Sorasta ja hiekasta jälleen kerran

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sarppa67
Starting Member
Starting Member

Sorasta ja hiekasta jälleen kerran

Viesti Kirjoittaja Sarppa67 »

Olen lukenut aiheesta mutta tämmöiseen ongelmaan en ole saanut vastausta.
Olen laittamassa akvan pohjalle L-koon jokisoraa ja ongelmaksi muodostuu kasvejen pysyminen / kasvaminen. Olen ajatellut pienempirakeista soraa alimmaiseksi esim. akvan takaosaan. Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Tai ylipäätänsä kasvejen pysymisestä isorakeisessa jokisorassa?
Akvaan on tulossa asumaan aksolotli, joten pienempirakeiseen pohjamateriaaliin ei ole mahdollisuutta. Ainoastaan hieno hiekka tai iso "herneen" kokoinen sora.
Kiitos jo etukäteen :)!
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Ainakin hienossa hiekassa kasvit pysyvät. Tai mites jos laittais kasvit sitten sopivan kokoisiin ruukkuihin,jossa hienompaa hiekkaa ja sitten vain jokisora muualle?
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sarppa67
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sarppa67 »

Totta, tuo olisi ainakin "varma" ratkaisu jokisoran kanssa. Ja kasveja olisi suhteellisen helppo siirtääkin tarpeen tullen.
Pähkäilen vaan, että jos tekisin pengerryksen akvan takaosaan ja alle pienempijakoista soraa, niin nouseeko se pienempi ajan kanssa pinnalle tai siis suuremmat rakeet pohjalle?
akva76
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja akva76 »

Yleensä asia on niin päin että hienonpi aines painuu pohjalle ja karkea nousee pintaan. Tosin en uskalla sanoa miten tuossa kävisi kun ei ole omakohtaista kokemusta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”