän pilaantumisen todennäköisyyteen...

Itsellä ei koskaan ole ollut ongelmia noiden toimitusten kanssa eli alle parissa viikossa on paketit olleet perillä...

No, eipä tuossa mitään...mukavastihan noita kasveja saa ostettua kotomaastakin (lähinnä muilta harrastajilta), mutta eivät nuo kasvitkaan ole hinnalla pilattuja tuolla Saksassa.
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Angelfish
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Angelfish »

Olen tilannut aquaristic.netistä pelkkiä kasveja. Tulevat noin viikossa, mutta näin lämpimillä keleillä saattavat suurimmaksi osaksi pilaantua. Kuten linkkien keskusteluissa käy ilmi, miekat ja melalehdet ovat niitä kestävimpiä.
Riippuu silti varmaan myös pakkaustavasta kestävätkö nuo hennommat. Viimeksi olivat laittaneet pellian erilliseen pieneen muovirasiaan ja se oli ihan ok kunnossa. Kun taas edellisellä kerralla oli tungettu kaikkea sekaisin yhteen pussiin ja suurin osa kasveista oli mädäntynyt.
Joka päivä oppii jotain uutta.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Olen laiska ja kopioin nyt vaan linkin sulle, mutta tässä viestiketjussa (tällä hetkellä) viimeisenä olevassa viestissä on mun hyvä kokemus saksanmaalta tilatuista kasveista. :)

Link
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”