Miten tämän mahd. tehdas pölyn tj mitä akvaariossa nyt luultavasti jonkuinverran on saisi pois?
Suodattimella ei ilmeisesti ole mitään tehoa asiaan kun on se tuolla pörrännyt tuloksetta.
Valvoja: Moderaattorit

Ihan OT: itse en laittaisi samaan altaaseen noita kaloja. Taistolle ja helmipartikselle pitäisin lämpönä 26-27 astetta kun taas kardinaalikaloille niin lähelle kahtakymppiä kuin vain pääsee. -Vai tarkoititko kardinaalitetroja?Kasen kirjoitti:juu on siellä, itseasiassa ensimmäistä päivää tänään 10 kardinaalikalaa, helmipartamonni ja taistelukala.

Niin, meinasitkos pukea partikselle ja taistolle villanutun päälle vai miten? Totuus on, että viileän veden kalan kuten kardinaalikalan elinikä jää liian lämpimässä lyhyemmäksi, kuin sellaisessa lämpötilassa johon se on lajina evoluutionsa aikana sopeutunut. Lämpimän veden trooppisille kalalajeille taas käy samoin liian kylmässä vedessä. Kyse ei todellakaan ole minkään yksittäisen kalasukupolven "tottumisesta".Kasen kirjoitti:Voihan mustaihoisetkin elää suomen kylmissäoloissa .__. vaikka ovatkin "erirotuisia".

Varmasti tämä tapa olisi ihan kaikille helpompaa, mutta tässä tavassa on se paha puoli että metsään voi mennä. Aika monella täällä palstalla on kokemusta moisesta, ihan kantapään kautta opittuaKasen kirjoitti:Joten minulle on helpompaa että menen kauppaan ja kyselen siellä.

No tuo konsti ei kyllä auttanut minun kohdalla 300l altaassa, 1000l/h pöhisevä ulkosuodatin ja otin sen pois korjaus syistä ja silloin altaaseen jäi pieni sisä suodatin noin vuorokaudeksi, noh pahemmaksi meni...itse ajattelin että johtuuko juurakoista, kun mulla on kolme aika isoa pölkkyä altaassa...en tiedä vielä, täytyy jatkaa mietiskelyätricolour kirjoitti:kuule,minulla veden sameuteen auttoi, ihme kyllä, suodattimen puhallustehon pienentäminen. Eli pistäppä suodatin reilusti pienemmälle ja jos mahdollista,kohdista suutin ylöspäin ( kuitenkin niin että pintavesi liikkuu ).
Sameus voi johtua siitä, että akvaariossasi on niin kova vedenkierto, että pohjassa olevat miniminimini-pienet hiukkaset lentelevät ympäriinsä. Kun vähennät virtauksen määrää, sameuskin saattaa laskea.
Näin ainakin minulla![]()